نگاهی به مواضع متفاوت وزیر خبرساز

پرزیدنت ضرغامی، در سودای ریاست جمهوری

ضرغامی تلاش می‌کند با اتخاذ مواضعی متفاوت، رئیس جمهور را تحریک کند تا او را در قامت یک وزیر مخالف رئیسی برکنار کند. اسن شاید بخشی از پازل انتخاباتی او برای رسیدن به صندلی ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۴ باشد.

پرزیدنت ضرغامی، در سودای ریاست جمهوری

در ماه‌های گذشته تلاش‌های ضرغامی برای ترسیم چهره‌ای متفاوت با دولت افزایش یافته است.

ضرغامی که سیاسی‌تر از دیگر وزرای رئیسی است به خوبی می‌داند که اگر قصد ورود به انتخابات ۱۴۰۴ را داشته باشد نباید سرنوشت خود را به دولت کنونی گره بزند و شاید به همین دلیل است که تلاش می‌کند فراتر از حوزه‌ مسئولیتش در دولت موضع‌گیری کند.

برخی معتقدتند ضرغامی هر کاری می‌کند تا افکار عمومی تصویر ضرغامیِ صداوسیما با فراموش کند و به همین دلیل است که مواضع و گفتارش هم با ضرغامی سال‌های گذشته زمین تا آسمان تفاوت دارد.

اگر لازم باشد روزگاری با مجموعه‌‌ای متنوع از چهره‌ها گفتگو می‌کند و صبحانه می‌خورد و زمانی به گشت ارشاد می‌تازد. 

ضرغامی سال گذشته در بحبوحه تنش‌های خیابانی برخلاف سایر اعضای دولت توئیت هایی انتقادآمیز از وضعیت امر به معروف و گشت ارشاد منتشر کرد.

IMG_20231014_193611_807

تیر ماه امسال هم ضرغامی توییتر خود به ماجرای کنسرت‌ها ورود کرد و نوشت: «دو گروه با برگزاری کنسرت مخالفند. گروهی که کلاً ‎شادی جمعی و موسیقی را ابتذال می‌دانند و گروه دیگری کلاً شادی مردم را مغایر با راهبرد سیاسی خود می‌دانند و دنبال برهم زدن تجمع‌های شادی‌آفرین هستند. مردم هر دو گروه را پس زده‌اند».

چند روز بعد ضرغامی در سخنانی طعنه‌آمیز در خصوص اهمیت موضوع حجاب گفت: «من فکر می‌کنم قبل از این‌که برای مردم اجمالاً کنسرت، حجاب و محدودیت‌های اینجوری مطرح شود، فعلا سرویس بهداشتی اولویت اول مردم است. یعنی مردم می‌گویند آقا شما که نمی‌توانید سرویس بهداشتی را درست کنید، بقیه حرف‌هایتان هم مثل این است.»

ماجرای حاشیه‌های یک خواننده زن برای ضرغامی

او که سعی می‌کند در بسیاری از صحبت‌های خود از ادبیات رسمی فاصله بگیرد اخیرا نیز با انتشار ویدئویی از یک خواننده زن لبنانی در توئیتر حاشیه‌ساز شده است تا نشان دهد او برای مستقل دیده شدن حاضر است از برخی خطوط قرمز سیاست‌های رسمی نیز عبور کند.

اقدامی که قطعا باعث افزایش فشارها به رئیس جمهور برای برکناری ضرغامی می‌شود، تصمیمی که شاید ضرغامی از آن حتی استقبال هم کند تا در قامت یک وزیر مخالف رئیسی از کابینه خارج شود.

باید دید ابراهیم رئیسی تا چه زمانی با وزیر متفاوت خود که سودای صندلی او را دارد مدارا می‌کند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها