حملات گسترده و مرگبار روسیه به 13 منطقه اوکراین

مسئولان اوکراینی تأکید کردند که در این حملات که به 13 منطقه انجام شد و بیشتر با موشک بود 5نفر کشته شدند و 30 نفر نیز زخمی شدند.

حملات گسترده و مرگبار روسیه به 13 منطقه اوکراین

به نقل از الجزیره، بنا به گفته مقامات اوکراینی بمباران‌های شبانه روسیه به اوکراین در روز سه شنبه در 13 منطقه از این کشور شامل شهرهای بزرگ غربی دست کم 5 کشته برجای گذاشته است.

مسئولان اوکراینی تأکید کردند که در این حملات که بیشتر با موشک بود 30 نفر نیز زخمی شدند.

ماه‌هاست که حملات شبانه به عنوان تاکتیک روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد و مسکو با اعلام آن‌ که منابع جنگی اوکراین رو به اتمام است، عملیات موسوم به حمله متقابل اوکراین را برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی‌اش شکست خورده می‌داند.

 نیروی هوایی اوکراین با جمع‌بندی این حملات شبانه اعلام کرد که «حدود ساعت ۴ صبح، اشغالگران روسی با دست کم ۲۸ موشک کروز از انواع مختلف» به اوکراین حمله کردند. ۱۶ عدد از این موشک‌ها نابود شدند.

 دنیز شمیهال، نخست وزیر اوکراین از آسیب ساختمان‌ها در ۸ منطقه از اوکراین خبر داد که «متاسفانه مجروح و کشته برجای گذاشته است.»

 شهردار شهر لوتسک ازحمله به بخش صنعتی این شهر و برجای ماندن «سه کشته و سه زخمی» خبر داد.

 پس از یک سال و نیم جنگ، روسیه همچنان مسئولیت قربانیان غیرنظامی در اوکراین را انکار می‌کند و تضمین می‌کند که حملاتش فقط اهداف مشروع را هدف قرار می‌دهند، حتی زمانی که حملاتش منجر به ویرانی ساختمان‌های مسکونی می‌شوند.

حمله به لویو

 حملات روز سه شنبه همچنین شهر لویو (Lviv) یکی از بزرگ‌ترین شهرهای غربی اوکراین را هدف قرار داد. شهردار این شهر در تلگرام خود بر اساس ویدئویی ضبط شده از تخریب «ساختمان‌های مسکونی» خبر داد که در آن امدادگران در حال خاموش کردن آتش در طبقه بالای یک ساختمان هستند.

 به گفته خبرگزاری فرانسه، یکی از این موشک‌ها در زمین بازی یک مهدکودک فرود آمده است و انفجار موجب شکستن شیشه‌های خانه‌ای مسکونی شده است.

 اقدامات روسیه و «بی‌اعتنایی کامل آن به تمام اصول حقوق بشر» در روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی از سوی وزارت امور خارجه فرانسه محکوم شد.

وضعیت در جبهه‌های نبرد

 در جبهه نبرد، اوکراین در روز دوشنبه مدعی برخی دستاوردها در شرق و جنوب باخموت شد، پیشروی‌های کوچکی که از ماه‌ها پیش در قالب ضد حمله برای آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده روسیه در حال انجام است.

 هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین، روز دوشنبه در مورد مشکلات نیروهای اوکراینی در کوپیانسک، آن را به حدی دانست که نمی‌تواند «نیروهای خود را برای حمله در بخش باخموت» متمرکز کند.

 بااین‌حال آندری کووالف، سخنگوی ارتش اوکراین از موفقیت «نیروهای اوکراینی در کاهش سرعت حمله روسیه در کوپیانسک و لیمان» خبر داد.

 در جبهه جنوبی نیز معاون وزیر دفاع به طرز مبهمی به پیشرفت‌هایی اشاره کرد.

زلنسکی در جبهه دونتسک

در تحولی جالب توجه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از نیروهای کشورش در منطقه «دونتسک» در جنوب شرق اوکراین بازدید کرد.

زلنسکی در کانال تلگرامی خود امروز سه شنبه نوشت که با سربازان کشورش در مواضع شان در این منطقه که شدیدترین و سخترین نبردها با روس ها در جریان است دیدار کرد.

زلسنکی تأکید کرد که با سربازان کشورش اقدامات هجومی روزانه و تجهیزات و امکانات نظامی تقویتی و امکانات فرماندهان را مورد بحث قرار داده است.

آخرین بازدید زلنسکی از سربازان کشورش در دونتسک اواخر ماه جولای گذشته بود.

اظهارات مقامات روسیه

 سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه گفت که «منابع ارتش اوکراین تقریباً تمام شده است.» وی ادامه داد «که با وجود کمک‌های کلی غرب به نیروهای مسلح اوکراین، هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.»

 او مدعی شد که «عملیات نظامی» در اوکراین که تقریباً یک سال و نیم پیش آغاز شد، یک آزمایش جدی برای ارتش روسیه بوده است و روسیه توانسته است تولید خودروهای زرهی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 در نهایت، در سطح اقتصادی، روسیه که مدعی مقاومت در برابر تحریم‌های بین‌المللی است، در هفته‌های اخیر شاهد سقوط ارز خود (روبل) بوده است.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • سلام
    1

    چطور و از طریق کدام نهاد میشه اعزام بشیم اکراین بر علیه روسیه من حاصرم به جان خودم راست گفتن

  • ناشناس
    0

    با پهباد ایرانی بوده ؟

  • ناشناس
    0

    روسیه پست فطرت در میان افکار عمومی ایران پشیزی ارزش ندارد اگر مقدمات آزاد سازی مناطق اشغالی اکراین فراهم بشه حوانان ایران آمادگی کم کردن شر روسیه بیشرف را دارند

  • 🐜
    0

    آخرین نفس‌های روسیه و پوتین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها