ارائه رسمی طرح برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا/ ویدئو

یک نماینده جمهوری‌خواه طرحی را رسماً در مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرد که به‌واسطه آن رئیس این نهاد قانونگذاری را از سمتش برکنار می‌کند.

ارائه رسمی طرح برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا/ ویدئو

«مت گاتز» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه‌شنبه قطعنامه‌ای برای برکناری «کوین مک‌کارتی» از سمت ریاست این مجلس ارائه کرد.

ارائه رسمی این طرح توسط یک نماینده جمهوری‌خواه – که حزب آن اکثریت مجلس نمایندگان را در دست دارد – منجر به رأی‌گیری نهایی در روزهای آینده برای تصمیم‌گیری درباره برکناری مک‌کارتی از ریاست این مجلس می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، گاتز ماه‌هاست تهدید می‌کند که از یک رویه قانونی در مجلس نمایندگان آمریکا - به نام پیشنهاد تخلیه - برای برکناری مک‌کارتی از ریاست این نهاد قانونگذاری استفاده می‌کند.

تهدیدهای این نماینده جمهوری‌خواه در آخر هفته قبل، پس از اینکه مک‌کارتی برای کسب آرای لازم جهت تصویب طرح بودجه موقت برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا به دموکرات‌ها تکیه کرد، تشدید شد.

طبق این گزارش، درخواست تخلیه یک ابزار رویه‌ای نادر و قوی است که تنها دو بار در قرن گذشته علیه رؤسای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا استفاده شده است. اما در سال های اخیر، محافظه کاران از این طرح به عنوان سلاحی علیه رهبران خود استفاده کرده‌اند.

گاتز در نشست خبری بعد از ارائه رسمی درخواست برکناری مک‌کارتی از سمت ریاست مجلس نمایندگان، در پاسخ به این سوال که آیا از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا درباره این اقدام مشورت گرفته، تایید کرد که با او در ارتباط است.

به نوشته آسوشیتدپرس، مک کارتی در ماه ژانویه به امید اینکه برخی از جمهوری‌خواهان مانند گاتز را راضی کند، موافقت کرد که به پنج عضو جمهوری‌خواه این امکان را بدهد که رأی‌گیری برای برکناری او را آغاز کنند.

این تصمیم، مک‌کارتی را به آزمون نهایی حضورش در ریاست مجلس نمایندگان رسانده است، زیرا او اکنون باید به دموکرات‌ها تکیه کند تا از تلاش‌ها برای برکناری خود حمایت نکنند.

حجم ویدیو: 954.71K | مدت زمان ویدیو: 00:00:27 | دانلود ویدیو
منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها