مبلغ سیاسی پوتین در پیشنهادی: روسیه باید به ۴ کشور عضو ناتو حمله کند!

یکی از مبلغان اصلی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در تازه ترین اظهارنظر تحریک آمیز خود در برنامه تلویزیون دولتی آن کشور اظهار داشته که مسکو باید به چهار کشور عضو ناتو حمله نظامی انجام دهد.

مبلغ سیاسی پوتین در پیشنهادی: روسیه باید به ۴ کشور عضو ناتو حمله کند!

"ولادیمیر سولوویوف" مجری برنامه گفته است: "روسیه باید آمریکا، بریتانیا، لهستان و آلمان را به دلیل حمایت نظامی از اوکراین هدف قرار دهد". "آنتون گراشچنکو" مشاور وزیر کشور اوکراین ویدئویی از اظهارات نظر سولوویوف را با زیرنویس انگلیسی در توئیتر منتشر کرده است.

به گزارش نیوزویک، سولوویوف در برنامه تلویزیونی گفته است آن چهار کشور "هر کاری توانسته اند" برای کمک به کی یف از جمله ارائه موشک های دوربرد تائوروس و ATACMS انجام داده اند.

 او افزود: "وظیفه اصلی آن کشورها وارد ساختن حداکثر خسارت به فدراسیون روسیه است".

او افزود: "بله، ما می توانیم با ضربه زدن به کی یف و اودسا پاسخ دهیم اما باید با ضربه زدن به برلین، لندن، واشنگتن و نیویورک پاسخ دهیم. ما باید به لهستان ضربه بزنیم باید به پایگاه ها  کارخانه های تولید تسلیحات آن ضربه بزنیم هیچ گزینه دیگری وجود ندارد. این یک جنگ است".

او در حالی پیشنهاد حمله روسیه به چهار کشور عضو ناتو را مطرح ساخته که براساس ماده 5 پیمان ناتو هرگونه حمله به یکی از اعضای ناتو حمله به تمام اعضای آن پیمان قلمداد می شود.

دولت های امریکا، بریتانیا، لهستان و آلمان از مهم ترین حامیان اوکراین هستند و برخی از آنان پیش تر تسلیحات برای حمله دوربرد را در اختیار ارتش کی یف قرار داده بودند. بریتانیا موشک های کروز "سایه طوفان" خود را برای اوکراین ارسال کرده است. گمان می رود روز چهارشنبه اوکراینی ها برای آسیب رساندن به یک زیردریایی در پایگاه دریایی سواستوپل دریای سیاه از این نوع از موشک ها استفاده کرده بودند. هم چنین گماه زنی ها نشان می دهد کی یف از این نوع از موشک ها برای حمله به پل های کریمه از بخش های الحاق شده اوکراین به سرزمین اصلی روسیه استفاده کرده است.

با این وجود، امریکا نسبت به ارائه سیستم موشکی تاکتیکی ATACMS خود به اوکراین متعهد نشده اگرچه گزارش های روزهای اخیر نشان می دهد در مسیر ارائه این نوع از موشک ها حرکت می کند. آلمان نیز هنوز درباره ارائه موشک کروز پرتاب هوای تائوروس تصمیم قطعی ای نگرفته است. وزیر دفاه آلمان در هفته جاری اظهار داشت که تصمیم ایالات متحده برای تامین ATACMS به طور خودکار منجر به توافق بر سر موشک‌های تائوروس نمی ‌شود. کارشناسان نظامی می گویند اگرچه ATACMS و تائوروس اندکی قابلیت های متفاوت دارند اما مزیت اصلی اوکراین صرفا این است که می تواند حملات بیشتری را به مناطق تحت کنترل روسیه انجام دهد. لهستان که با اوکراین مرز مشترک دارد یکی از بلندترین صداها در حمایت از کی یف بوده است. بخش عمده کمک های نظامی اهدایی به اوکراین از طریق لهستان به اوکراین می رسد.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • لاف در غریبی و گوز در بازار مسگران
    0

    خخخخخ جوک گفته،روسیه به اوکراین که حتی عضو ناتو نیس حمله کرد و مثه خر در گل گیر کرد ،

  • مهران۱۴۹۰
    1

    خدا کند روسیه با تسلیحات هسته ای سنگین انگلستان آلمان و لهستان را تبخیر کند حساب دست آمریکا خواهد آمد آن شاالله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها