جنگ اوکراین بدون واگنرها/ وحشتناک ترین حمله روسیه به اوکراین آغاز شد/ نبرد پهپادها و قایق ها/ کی‌یف منتظر ضد حمله بزرگ

مسکو در اولین عملیات هایی که واگنرها حضور ندارند، با تمام قوا به اوکراین حمله کرده است. این در حالی است که اوکراینی ها نیز در فکر ضد حمله بزرگ خود هستند و امید دارند که از فرصت شکاف در بین نیروهای روس استفاده کرده و عملیات خود را پیش ببرند.

جنگ اوکراین بدون واگنرها/ وحشتناک ترین حمله روسیه به اوکراین آغاز شد/ نبرد پهپادها و قایق ها/ کی‌یف منتظر ضد حمله بزرگ

به گزارش خبر فوری، در حالیکه برخی مدعی هستند ولادیمیر پوتین بزرگترین دشمن فعلی خود یعنی پریگوژین را از بین برد و گروه واگنر نیز فعلا در یک برزخ استراتژیک قرار دارد و منتظر تصمیم کرملین است، جنگ با اوکراین با شدت بیشتر در حال پیگیری است. واگنرها نقش برجسته ای در پیشبرد جنگ داشتند و بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند عدم حضورشان در جنگ می تواند آسیب زیادی به روسیه و قدرت نظامی اش بزند.

با این حال، مسکو در اولین عملیات هایی که واگنرها حضور ندارند، با تمام قوا به اوکراین حمله کرده است. این در حالی است که اوکراینی ها نیز در فکر ضد حمله بزرگ خود هستند و امید دارند که از فرصت شکاف در بین نیروهای روس استفاده کرده و عملیات خود را پیش ببرند.

پایگاه الجزیره در گزارشی به آخرین وضعیت جنگ اوکراین و روسیه پرداخته است. در زیر خلاصه ای از گزارش این پایگاه قطری ارائه خواهیم کرد:

وحشتناک ترین حمله روسیه به کی‌یف

دو نفر در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه در نتیجه آنچه مقامات اوکراینی "خشن ترین حمله روسیه به کی یف" از بهار گذشته تاکنون توصیف کردند، کشته شدند. همزمان، در حالی که قوای ارتش اوکراین فرودگاهی در غرب روسیه را هدف قرار دادند، مسکو اعلام کرد که نیروهایش توانسته اند قایق های اوکراینی در دریای سیاه را نابود کنند.

سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی کی‌یف گفت که حمله بزرگ روسیه شامل موشک‌ها و پهپادهای مختلف بود و ارتش اوکراین ادعا کرد که پدافند هوایی این کشور تمامی 28 موشک پرتاب شده از سمت بمب‌افکن‌های روسی و 15 فروند از 16 پهپاد مسکو را در جریان حملات چهارشنبه سرنگون کرده است.

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف نیز تأیید کرد که در حمله موشکی روسیه حداقل دو نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند. کلیچکو افزود که بقایای موشک ها و پهپادهای سرنگون شده در چندین نقطه از شهر وجود دارند و همین لاشه ها نیز منجر به جراحت و خسارت شده اند.

حمله روسیه به پایتخت اوکراین در بحبوحه حملات متقابل هواپیماهای بدون سرنشین دو طرف و نبردهای شدیدشان در چندین محور در شرق و جنوب اوکراین صورت گرفت.

جنگ پهپادها و قایق ها در جریان است

در همین حال، پهپادهای اوکراینی فرودگاهی را در استان پسکوف در غرب روسیه و در نزدیکی مرز استونی هدف قرار دادند. خبرگزاری تاس به نقل از اورژانس روسیه گزارش داد که در این حمله دو فروند هواپیمای باری ایلیوشین-76 آسیب دیده اند. همچنین، سازمان اورژانس مسکو از آتش سوزی چند هواپیماهای ترابری نظامی در مناطق جنگی خبر داد. طبق گزارش خبرگزاری تاس، مقامات روسیه فرودگاه پسکوف را بسته و فعالیت غیرنظامی در این فرودگاه ممنوع است.

مقامات منطقه بریانسک روسیه صبح چهارشنبه اعلام کردند که دو هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی که قصد داشتند برج تلویزیون در مرکز این استان را هدف قرار دهند، سرنگون شدند. ارتش روسیه پیش از این، درباره سرنگونی ده‌ها پهپاد بر فراز چندین منطقه روسیه از جمله بریانسک، اورلوف و کالوگا صحبت کرده بود. به گزارش خبرگزاری تاس، به دلیل ورود مجدد پهپادهای اوکراینی به مسکو، مقامات پایتخت روسیه، تردد هوایی در فرودگاه های دوموددوو، ونوکووو و شرمتیوو در پایتخت روسیه را برای مدت کوتاهی متوقف کردند.

در تحولی دیگر، ارتش روسیه اعلام کرد که یکی از هواپیماهای این کشور موفق شد چهار قایق تندرو اوکراینی را که حامل 50 سرباز کوماندو اوکراینی بود، در دریای سیاه منهدم کند.

اوکراین؛ منتظر فرصت برای ضد حمله

ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد که نیروهایش در جبهه جنوبی پیشروی کرده اند و به عملیات تهاجمی خود به سمت شهر ملیتوپل در استان زاپوریژیا (جنوب شرقی اوکراین) ادامه می دهند. ملیتوپل یک هدف استراتژیک برای ارتش اوکراین است. این شهر دروازه ای به سمت کریمه است، زیرا در مسیر خط آهنی قرار دارد که روسیه را به کریمه و سایر مناطق تحت کنترل آن در جنوب اوکراین متصل می کند.

ارتش اوکراین پیشتر تایید کرده بود که روستای استراتژیک روباتین را در چارچوب تهاجم مستمر خود به سمت شهرهای ملیتوپل و بردیانسک که تحت کنترل روسیه بوده و نزدیک دریای آزوف قرار دارند، پس گرفته است، اما منابع روسی این موضوع را رد کردند و مدعی شدند که این منطقه هنوز در دستان روسیه است.

میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت که کی یف از شرکای خود برای حمله به شبه جزیره کریمه چراغ سبز گرفته است و افزود که روسیه به مرور زمان کنترل حریم هوایی خود را از دست خواهد داد. اعلام این خبر با واکنش تند روسیه رو به رو شد. دمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت روسیه، در مورد عواقب موافقت غربی ها با حمله نیروهای اوکراینی به شبه جزیره کریمه هشدار داد و گفت که این امر دلیل روشنی برای آغاز جنگ روسیه و غرب خواهد بود. طبق اعلام مدودف، این اقدام غربی ها به مسکو اجازه قانونی می دهد تا علیه متحدان اوکراین اقدام کند. این هشدار در حالی صادر شد که کاخ سفید اعلام کرد یک بسته کمکی جدید به ارزش 250 میلیون دلار برای حمایت از پدافند هوایی اوکراین، همراه با مهمات و تجهیزات جدید به کی‌یف خواهد داد. این مساله مورد تواند تنش موجود بین آمریکا و روسیه را افزایش داده و آنها را وارد جنگ کند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    4

    لعنت به روسیه

  • 🐜
    2

    هر کشوری درامور جنگی روسیه و اوکراین دخالت کند بدبخت و بیچاره خواهد شد فقط امریکا با فروش اسلحه از این جنگ جهانی سوم سود می‌برد

  • ملت
    6

    خدا یاور مردم و ارتش اکراین باشد تا ظالم و متجاوز و تجزیه گر و نوکران آن پیروز نشوند.الهی امین

  • Slam
    6

    بند تنبون روسیه پاره شد

  • ناشناس
    4

    ب امیدنابودی زودتردیکتاتورهای تاریخ

  • ناشناس
    1

    دود سیاه جنگ روسیه با اوکراین توی چشم دوستان پوتین جنگ طلب خواهد رفت

  • ناشناس
    0

    فقط آمریکا سود میبره از این جنگ میتونه سلاح شو بفروشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها