اسلام هراسی در آمریکا پس از گذشت دو دهه از حادثه یازده سپتامبر

به گزارش پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور, دو دهه پس از حادثه یازده سپتامبر، مسلمانان با هجوم اسلام هراسی در جامعه آمریکا روبرو هستند.

اسلام هراسی در آمریکا پس از گذشت دو دهه از حادثه یازده سپتامبر

مراسم یادبود حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بخش مهمی از تاریخ آمریکا باقی مانده است، اما برای مسلمانان آمریکایی، پیامد‌های اسلام هراسی پس از ۱۱ سپتامبر بیش از دو دهه بعد به اعماق بافت جامعه آمریکا نفوذ کرده است.
حسام آیلوش، مدیر اجرایی شعبه لس آنجلس شورای روابط آمریکایی-اسلامی، در این باره می‌گوید: «مسلمانان همچنان هدف نفرت، زورگویی و تبعیض در نتیجه کلیشه‌هایی هستند که توسط اسلام هراسان و رسانه‌ها در سال‌های پس از حملات ۱۱ سپتامبر تداوم یافت.
وی افزود، سازمان‌هایی مانند شورای روابط آمریکایی-اسلامی CAIR به برداشتن «گام‌های بزرگ» در مقابله با روایت‌هایی که توسط سازمان‌ها و افرادی که از اسلام هراسی سود می‌برند، کمک کرده اند، اما هنوز هم «اطلاعات نادرستی وجود دارد که باعث افزایش نفرت بر اثر انتشار آنلاین می‌شود».
آیلوش از طریق رایانامه به خبرگزاری آناتولی گفت: «این اطلاعات نادرست می‌تواند در برنامه درسی مدرسه که به درستی بررسی نشده است، در محل کار و سیاست‌های دولت تداوم یابد».
وی اضافه کرد: «در نتیجه، ۲۱ سال پس از این حملات، مسلمانان همچنان با تهدید خشونت هدفمند مواجه هستند و در تلاش برای تقویت روایت‌های معتبر و دقیق درباره مسلمانان برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست هستند».
آیلوش تصریح کرد که پس از این حملات، یک طوفان کامل از مردم آمریکا و دولت این کشور به وجود آمد که به یک «دشمن» مشترک، صنعت چند میلیون دلاری اسلام هراسی، مجتمع نظامی-صنعتی و تهدید فزاینده ناسیونالیسم سفیدپوست نیاز داشتند.
طبق آمار اف بی آی FBI، جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان بلافاصله پس از حادثه ۱۱ سپتامبر افزایش یافت و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱، ۱.۶۱۷ درصد افزایش یافت، که یکی از بالاترین تعداد جرایم ناشی از اسلام هراسی است که تاکنون در آمریکا دیده شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها