بلینکن: توافقی میان ایران و آمریکا درباره مسئله هسته ای وجود ندارد

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری تاکید کرد که آزادی جاسوسان این کشور در ایران به دیگر جنبه‌های سیاست واشنگتن در رابطه با تهران ارتباطی ندارد.

بلینکن: توافقی میان ایران و آمریکا درباره مسئله هسته ای وجود ندارد

به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در سخنانی گفت: ما به راهبرد بازدارندگی و دیپلماسی در قبال ایران ادامه داده و بر روی اطمینان حاصل کردن از اینکه ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت، کار خواهیم کرد.

وی در ادامه اعلام کرد: اقدام ایران در رابطه با زندانیان آمریکایی و حصر خانگی آن‌ها به هیچ یک از اصول سیاست آمریکا در قبال ایران مرتبط نیست. اموال ایرانی آزاد شده از کره جنوبی تحت نظارت ایالات متحده برای اهداف بشردوستانه استفاده خواهد شد.

بلینکن در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با گزارش‌های منتشر شده از کاهش سرعت فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: من نمی‌توانم این گزارش‌ها را تایید کنم.

بلینکن همچنین عنوان کرد که از هراقدامی از سوی ایران برای تنش‌زدایی در زمینه هسته‌ای استقبال می‌کند.

وی با این حال افزود: هیچ توافقی میان ایران و آمریکا درخصوص مسئله هسته‌ای وجود ندارد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که اگر افغانستان به حقوق بشر ازجمله حقوق زنان احترام نگذارد، شانس برقراری روابط خوب میان دو کشور ایجاد نخواهد شد.

بلینکن در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم ابقای رئیس‌جمهوری نیجر و برقراری مجدد نظام مبتنی بر قانون اساسی گفت: ما بر روی تلاش‌های دیپلماتیک برای بازگرداندن سیستم دموکراتیک در نیجر متمرکز هستیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها