قتل یک کودک مسلمان در شیکاگو/ قاتل تحت تاثیر جنگ میان اسرائیل و فلسطینی‌ها دست به این جنایت زده است/ واکنش بایدن

یک مرد 71 ساله اهل شیکاگو به اتهام قتل یک پسر 6 ساله مسلمان با انگیزه‌های مربوط به نفرت از مسلمانان دستگیر شد.

قتل یک کودک مسلمان در شیکاگو/ قاتل تحت تاثیر جنگ میان اسرائیل و فلسطینی‌ها دست به این جنایت زده است/ واکنش بایدن

پولیتیکو نوشت: «جوزف زوبا» در شهر پلینفیلد شیکاگو آمریکا، مادر 32 ساله این کودک را هم با ضربات چاقو زخمی کرده است. مادر در بیمارستان تحت مداوا است اما کودک به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان از دنیا رفته است.

دفتر کلانتر محلی تصریح کرد: قربانیان به دلیل مسلمان بودن مورد حمله قرار گرفته‌اند و قاتل نیز تحت تاثیر جنگ میان اسرائیل و فلسطینی‌ها دست به این جنایت زده است.

زوبا به قتل عمد درجه یک و تلاش برای قتل عمد، ضرب و شتم متهم شده است.

کلانتر محلی تاکید کرد: ابتدا مادر این کودک با پلیس تماس گرفته که در دستشویی پنهان شده چون صاحبخانه به او و فرزندش حمله کرده است. با رسیدن پلیس، مشخص شد که کودک 26 بار هدف چاقوی این مرد قرار گرفته است. در این حمله از یک چاقوی نظامی با تیغه اره‌ای 17 سانتی استفاده شده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم به این جنایت واکنش نشان داد و قتل یک پسر مسلمان 6 ساله فلسطینی در ایلینوی را محکوم کرد. بایدن از این جنایت با عنوان نفرت یاد کرد.

بایدن گفت که خانواده این پسر از مسلمانان فلسطینی بودند که «به آمریکا آمدند تا به دنبال چیزی باشند که همه ما به دنبال آن هستیم – پناهگاهی برای زندگی، یادگیری و دعا در صلح».

بایدن در بیانیه ای گفت: «این اقدام وحشتناک نفرت انگیز جایی در آمریکا ندارد.»

از سوی دیگر، یک مقام ارشد در یک گروه مدافع مسلمان آمریکایی حمله به یک خانواده مسلمان در منطقه شیکاگو که منجر به کشته شدن یک پسر بچه شش ساله شد را به شدت محکوم کرد.

احمد رحاب، مدیر اجرایی بخش شیکاگو  درشورای روابط اسلامی آمریکایی (CAIR) در مصاحبه با الجزیره گفت: «هیچ جایی برای نفرت از هیچ‌کس وجود ندارد».

رهاب گفت: هیچ جایی برای یهودی ستیزی و اسلام هراسی» در ایالات متحده وجود ندارد. ما از جوامع مسلمان آمریکایی می خواهیم که ابتدا به دنبال امنیت باشند و اطمینان حاصل کنند که مساجد ما محافظت می شوند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    نفرت بسیار قوی هست. متاسفانه حاکمین روی امواج نفرت موج سواری می کنند

  • ناشناس
    4

    دمش گرم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها