امیرعبداللهیان: کشورهای اسلامی روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اکنون وقت آن فرا رسیده است که به نشانه اعتراض عملی به جنایات جنگی رژیم آپارتاید صهیونیستی، کشورهای اسلامی روابط خود را با رژیم قطع نمایند و کالاهای تولید این رژیم جنایتکار را تحریم کنند.

امیرعبداللهیان: کشورهای اسلامی روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

متن کامل سخنرانی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آقای رییس، 
همکاران گرامی،  
برادران و خواهران، 
در ابتدا مایلم از دولت پادشاهی عربستان سعودی برای تشکیل نشست اضطراری کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی تشکر نمایم. از جناب آقای حسین ابراهیم طه دبیرکل محترم و همکاران ایشان نیز برای سازماندهی این نشست مهم قدردانی می کنم. 

بی تردید مساله فلسطین امروز به محور وحدت جهان اسلام و به مفهوم آرمان¬ دفاع از هویت فرهنگی و تمدنی قبله نخست مسلمانان جهان در مقابل تکرار تجاوزگری رژیم اشغالگر صهیونیستی تبدیل شده است. متاسفانه رژیم اشغالگر صهیونیستی با بهره مندی کامل از حمایت همه جانبه ایالات متحده آمریکا و برخی دولتهای غربی، اقدام به جنایت جنگی، جنایات علیه بشریت، پاکسازی قومی، تبعیض نژادی و جنایت نسل کشی علیه مردم مظلوم فلسطین نموده است. مسئولیت این جنایات متوجه آمریکاست. 

اقدام رژیم کودک کش اسرائیل در بمباران شب گذشته بیمارستانی در غزه و به شهادت رساندن حدود یکهزار غیر نظامی، بیمار و کادر درمانی با هیچ منطقی سازگار نیست، براستی چه کسی باور می کند مقاومت از این بمب پیشرفته را استفاده کرده باشد.

امروز در همه سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج، پرچم ایران به نشانه همبستگی و احترام به شهدای اخیر فلسطین به حالت نیمه افراشته در آمده و ایران امروز را عزای عمومی اعلام کرده است. 

همکاران ارجمند، 
اجرای سیاست مستمر غصب اراضی فلسطین، تداوم شهرک سازی، کشتارهای دسته جمعی، تخریب خانه‌ها و مزارع مردم، دستگیری و شکنجه مردان و زنان و حتّی کودکان، کنترل و قطع منابع برق و آب فلسطین و هتک حرمت مسجدالاقصی، تنها بخشی از جنایات و اقدامات غیر انسانی رژیم اشغالگر قدس است. آنها حتی به مراسم دینی مسیحیان اهانت می کنند. 

وزرای محترم، 
بنیان سازمان همکاری اسلامی بر آرمان فلسطین استوار بوده و هست و فلسطین و قدس شریف باید همچنان مساله اول دنیای اسلام باقی بماند. تردیدی نیست که  عملیات طوفان الاقصی ثابت کرد که آرمان فلسطین همچنان زنده است. بی تردید فلسطین بعد از طوفان الاقصی با فلسطین قبل متفاوت خواهد بود. آینده از آن زنان، مردان و کودکان فلسطینی است.

آقای رییس، 
در راستای اقدام عملی و موثر برای حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین، پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران عبارتند از: 

۱. تلاش هماهنگ کشورهای اسلامی جهت توقف فوری جنایات جنگی و کشتار گسترده غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی. 

۲. اقدام کشورهای اسلامی برای گشودن مسیرهای ارسال کمک های بشردوستانه به مردم تحت محاصره غزه بویژه کمک های پزشکی و بهداشتی، غذا، آب آشامیدنی و سوخت. 

۳. ضرورت تحریم سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای اسلامی. 

۴.  تشکیل دادگاه جنایت جنگیِ جنگ افروزان رژیم صهیونیستی، خلبانان، فرماندهان ارتش و مقامات سیاسی باید در دستور کار کشورهای عضو قرار گیرد. 

۵. ارائه درخواست کشورهای عضو به شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور اجرای مفاد قطعنامه های مصوب در حمایت از حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و محکومیت شهرک سازی در سرزمین های اشغالی. 

۶. فعال سازی سفرای کشورهای عضو سازمان در ژنو به منظور پیگیری حقوقی بین المللی جنایات رژیم صهیونیستی نزد نهادهای بین المللی بویژه شورای حقوق بشر. 

۷. اقدام دبیرخانه سازمان برای ایجاد آرشیوی از مستندات جنایات جنگی و نقض حقوق بشر و حقوق بین الملل بشردوستانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به منظور بهره برداری در اقدامات آتی در محاکم بین المللی. 

۸. اعزام هیاتی از کشورهای اسلامی به غزه با هدف بررسی وضعیت انسانی و جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه.

۹. تشکیل مجموعه ای حقوقی از حقوقدانان جهان اسلام برای حمایت حقوقی از مردم فلسطین و محاکمه عاملان و آمران اسرائیلی و جنایتکاران جنگی اعم از نظامیان، سیاسیون و خلبانانی که عامل قتل غیرنظامیان فلسطینی هستند.

۱۰. ما هرگونه کوچاندن اجباری ساکنان غزه را قویاً محکوم می کنیم و این را جنایت جنگی دیگری از سوی رژیم صهیونیستی به شمار می آوریم و باید این جنایت ضد بشری فورا متوقف گردد.

۱۱. اکنون  وقت آن فرا رسیده است که به نشانه اعتراض عملی به جنایات جنگی رژیم آپارتاید صهیونیستی، کشورهای اسلامی روابط خود را با رژیم قطع نمایند و کالاهای تولید این رژیم جنایتکار را تحریم کنند.

۱۲.از شخصیتهای دینی و مراکز مسیحی و بویژه واتیکان انتظار می رود، نسبت به توقف فوری جنایت جنگی در غزه و تعرض به مقدسات مسیحی و اسلامی در مسجد الاقصی و فلسطین اقدام موثر به عمل آورند.

از توجه شما سپاسگزارم.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    چهل پنج سال است این حرفها را می زنید فقط مردم را کام مرگ کشیدید

  • کشورهای اسلامی
    0

    همی الان؟

  • ناشناس
    0

    بقیه کشورها به منافع خود نگاه میکنن نه به حرف تو

  • ناشناس
    0

    عبدالله ی زبان خارجی بلدنیست دیپلماسیشم اندازه دبستان پسرانه کلاس۴بیشتر نیست مسلمونها باهم جنگ دارن عبدالله خودتو زدی ب کوچه علی چپ

  • ناشناس
    0

    اعتماد به نفس این اقا و از خود مطمئن بودنش بی نظیره. اون از عربی و انگلیسی حرف زدنش و این از تعیین تکلیف برای اعرابی که تا پارسال با خودش قطع رابطه بودند و هنوزهم خیلیهاشون هستند.

  • رابی
    0

    کشورهای اسلامی در حال بهبود روابط با اسرائیل هستند جناب پروفسور .و به خاطر یک تعداد تروریست وحشی و جنایتکار حماس منافع مردم و کشورشان را مثل شما به خطر نمی اندازند.

  • ناشناس
    1

    چشم عباس آقا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها