فرانس24:

هر هفته صدها مسلمان روهینگیایی به اندونزی می‌گریزند

صدها پناهجوی مسلمان روهینگیایی هر هفته به سمت اندونزی فرار می‌کنند.

 هر هفته صدها مسلمان روهینگیایی به اندونزی می‌گریزند

فرانس24 نوشت: هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا هر ساله جان خود را در سفرهای دریایی طولانی و پرهزینه، اغلب در قایق های نامناسب، به خطر می اندازند تا به مالزی یا اندونزی برسند. آخرین گروه از آنان شامل مردان، زنان و کودکان حدود ساعت 11 شب به وقت محلی روز سه شنبه در شهر کوچک سابانگ در استان آچه در دماغه سوماترای شمالی در اندونزی وارد شدند. تنها در یک قایق 200 نفر حضور داشتند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تخمین می زند که بیش از 2000 روهینگیا در کل سال 2022 سفر پرخطر به سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا را انجام داده اند.

گفتنی است براساس آمارهای سازمان ملل، روهینگیا تحت تعقیب‌ترین قوم در سرتاسر جهان است. هزاران نفر از این مسلمانان در دهه 90 به دیگر کشورها گریختند اما موج اصلی مهاجرت آنان از تابستان 2017 بود. در این سال ارتش و بوداییان میانمار عملیات نظامی علیه روهینگیا را در استان راخین شروع کردند که به شکنجه، هتک حرمت و کشتار هزاران نفر انجامید. از آن پس نزدیک به یک میلیون مسلمان روهینگیایی به بنگلادش گریخته و اکنون در بدترین شرایط در این کشور روزگار می‌گذرانند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • عشق منی رئیسی
    1

    کسی که به قانون کشورش احترام نمی‌گذرد اغتشاشگر و مستحق مجازات آنان مسلمانان نیستند مسلمان واقعی به قوانین کمونیست احترام قایل اند

  • رابی
    0

    چرا می روند اندونزی. تشریف بیاورند ایران بشوند مدافع حرم.هم بهشون اقامت و شناسنامه ایرانی می دهند .هم خونه و حقوق و مزایا.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها