اعتراف افسران جوخه اراذل و اوباش به شکنجه ۲ سیاهپوست

به گفته دادستانی، ماموران پلیس می سی سی پی، با ابزار جنسی به دو قربانی خود تجاوز و سپس به وسیله شوکر، ۱۷ شوک الکتریکی به آن‌ها وارد کردند.

اعتراف افسران جوخه اراذل و اوباش به شکنجه ۲ سیاهپوست

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد شش افسر سفیدپوست پلیس می‌ سی سی پی اعتراف کرده اند که دو مرد آفریقایی آمریکایی (سیاهپوست) را با ابزار جنسی، شوکر و شمشیر به مدت دو ساعت شکنجه کرده اند و در نهایت به دهان یکی از قربانیان شلیک کرده اند.

کریستین کلارک، نماینده این وزارتخانه، با محکوم کردن اقدامات "با انگیزه تعصب نژادی و نفرت"، اعلام کرد این پرونده "نمونه وحشتناک و بارز رفتار بد پلیس است که در جامعه ما جایی ندارد".

این شش مامور که برخی از آن‌ها به عضویت در تیمی با نام مستعار "جوخه اراذل و اوباش" و شهرت وحشیانه اش اعتراف کرده اند، در حال حاضر تحت پیگرد قانونی قرار دارند و دیگر در سمت خود نیستند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی این وزارتخانه، در ژانویه، آن‌ها "بدون حکم یا توجیه" وارد خانه‌ای در برکستون، شهر کوچکی در این ایالت جنوبی امریکا شدند تا دو مرد سیاهپوست را که در آنجا بودند، شکنجه کنند.

خانم کلارک گفت که پلیس به آن‌ها دستبند زد و آن‌ها را با "توهین‌های نژادی" تحت شکنجه قرار داد.

به گفته دادستانی، ماموران با ابزار جنسی به دو قربانی خود تجاوز جنسی کرده و با شوکر خود ۱۷ شوک الکتریکی به آن‌ها وارد کردند.

آن‌ها همچنین با وادار کردن آن‌ها به قورت دادن الکل، روغن آشپزی، شیر و سایر مایعات آن‌ها را تحقیر کردند. به گفته خانم کلارک، یکی از این دو آمریکایی آفریقایی تبار با شمشیر فلزی، یک تکه چوب و یک ظرف چوبی آشپزی مورد اصابت قرار گرفته است.

این ماجرا که حدود دو ساعت به طول انجامید، زمانی به اوج خود رسید که یکی از مأموران اسلحه خدمت خود را در دهان یکی از آن دو مرد گذاشت. او برای ترساندن او ابتدا ماشه را پس از برداشتن یک گلوله از خشاب فشار داد. اما در اقدام دوم، گلوله شلیک شد و از گردن مقتول گذشت.

پلیس سپس قربانیان خود را برای دقایقی طولانی غرق خون رها کرد، در حالی که آن‌ها برای سرپوش گذاشتن بر این اشتباه هماهنگ شدند.

دادستانی گفت آن‌ها دوربین مداربسته خانه را تخریب کردند و سعی کردند لباس قربانیان را بسوزانند تا شواهد ناپدید شوند. ماموران همچنین برای تظاهر به انگیزه خود یک تفنگ ساچمه‌ای و متامفتامین در محل یکی از قربانیان کار گذاشتند. آن‌ها سپس گزارش‌های نادرست ارائه کردند و مکرراً به بازرسان دروغ گفتند.
پنج نفر از متهمان افسران کلانتر شهرستان رانکین بودند، در حالی که نفر ششم از پلیس ریچلند بود.

سه نفر از آن‌ها همچنین در مورد دیگری از خشونت پلیس، که مربوط به دسامبر است، اعتراف کردند. به گفته دادگستری، یکی از اعضای این سه نفر به استفاده از شوکر بر روی یک مرد سفید پوست و شلیک گلوله به نزدیک سر او بدون دخالت دو نفر دیگر اعتراف کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها