جزئیات فوت یک متهم در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب: متهم یوگا کار می‌کرد ولی ضابطان اقدامات آنها تبلیغ علیه اسلام شناسایی کردند!

وکیل سعید خادمی، متهمی که حین تشکیل جلسه رسیدگی در شعبه 29 دادگاه انقلاب جان خود را از دست داد، اتهام نسبت داده شده به او را «تبلیغ علیه اسلام» عنوان و از استرس موکلش به واسطه از دادن شغلش در صورت محکومیت خبر داد.

جزئیات فوت یک متهم در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب: متهم یوگا کار می‌کرد ولی ضابطان اقدامات آنها تبلیغ علیه اسلام شناسایی کردند!

خبرگزاری رسمی قوه قضائیه، میزان، امروز اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر جان باختن یک متهم در حین جلسه رسیدگی در دادگاه انقلاب را تأیید کرد. حسین عسکری‌راد، وکیل او با اشاره به آنچه بر «سعید خادمی» گذشت، اظهار کرد: «آقای سعید خادمی در سال 1401 بیشتر از یک ماه بازداشت شده بود ولی آزاد شد. او از خانه به جلسه دادگاه آمد. دادگاه او دو مرتبه عقب افتاد و پریروز، بالاخره جلسه دادگاه در شعبه 29 دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. می‌ترسید که محکوم شود و این محکومیت در پرونده استخدامی او اثر بگذارد. آقای خادمی بسیار مضطرب بود و توضیحات ما هم نتوانست به او کمک کند.»

بیشتر بخوانید: فوت یک متهم امنیتی در دادگاه در حضور وکلای خود/ وی زندانی نبوده و از منزل خود به دادگاه آمده بود

این وکیل دادگستری درباره جزئیات عناوین اتهامی سعید خادمی نیز بیان کرد: «سعید خادمی یوگا کار می‌کرد، نوعی از یوگا که با عنوان «ساهاجا یوگا» مشهور است ضابط، اقدامات آنان را علیه تبلیغ علیه اسلام شناسایی کرده در حالی که کتابی تحت این عنوان در ایران منتشر شده و از قرار معلوم به چاپ سوم رسیده است. با این حال، این نهاد، اقدامات آنان را تبلیغ علیه اسلام در نظر گرفته بود و به همین واسطه هم مرحوم تحت فشار و استرس روانی بسیار زیادی قرار داشت.»

او درباره شیوه برخورد قاضی دادگاه نیز بیان کرد: «قاضی شعبه 29 دادگاه انقلاب برخورد بسیار خوبی داشت، خبری از برخورد تند یا چنین چیزی نبود. قاضی اولین سؤال را از او کرد ولی پس از طرح سؤال دوم، آقای خادمی دست به پشتش گذاشت و آخ کشید و به سمت من افتاد. من بغلش کردم، پس از اینکه متوجه حال بدش شدم، او را کف دادگاه خواباندیم و بلافاصله با پزشک مستقر دادگاه انقلاب تماس گرفتیم ولی متأسفانه این پزشک پس از 8 دقیقه به جلسه رسید با اینکه فقط یک طبقه فاصله بود. پزشک گفت او فشارش افتاده و باید او را به پایین بیاورید که سرم وصل کنم، در همین فاصله، اورژانس رسید و حدود 40 دقیقه برای احیای او تلاش کردند ولی متأسفانه نتیجه نداد و آقای خادمی حین جلسه جان خود را از دست داد.»

عسکری راد متذکر شد: «اتهام آقای سعید خادمی مستند به ماده 500 مکرر قانون مجازات اسلامی بود که این ماده از سال 1400 به بعد، لازم الاجرا شده در حالی که فعالیت یوگایی او مربوط به قبل از سال 1400 است ولی متأسفانه دادسرا برای او کیفرخواست صادر کرده و برای او 5 جلد پرونده تشکیل داده بودند. آقای خادمی چشمش که به پرونده‌ها افتاد، استرسش دو چندان شد و در نهایت، تمام کرد.»

او خاطرنشان کرد: «آقای خادمی تخصص‌اش، کاربرد ریاضی در کامپیوتر بود. او کارمند یک مؤسسه پژوهشی وابسته به آقای محمدجواد لاریجانی بود. دیروز هم با انتشار خبر فوت، آقای لاریجانی هم بسیار ناراحت شد و تماس گرفت و گفت که تصور می‌کرده پرونده در دادسرا تمام شده است ولی خب متأسفانه اینطور نبود. آقای خادمی فردی بسیار ماخوذ به حیا بود به طوریکه حتی به خانواده‌اش هم نگفته بود که جلسه رسیدگی به اتهاماتش قرار است برگزار شود و من خودم، خبر فوت را به خانواده‌اش دادم.»

منبع: شرق
شبکه‌های اجتماعی
نظرات شما - 11
  • ناشناس
    3

    ولی اسراییل خیلی جنایتکاره !!

  • ناشناس
    12

    ساهاجا یوگا یک فرقه انحرافی هندی است. وکیل محترم وسط بازی نکن با گذاشتن اسم یوگا نمی توان از آن چشم پوشید. بعد دادگاه نباید کسی را احضار کند چون او استرس خواهد گرفت.

  • بابک
    1

    خدا رحمتش کند....
    استرس ، در بسیاری از مواقع موجب ایست قلبی ، و سکته می شود ...اگر کسی مراحل احیا قلبی را بلد بود ، شاید آن بنده خدا زنده می ماند

  • یلدا
    3

    لعنت بر باعث و بانی اش.

  • ناشناس
    9

    فدای سر حزب اللهی ها

  • بهرام
    4

    انشالله این قضات و بازپرس ها شب ها راحت بخوابند وکیل ایشان گفته قاضی رفتاری خوبی با متهم داشته ولی چه کسی هست که نداند برخورد در مراجع قضایی بسیار بد و زننده هست تازه وقتی خودت شاکی هستی ...با این اتفاق یاد پیگیری کلاهبرداری از برادرم توسط دلال های فوتبال افتادم که بازپرس پرونده با برخورد زشت با ما گفت می خواستید حواستان را جمع کنید .

  • ناشناس
    0

    آخه تاکی؟

  • ناشناس
    1

    قوه قضائيه بايد جايگاه امن باشد براي متهم وشاكي

  • ناشناس
    1

    آنرا که حساب پاک بود از محاسبه چه باک بود

  • مهدی
    1

    عمرا که قاضی خوب برخورد کرده باشه. همه ماها قوه قضائیه رفتیم. به قول دوستمون آقای وکیل داری وسط بازی میکنی. هم خدارو میخوای هم خرما

  • ناشناس
    0

    ساهاجا یوگا یکی از انواع عرفان های هندی است که جزو فرقه های روان درمان محسوب می شود که رهبران آنها با عنوان یک قطب فعالیت می کنند و محوریت فردی داشته و خود را منبع انرژی در عالم می داند.

    تشکیل دهنده فرقه خانمی به نام ماتاجی است که از انقلابی های هندوستان است او مدعی است که تمام انرژی های دنیا ماتاجی هیچ سابقه معنوی سوابق ندارد. یعنی او در محضر هیچ بزرگی شاگردی نکرده است و یا اصلا تحصیلات و تحقیقاتش در این زمینه ها نبوده است.

    جالب است که این خانم انقلابی کارش به جایی می رسد که همواره در دربار ملکه انگلیس رفت و آمد دارد و این رابطه با انگلیسی ها او را معروف می کند و خود را به عنوان مادر دانش معنوی معرفی می کند. در کلاس هایشان تصاویر خانم ماتاجی در گوشه ای گذاشته و پیروان آن برای رسیدن به آرامش به آنها متوسل می شوند و می گویند برای رسیدن به شفای ماتاجی باید به قطب سجده کرد!

    ماتاجی توهم خدای بزرگ و روح القدس را داده است. او مدعی است که طی ۱۲ هزار سال در بدن۱۰۰۰انسان متجلی شده است.

    ماتاجی اصول اولیه ادیان را هم زیر سوال می برد. او می گوید پایه تمام ادیان روی زمین با ترس بنا شده است. و تنها راه نجات بشر ساهاجا یوگا است. دیگر نیازی به انبیای الهی نیست و با ساهاجا یوگا به خودشناسی و خداشناسی می رسی. حتی ماتاجی اصول اولیه اخلاقی را در برخورد با دیگر ادیان رعایت نمی کند و همه را مسخره می کند. او بسیاری از توصیفات اسلامی که توسط ائمه اطهار ارائه شده است را مسخره کرده و آنها را داستان سرایی می داند.با تمام این تفاسیر باید دید این مرحوم آیا جاسوس دربار انگلیس بوده یا نه ؟اضطرابش هم به همین دلیل بوده میدانسته مرتکب چه کاری شده .ندانسته بدبین نباشید و اعلام نظر نکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها