وزیر خارجه امارات به تهران سفر می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عصر پنج شنبه با شیخ عبدالله بن زائد، وزیر امور خارجه و همکاری های بین‌المللی امارات دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه امارات به تهران سفر می‌کند

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی گرم طرف اماراتی در سفر اخیرش به امارات و نیز گفتگوهای بسیار خوب انجام شده گفت، شاهد تحولات سریعی در منطقه هستیم و لازمست اجرای توافقات فیمابین دو کشور نیز با همان سرعت به پیش برود.

وی با اظهار خرسندی از حجم بالای تبادل تجاری میان دو کشور و با اشاره به تأکید مشترک در دیدار با شیخ محمد بن زائد رئیس امارات در گفتگوهای ابوظبی برای دست یابی به سقف بالاتری از روابط تجاری، بر لزوم تمهید برگزاری دور بعدی اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور تاکید کرد. 

‌وزیر امور خارجه کشورمان دعوت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان از آقای شیخ محمد بن زائد رئیس امارات و نیز دعوت خود از همتای اماراتی جهت سفر به ایران را تجدید کرد.

شیخ عبدالله بن زائد وزیر خارجه امارات نیز ضمن اظهار خرسندی از این دیدار و تشکر از دعوت بعمل آمده، از تمایل خود جهت سفر به ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت لازمست مقدمات سفر رئیس امارات به ایران را نیز فراهم کنیم. 

وزیر خارجه امارات همچنین از آمادگی کشورش جهت برگزاری اجلاس بعدی کمیسیون مشترک دو کشور خبر داد و گفت منتظر نهایی شدن تاریخ پیشنهادی هستیم. 

وی همچنین بر ضرورت امضای موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با هدف کمک به افزایش تجارت میان دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار همچنین برخی دیگر از زمینه های همکاری مشترک میان دو کشور از جمله همکاری های کنسولی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است، روابط ایران و امارات پس از هفت سال، در ماه‌های اخیر دوباره بهبود یافته است. این امر پس از میانجی‌گری چین برای برقراری مناسبات دیپلماتیک تهران و ریاض محقق شد.

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    دارند خامتان میکنند.تمام این امد و رفتها که شما را گمراه کنند ومسیر اصلی که جزیره است شما را منحرف کنند و با کشورهای دیگر همکاری میکنند تا به مراد برسند هوشیار باشید. خودتان را به خواب نزنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها