همکاری ژاپن، آمریکا و کره جنوبی در قلمروی جدید

دولت آمریکا فرصت هایی را برای سران سه کشور فراهم کرده است تا به همراه هم در کمپ دیوید قدم بزنند و ناهار صرف کنند.

همکاری ژاپن، آمریکا و کره جنوبی در قلمروی جدید

ماینیچی نوشت: آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا ، در مصاحبه مطبوعاتی روز پانزدهم ماه اوت درباره نشست سران آمریکا ، ژاپن و کره جنوبی که روز هیجدهم ماه اوت در « کمپ دیوید »‌ در کاخ ریاست جمهوری واقع در حومه واشنگتن برگزار می شود ،‌ گفت:«‌ این گفتگوها قلمروی جدیدی از همکاری های سه جانبه را آشکار خواهد کرد. »‌ وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر «‌ نظامند کردن روابط همکاری » که تنظیم و تدوین نشست سران و مقامات ارشد را نیز شامل می شود،‌ خاطرنشان کرد ، سران سه کشور درباره مسیرهای مشخص همکاری در زمینه های مختلف از جمله امنیت اقتصادی، کمک های بشر دوستانه، کمک و حمایت ها  برای  کشورهای در حال توسعه ، فناوری پیشرفته و بهداشت همگانی گفتگو خواهند کرد.

 وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه مطبوعاتی تاکید کرد: « ژاپن و کره جنوبی از متحدان اصلی آمریکا نه تنها در منطقه شرق آسیا بلکه در جهان به شمار می آیند. تحکیم همکاری با این کشورها برای آمریکا به منظور اجرای سیاست های خود  در سراسر جهان بسیار حائز اهمیت است. » وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به اینکه این نشست نخستین نشست پس از سال 2015 با سران کشورهای خارجی در کمپ دیوید است ، اظهار داشت:«‌ این نشست یک نشست تاریخی خواهد شد. »

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت آمریکا فرصت هایی را برای سران سه کشور فراهم کرده است تا به همراه هم در کمپ دیوید قدم بزنند و ناهار صرف کنند. گفته می شود سران سه کشور در این دیدار به جای پوشیدن لباس های رسمی مانند کت شلوار و زدن کراوات از پیراهن های آستین کوتاه و راحت استفاده می کنند. گفته می شود سران سه کشور می خواهند از چنین رفتاری که بیانگر تحکیم همکاری ها و اعتماد متقابل میان آنان است، برای مهار کشورهایی که روابط پرتنش با آنها دارند مانند چین و کره شمالی استفاده کنند.

گفته می شود سران سه کشور در نشست این بار ، درباره همکاری سه کشور علیه کره شمالی و همچنین با نگاهی به چین در زمینه امنیت اقتصادی بحث و تبادل نظر خواهند کرد. به گزارش رسانه های آمریکایی ، سران سه کشور در حال برنامه ریزی برای ایجاد خط تلفن میان سران سه کشور برای واکنش سریع به بحران ها می باشند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    هیچ کشوری به اندازه آمریکا در ژاپن آدم نکشت و هیچ کشوری به اندازه ژاپن هم در کره جنوبی آدم نکشت ولیکن الان سیاستمداران اونها بر اساس منافع با هم روابط خوبی دارن اما یک کشور عقب افتاده هست در خاورمیانه که حتی برخلاف باقی کشورهای مسلمان مردم بعد از نماز جماعت ها و هرچند وقت یکبار به چندتا کشورها مرگ می فرستن و بعد خیالشون راحت میشه و سیاستمداران هم چندین ساله همین سیاست رو دارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها