حمایت بلوندهای آمریکایی با حساب‌های جعلی از امارات در جلوگیری از گرمایش زمین

حساب‌های کاربری متعددی با نام‌هایی همانند بن، برایانا، کیتلین، کلویی این روزها با انتشار پست‌هایی در توییتر نسبت به ایفای نقش کارآمد امارات عربی متحده درجلوگیری از گرمایش زمین ابراز خوش‌بینی می‌کنند.

حمایت بلوندهای آمریکایی با حساب‌های جعلی از امارات در جلوگیری از گرمایش زمین

فعالیت این دسته از کاربران توییتر با نزدیک شدن به موعد برگزاری کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به «کوپ‌۲۸» که در ماه نوامبر به میزبانی دبی برگزار می‌شود، در حال افزایش بوده است. 

محققانی که خبرگزاری فرانسه از آنها کمک گرفته، تایید کرده‌‌اند که ده‌ها حساب توییتری در قالب یک کارزار جعلی در تلاش برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی هستند؛ کاربرانی که محققان آنها را موبور‌ها یا بلوند‌های آمریکایی توصیف می‌کنند که عکس‌های پروفایل‌های شخصی آنها با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تا حد ممکن جذاب طراحی شده است.  

بررسی این محققان نشان می‌دهد که حساب‌های کاربری گروه بلوندهای آمریکایی در اوت ۲۰۲۲ و تنها به فاصله چند ساعت ثبت شده است و از آن زمان در حال مخابره پیام‌های مشابهی همچون بازنشر پیام‌های رسمی سفارت امارات عربی متحده در واشنگتن بوده‌اند.

البته سخنگوی کوپ۲۸ به خبرگزاری فرانسه گفته که این حساب‌های کاربری از سوی عوامل خارجی و با هدف بی‌اعتبار کردن کنفرانس آتی آب و هوایی سازمان ملل راه اندازی شده‌اند. 

با این وجود، خبرگزاری فرانسه گزارش کرده که پس از شناسایی این دسته از کاربران توسط محققان، فعالیت آنها در توییتر به حالت تعلیق درآمده است.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها