چرا هیچ جزئیاتی از دیدار مقامات ایران و عربستان منتشر نشد؟

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران با محمد بن سلمان ولیعهد دیدار کرد، اما از این دیدار 90 دقیقه‌ای که به گفته او صریح و بی پرده بود، هیچ جزئیاتی منتش نشد.

چرا هیچ جزئیاتی از دیدار مقامات ایران و عربستان منتشر نشد؟

یخ روابط ایران و عربستان بیش از پیش آب می‌شود. پس از موافقت دو کشور برای بازگشایی سفارت در پایتخت ها و سفر بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی به تهران حال با سفر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به عربستان فصلی جدید از روابط بین دو کشور گشوده می‌شود.

سفر امیرعبداللهیان به عربستان بسیار مورد توجه رسانه های جهانی هم قرار گرفت و هر یک تفسیری از این سفر داشته اند. اگرچه امیرعبداللهیان در توئیتی از این سفر ابراز رضایت کرد و خبر داد که دیدارش با بن فرحان پشت درهای بسته بیش از سه ساعت به طول انجامیده است اما از محتوای این مذاکرات نکته ای منتشر نشده که دو کشور درباره چه مسائلی گفت وگو کرده اند.

وزیر امور خارجه در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت که به مدت سه و نیم ساعت دیدار و گفت وگوی ثمر بخشی با وزیر خارجه عربستان درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی داشته است.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: گفت‌وگوی صریح، بی‌پرده و نتیجه‌بخشی با ولی‌عهد عربستان داشتم

در عین حال برای بسیاری از کارشناسان این پرسش مطرح است که؛ این سفرها و روابط به جز حل مشکلات دیپلماتیک آیا تاثیری بر حل مشکلات اقتصادی نیز دارد؟

منبع: سازندگی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد گندم نژاد(طوسی)
    0

    آخه ملت برای اینگونه دولت ها نامحرم هستند.

  • ناشناس
    0

    ۴۵ ساله مردم نامحرمند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها