خبرفوری بررسی می‌کند

جنگنده ای که می تواند تنگه هرمز را بمب ساعتی کند/ بازگشت تنش به خلیج فارس/ ایران، آمادۀ تقابل با آمریکا/ قصد واشنگتن از ارسال F16 به منطقه چیست؟

ارسال جنگنده های F16 آمریکا به منطقه خاورمیانه به بهانه حفاظت از کشتی های نفتی و تجاری، باعث افزایش تنش بین ایران و آمریکا خواهد شد و احتمالا وضعیت تنگه هرمز را پیچیده تر از همیشه کند. این در حالی است که مذاکرات دو طرف نیز در وضعیت خوبی به سر نمی برد و نگرانی ها بیشتر شده است.

جنگنده ای که می تواند تنگه هرمز را بمب ساعتی کند/ بازگشت تنش به خلیج فارس/ ایران، آمادۀ تقابل با آمریکا/ قصد واشنگتن از ارسال F16 به منطقه چیست؟

به گزارش خبر فوری، بر اساس اعلام رسانه های مختلف داخلی و خارجی، قرار است ایالات متحده آمریکا در ادامه سیاست ‌های تنش‌زای خود در منطقه، جنگنده‌های F16 خود را به خلیج فارس اعزام کند.

بهانه آمریکا برای ارسال این موشک ها، محافظت از کشتی های تجاری و نفتی خود در برابر ایران است. بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مقام پنتاگون گفته هدف جنگنده های آمریکایی کمک به هواپیماهای A10 است که از هفته گذشته بر بالای آسمان خلیج فارس گشت زنی می کنند.

طبق ادعای این مقام پنتاگون، جنگنده‌های F16 کشتی‌هایی را که از تنگه هرمز عبور می‌ کنند ساپورت هوایی کرده و دید ارتش آمریکا را در منطقه افزایش می ‌دهد.

تنش آبی ایران و آمریکا در حال افزایش است. در همین رابطه و حدود یک ماه قبل، یک نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس توقیف شد. این اقدام باعث واکنش واشنگتن شد و آنها نیز به این بهانه جنگنده های خود را به خلیج فارس اعزام می کنند.

این درحالیست که مذاکرات نیز وضعیت مطلوبی ندارد. با تعلیق رابرت مالی عملا امکان گفتگوها از بین رفته و برخی ناظران معتقدند امکان از سرگیری مذاکرات در شرایط فعلی وجود ندارد. این وضعیت و تنش آبی – هوایی در منطقه باعث شده تخاصم ایران و آمریکا بیشتر شده و دو طرف فاز تهاجمی بگیرند.

ایران و آمریکا؛ آماده برای تقابلی جدید

الجزیره قطر در گزارشی که اخیرا نوشته مروری بر وضعیت خلیج فارس، قصد آمریکا مبنی بر ارسال سلاح به آبهای جنوب و واکنش ایران به این تصمیم داشته است. بر اساس گزارش الجزیره، پنتاگون اعلام کرده که ایالات متحده جنگنده های F35 و نیز یک ناو جنگی خود را همراه با جنگنده های F16 به خاورمیانه خواهد فرستاد. ایران به شدت از این تصمیم انتقاد کرده و آن را عامل بی ثبات کننده امنیت منطقه دانسته است. اما سخنگوی پنتاگون گفته که کشورش حضور خود را برای "نظارت بر تنگه هرمز و آب های اطراف" آن افزایش خواهد داد.

الجزیره مدعی است که این تصمیم آمریکا پس از آن اتخاذ شد که واشنگتن در چند ماه اخیر چند بار تهران را به تلاش برای توقیف کشتی‌های باری و نفتکش‌های آمریکایی متهم کرد. با این حال، تهران این اتهامات را رد کرده و ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در اولین واکنش خود اعلام کرد که تهران حق خود را برای اتخاذ اقدامات مناسب و بازدارنده در مواقع لزوم محفوظ می ‌دارد. وی تاکید کرد که در صورت انجام هرگونه اقدام تحریک آمیز در نزدیکی مرزهای دریایی ایران، نیروهای مسلح ما می توانند امنیت مرزها و ناوبری دریایی و هوایی منطقه را تضمین کنند.

این واکنش ها نشان می دهد روابط دیپلماتیک دو کشور تندتر از همیشه است و ایران قصد ندارد عقب نشینی کرده و در مقابل تهدیدات آمریکا احساس ترس یا نگرانی کند.

تنگه ای استراتژیک که می‌تواند بمب ساعتی باشد

الجزیره در ادامه گزارش خود از اهمیت استراتژیک خلیج فارس و تنگه هرمز وتنش های موجود در آن  می نویسد: از سال 2019، خلیج فارس که از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردارند، شاهد  مجموعه ای از چالش ها، درگیری ها و  توقیف کشتی های مختلف، به خصوص در اوج تنش های موجود بین ایالات متحده و ایران بوده است. بر اساس داده های شرکت تحلیلی ورتکسا، حدود یک پنجم محموله های جهانی نفت خام و فرآورده های نفتی از تنگه هرمز عبور می کنند  و این راه آبی یکی از مهم ترین و حساس ترین مناطق دریایی جهان است که هر گونه تنشی در آن می تواند بازار انرژی را با یک انفجار روبه رو سازد.

آمریکا به دنبال پس گرفتن جایگاه خاورمیانه ای خود از چین است؟

بسیاری از تحلیلگران معتقدند اقدام اخیر آمریکا بیشتر از اینکه به ایران مربوط باشد به سیاست خاورمیانه ای واشنگتن و افزایش جلب توجه اعرابی مربوط می شود که دیگر مانند گذشته چشم به آمریکا ندارند.

در همین رابطه عبدالرسول دیوسالار، استاد دانشگاه کاتولیکای ایتالیا در مصاحبه ای که با دنیای اقتصاد داشته می گوید: شاید مهم‌ ترین پیام آمریکا از اعزام این جنگنده‌‌‌ ها نه برای ایران بلکه برای کشورهای عربی است. زیرا یکی از اعتراضات اصلی کشورهای عربی در خصوص اینکه آمریکا تعهداتش در منطقه را کاهش داده، بعد از آن بود که حوادثی برای کشتی‌‌‌ها در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ اتفاق افتاد و آمریکا اقدام جدی در آن مقطع برای مقابله با این وضعیت انجام نداد.

همچنین، پایگاه آمریکایی نشنال اینترست در گزارش های متعدد خود به سیاست خاورمیانه ای دولت بایدن انتقاد کرده و می کند. این پایگاه در یکی از گزارش های اخیرش هم که به قلم هارلی لیپمن (Harley Lippman) است، به این موضوع پرداخته است. تیتر این گزارش چنین است: « چین یک استراتژی واضح و مشخص برای خاورمیانه دارد. آمریکا هم دارد؟» نویسنده تاکید دارد که سیاست خاورمیانه ای آمریکا پرتناقض است و در حالیکه واشنگتن میلیون ها دلار برای شرکای خود در خلیج فارس و محافظت از کشتی های آنان هزینه کرده در حال چرخش به سمت اقیانوس هند و آرام است و فرصت را به چین داده که به کشورهای منطقه نزدیک تر شده و حتی تجارت نفتی و باری آنها را هم برعهده بگیرد.

این گزارش ها شاید هدف اصلی آمریکا را از ارسال جنگنده به خاورمیانه تبیین کنند. به هر حال، آنچه مشخص است این است که اقدام واشنگتن می تواند تنش را در خلیج فارس افزایش داده و اتفاقا به بی ثباتی بیشتر و کاهش  امنیت متحدانش منجر شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 102
  • ناشناس
    19

    آمریکا خان باج میخواد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      17

      حالا ب ارباب پوتین بگید براتون تره بیاره

    • ناشناس
      14

      سوخت قاچاق کجا بود؟!!! هیچ کشوری اندازه ما سوخت و کالا و ارز قاچاق نمی کند! این عمل مصداق بارز باج گیری و دزدی دریایی است! مگر ما پلیس دریایی بین المللی هستیم که بخواهیم در آبهای آزاد بین المللی کشتی های متخلف را تفتیش و توقیف کنیم؟! بر اساس کدام مجوز بین المللی دست به چنین کار غیرقانونی و خطرناکی می زنیم؟!

    • ناشناس
      35

      آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

    • ناشناس
      4

      با ناوهای اقیانوس پیمای باربری تون برید بزنید دمار از روزگارشون دربیارید .تقصیر نیروی دریاییاست که دور کره زمین مثل ماژالان و کریستف کلمب گشت اما نرفت کنار مرز آبی آمریکا دوتا فحش بهشون بده از 11000 کیلومتری تو برزیل فحش بهشون داد .

    • ناشناس
      0

      ما به روسیه کار نداریم
      مگه ایران خودش چلاقه
      قدرت‌های ایران وآمریکا خودشون می دونن چه طور بدون درگیری از گلوی هم دربیان
      هر کدوم چی ما و چی آمریکا میدونن درگیری به نفع هیچ کس نیست
      ولی باید یه خودی نشون بدن
      آمریکا به کشور ضعیف و ناتوان حمله می کنه یا به نوکراش دستور حمله می ده

    • 0

      جناب خود تحقیر
      وقتی از دو کاپیتان کشتی‌های بزرگ اقیانوس پیما سوال شد میشه با این ناوهای ایرانی از امواج گاها ۲۰ متری اقیانوس عبور کرد گفتن فکرشو هم نکنید چون ناوهای شما سنگینی لازمو ندارن
      ولی این ناوگروه از دل این دریا های مواج با هوشمندی عبور کرد و به کمک شرکت‌های دانش بنیان ایرانی نرم افزار توزین شناورهای سنگین طراحی کرد که کمک کرد وزن قسمت های مختلف کشتی به صورتی تنظیم باشه که موجب شکسته شدن کشتی در امواج نشه

  • ناشناس
    33

    جنگ نخواهد شد ، مذاکره هم نخواهیم کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      12

      آمریکا در چاپیدن شریکه سهم خود می‌برد واین
      شامورتی بازی‌ها هم برای پرت کردن حواس مردم
      ایرانه

    • ناشناس
      9

      جنگ نخواهد شد ، مذاکره هم نخواهیم کرد. رعیت هم مرد که مرد. ارباب زنده باشد.

    • 0

      جنگ نمیشه
      دنبال مذاکره هم هستیم
      به فکر رفع مشکلات مردم هم هستیم
      گور بابای ارباب آمریکایی شما

  • ناشناس
    6

    دولت های ایران و امریکا پشت پرده با هم همکاری دارن.مردم ساده ایران هم این دشمنی را باور و هزینه اصلی این جنگ ظاهری را پرداخت میکنند!
    اگر امریکا دشمن ایران بود این همه آقازاده به راحتی در غرب زندگی نمیکردند!

    نظرات شما -
    • 2

      عجب

    • 0

      همیشه ایران و آمریکا تا وقوع جنگ تمام عیار پیش رفتند ولی جنگی شکل نگرفته است. این بار هم مثل گذشته فقط ژست های قهرمانانه طرفین برای یکدیگر است.

    • امیر
      2

      بازی دلار و سهام و اینهاست .
      یک نماینده می فرستند در امارات دلار میاد پایین ، دولت دلار را از کف بازار جمع میکند . یک ناو میفرستند دلار میره بالا دولت دلارهاش رو میفروشه .
      دیگه بعد چهل سال اینو همه فهمیدن .
      در آمریکا هم همین بازی با سهام شرکتها میشود و دولت آمریکا هم همین بازی ها را با مردم خود میکند .
      بازی برد برد دولت ایران و آمریکا
      بازی باخت باخت مردم ایران و آمریکا !

    • 0

      جناب
      یه قسمتش درسته اونم اینکه دو تا قدرت بزرگ جهان و منطقه می دونن چه طور برای هم شاخ و شونه بکشن بدون درگیری نظامی
      ولی اینکه این ارباب شما کار دیگه ای با ما نداشته باشه یک جکه
      کجا تونسته پدر ما رو دربیاره و درنیاورده
      چی فشاری می تو نسته بیاره و نیاورده

  • ناشناس
    2

    الکیه برای شیره مالیدن سر مردم

    نظرات شما -
    • الکی نیست
      3

      امریکا دنبال کوچکترین حرکت از طرف ایرانه تا جنگ رو شروع کنه،الان همه کشورهای برادر ما با ما سر ناسازگاری برداشتن و بهترین موقع برای حمله امریکاست و ایران تنهای تنهاست،حتی قسم میخورم روس هم کمک امریکا میکنه در این جنگ
      امریکا هارت و پورت نکرده در تاریخ،یه دفه تصمیم میگیرن و حمله میکنن،مثل عراق و افغانستان و سوریه
      ایرانم که فلج کردن باتحریم و مردمم سمت و طرف امریکان،موقعیت بهتر از این؟
      به این میگن سیاست امریکایی،حتی از داخل ایرانم شصت میلیون نفر کمک امریکا هستن

  • ناشناس
    9

    ما رو آمریکا رو از روی کره زمین نابود کردیم تموم شده رفته و از این ببعد باید به فکر نابودی بقیه آمریکاها و استکبارها در همه سیارات و کهکشانهای کل جهان باشیم!

  • ناشناس
    51

    الان بهترین وقت برای نشون دادن قدرت ماورایی ایرانه . یک جنگ تمام عیار توی همان ده دقیقه اول حتی آمریکایی ها فرصت نمیکنن فکر کنند هم کشتی ها و هم هواپیماهاشون رو باید نابود کرد بعد با توجه به شرایط داخلی رژیم غاصب در یک روز هزار موشک به سمت تل آویو پرتاب شه . در آخر هفته هم جشن پیروزی در قدس شریف و آماده شدن برای استیلا نظامی بر کل اروپا و آمریکا .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      فکر کنم ماهی خوردی سردی کردی ،طایفه عروس و دوماد دعواشون میشه سه ده روز طول می‌کشه اونوقت یک روز جهان را فتح کردی ؟؟؟

    • ناشناس
      1

      شما فیلم تخیلی زیاد میبینید

    • ناشناس
      3

      نکشی ما را سامورایی. تو عرض یک هفته یک نیم ساعت وقت بذار حق آبه سیستات و بلوچستان از طالبان بگیر

    • ناشناس
      2

      هر کشوری برای بقا و عزت مردم و مملکتشون تعاملی هدفمند با جهان برای دستیابی به اقتصادی شکوفا و ایجاد نقش محوری در دنیای نوین سیر سیاسی دارد و از یک ضلع و یا پازل شروع میکند ، صنعت ،علوم پزشکی ، سلاح و مهمات ، تکنو لوزی های نو ظهور ، خوراک و غذا ، ...که با در نظر گرفتن کمبودات جهان و یا خلا ان در بازارهای جهانی اقدام به تولید میکند تا کم کم بتواند پازل های دیگر را کنارش قرار دهد کشوری مثل پاکستان و کره شمالی از سلاح شروع کردند و در جهان منزوی شدند ،چین ، امریکا ، روس ، از صنعت شروع کرند و 80درصد پازل را کامل کرده اند ، ژاپن از تجهیزات جنگی بعد از حمله امریکا به صنعت برگشت و پیشرفت چشمگیری پیدا کرد ، کره ج صنعت را پیش گرفت ،،،و ما سر دگمیم ، توانش را داریم و نمی دانیم از کجا شروع کنیم ، همه را باهم نمیشود ناقص به جنگ غولهای صنعت و صنعت دفاعی رفت ،تا زمانی که در سطوح دولتی حرفهای بی پشتوانه و کذب به خورد مردم داده میشود پیشرفتی در کار نیست

    • حقیقت
      1

      ساقیت حرف نداره

    • 1

      آبادانی هستی کاکا؟

    • تو سوراخ موشن
      1

      عااااااااااااامو
      یاواش تر برو
      بزار ما هم بهت برسیم
      تازه همه آمریکاییها رو نکش . چن تایی بزار زنده بمونن برن خاطرات جنگ رو تعریف کنن
      عاامووو
      یادت رفته یع عده مدام میگفتن که تنگه رو میبندیم
      تنگه رو میبندیم
      تنگه رو میبندیم
      عامو چی شد ؟
      کجان ؟
      چرا نمیرن تنگه رو ببندن !؟ چرا حرف نمیزنن !؟ ساکت شدن ؟!
      دقیقن کجایی بگو تو کایی دقیقن جایی

    • سجاد
      1

      داداش فکر کنن فیلمی که‌تعریف کردی برعکس دیدی یبار دیگه خودت‌ بخون‌از روش

    • ناشناس
      2

      مخمر ساندیس قوی شده

    • دانا
      2

      گویا جنگ ایران و عراق را لمس نکردی که این طوری سناریو چینی می کنی.
      وقتی حمله ای بکنیم باید منتظر جواب هم باشیم .هم زمان با چندین کشور درگیر شدن حماقت است.
      اگر دقت کرده باشید مسولین کشور وقتی جنگ با آدربایجان را نزدیک دیدند با کشورهای عربی صلح و دوستی کردند تا خیالشان از یک طرف راحت باشد.

    • ناشناس
      4

      بعد از پیروزی از امام زمان دعوت کن بگوش اقا ماهمه رو پاک کردیم

    • ناشناس
      1

      راستش بگو. چی زدی؟معلومه که جنسش خوب بوده؟ فضا هم رفتی؟ فضا نوردهای ایرانی بی نظیرند.

    • خخخخ
      1

      این معاند احمق از آمریکا پول گرفته وگرنه همشو گفت چرا حسینیه کردن کاخ سفیدو و نگفت ما به امید حسینیه کردن کاخ سفید منتظریم این منظوری داشت مطمینم خخخخخ

    • ناشناس
      0

      اون که تو یکربع میتونه صد تا جنگنده فوق مدرن بیاره بالا سر ما تو خاک ایران امریکاس پسر جان ما سر جمع 30 تا جنگنده سالم و عملیاتی هم نداریم سامانه پدافندی ناو های هواپیما بر امریکا تا صد موشک همزمان را قبل از برخورد منهدم میکنه و بصورت خلاصه دو تا ناو هواپیما بر برای ایران کافیه جنگنده های عربستان و اسرائیل هم به عنوان هم پیمانان دفاعی اماده اضافه شدن در صورت درگیری احتمالی هستند در عراق هم که امریکا حضور دارد و ایران که هیچوقت جرات نکرد به ناو هواپیما بر امریکا بگه ابهای خلیج فارس را ترک کن . ما هر وقت توانستیم کشتی جنگی یا ناوچه های را فقط برای مدت یکهفته در همین فاصله از سواحل امریکا مستقر کنیم ما دست همه تئوریسین های گنده گوی نظام و متوهمین مثل شما را میبوسیم .

  • خب
    1

    اینجا هر وقت شلش کنند بمب ساعتی میشه اما وقتی تنش کردند دیگه خبری از نیست . همه چی امن و امان میشه.

  • اصغر
    1

    چرا سایر کشورهای حاشیه خلیج فار به ناو امریکایی اعتراض نمیکنند.چرا ما مشکل داریم/چرا جامعه جهانی معترض نیست.آیا ما راهم تهدید میکند.ایا میخواهند با ما بجنگند.

  • ناشناس
    3

    توافق بین ایران و امریکا انجام شده .و ایران اطمینان پیدا کرده که روس ها و چبنی ها جز خسارت چبزی برای ایران به ارمغان نمی اورند و اگر سایه امریکا روی خلیج فارس نباشه .کشور های دلار زدای چین و روسبه به طمع دلار کشور های عربی .خلیج فارس را تبدیل به خلیج عربی .می کنند

  • ناشناس
    4

    آخه خیلی خنده دار ایران و آمریکا بخواد بجنگه
    شما یدونه حمله به پایگاه آمریکا درعراق کردین بعد ازترس رفتین با موشک هواپیمای خودمون رو زدین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      اون کار خدا بود
      که ایران جایگاه واقعی خودش رو بدونه
      به علامت هایی که خدا می‌فرسته باید توجه کرد

    • ناشناس
      0

      اون را از هم بهشون خبر دادن که اسیب نبینن.

    • خب
      2

      خب اگه هواپیما رو نمی‌‌زدیم آمریکا حمله می‌کرد باید با سیاست جلوشو می‌گرفتیم

  • زاکان مکار
    3

    تهران وامریکا در باطن دوست هستند ودر ظاهر همدیگر را گاز می گيرند ، تا مردم و کشورهای منطقه را بفریبند.حالا سیاست شان چیست ، مشخص نیست.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دقیقا. سیاست هم کاملا مشخصه: اقتصادی البته به نفع کشورهای ثروتمند و باند حاکم و از کیسه ملت ایران

  • ناشناس
    2

    جولان بلدوزرهای شرداری در حریم دست نخورده متظر هزار کیلومتری دشت دورنمای مغان امامزاده صدر اردبیل شوم بوده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      شما برای هر خبری همین کامنتو می ذاری؟ صاحب کاراتون کامنتها را چک نمیکنن و فله ای بابتش پول میدن؟

  • N
    2

    بنظر نمیاد ایران واکنشی نشون بده.اونهام یه دوری میزنن و میرن.ما تنشی با آمریکا نداریم.با هم دوستیم.

  • ناشناس
    1

    آمریکا و اروپا به هیچ وجه خواهان تغییر نطام نیستند. آنها ایرانی می خواهد که ثروتش را چه مادی چه انسانی به راحتی به خارج انتقال بده و در عین حال وزنه موازنه ای باشد در منطقه برای سر کیسه کردن اعراب و مظلوم نمایی اسراییل.

  • باران
    0

    ما فقط موزه هایی از سلاح در ایران داریم قرار نیست هیچ وقت از آن استفاده کنیم وای اگر دنیا این موضوع را بفهمد

  • مهرنگ
    1

    تنگه هرمز را باید پر از بسیجی کنیم واز انسان سد بسازیم در برابر دیو خون آشام ترس یعنی مرگ

  • 17

    کوتاه آمدن در مقابل آمریکا ننگی است که باید تا ابد به همراه داشته باشیم مرگ بر آمریکا می جنگیم تا آخرین نفس وحق مردم مظلوم را می گیریم زنده باد ایران زنده باد تنگه هرمز ایرانی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      معلومه وضعت خوبه و حقوق یا مفت میگیری

  • ناشناس
    0

    دیدید با حمقت خود چه کردید و آخرش این بهانه دست امریکا دادید.دیدید که امریکا هدفش چه بود و دنبال حضور بیشتر در منطقه بود و شما این بهانه دستش دادید اونم در زمانی که کشور از درون بشدت خشمگین و از شما روی گردان و بشدت بیزار است و این تنفر در حال افزایش است.

  • احمد
    12

    اگه کشور دست امثال خبر فوری باشه ما باید همیشه دنبال سوراخ موش و برجامهای 2 و3 باشیم خوبه که جوانان جان برکف نظامی و وظیفه شناس مثل شما فکر نمی کنند وگرنه ما بیچاره بودیم البته شما اقتصاد کشور دستتونه وبچه هاتون ساکن خانه اربابتونند که ما مردم دارم سختی اقتصادی می کشیم ....

    نظرات شما -
    • خخخخ
      2

      وضعیت امروز هم نتیجه تفکر متوهمینی مثل تویه کجاست اون کسی که در مناظرات دم از 7000 صفحه برنامه اقتصادی می زد بعد الان تورم 80 رصدی رو 40 اعلام می کنه بازم رئیس آمارشو برکنار می کنه می گن این بزرگوار اول فکر می کرده تورم هر چی بالاتر بهتر بعدن فهمیده چه خبره

  • فقط خدا
    1

    خدمتی که اینها به آمریکا کرده و می کند هیچ کسی نکرده اینها همش بازی!!
    همان شاه وصدام هم زبان دازی کردند که از سلطنت افتادن ولی اگر مثل اینها بودند وباج به آمریکامی دادند هیچ کاری نداشت

  • ناشناس
    0

    بشکه باروت چه عرص کنم،اندازه ۴ لیتری قیر هم اتفاقی نمی افتد، چون ایران بایستی مغز هر خورده باشد، تا قسمت جنوبش را هم از دست بدهد، خورده ریز نان ایران از کشورهای جنوب تامین میشود، ،،

  • امیر
    1

    ببنید عزیزان آمریکا و ایران دو تیغ یک قیچی هستند بر خلاف هم و به کمک هم
    می برند پس ساده لوحی را کنار بگذارید

  • مهدی موحد شاد
    2

    در طول تاریخ ایران زیر خواب مغول عثمان عرب انگلیس روس آمریکا فرانسه چین خواهد بود و خواهد شد

    نظرات شما -
    • الی
      3

      خود عثمانی هم زمانی زیر خواب ایران و انگلیس و فرانسه و یونان و ایتالیا بوده.هیچ کشوزی در جهان نیست که هز تعرض مصون مونده باشه

  • سلام
    12

    احتمالا جنگ جهانی سوم نزدیکه آیییی عربده حریف نبود حریف می طلبیم

  • ناشناس
    0

    نتیجه این تنشها فشار و فقر بیشتر مردم خواهد بود

  • آگاه
    1

    چه جنگی و چه کشکی ؟!
    حرف و سخن از جنگ زرگری است و باز معلوم نیست روتشیلد برای مردم ایران چه نقشه ای کشیده است؟
    در داخل بحث حجاب را دوباره اعلم کرده اند و در نزدیک مرزها هم به خطر افتادن امنیت را پر رنگ می کنند .
    چین و روسیه و آمریکا و غرب و عربها و....همه گوش به فرمان روتشیلد هستند.
    در کشورهای مذهبی روتشلید با افراطی گری در مذهب و در کشورهای غیر مذهبی با حکومت لائیک مردم ساده لوح را گول می زند.حکومت ها در سر تاسر دنیا دست نشانده اند و گول لباس های مذهبی و شعارهای لائیک را نخورید.

  • ناشناس
    3

    آمریکا و روسیه هیچکدام مردسالار نیستند تنها همین کافیست....
    اما شما...............
    بگذریم
    خلایق هرچه لایق...

  • ناشناس
    3

    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

    فقط متاسفانه با این حرف های مسخره از نظر روانی

    تورم ارزش پول و ازبین بردن اقتصاد کشور را در بر دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      معلومه که آمریکا هیچ غلطی نمی کنه....
      چون همیشه درست ترین کار رو میکنه 😂😁😁

  • به وقت خورشید
    1

    والا ما از زمانیکه بدنیا اومدیم بین ایران و امریکا از این تهدیدهای نمایشی بوده حالا کی میخان همدیگرو منفجر کنن دقیقا لطفا روز تاریخ ساعت بگین باتشکر

  • حاجی
    2

    تا دو سال دیگه کاخ سفید و کرملین حسینیه میشه و سپس هر موجود زنده ایی که در کهکشان‌ها وجود دارد مسلمان خواهد شد و صدای الله اکبر و اذان در تمام یارات و کهکشان‌ها و کائنات خواهد پیچید

  • ناشناس
    0

    حرفهای شما برای ملت دیگر اعتبار ندارد

    نظرات شما -
    • 9

      یعنی حتی برای تو😂😁😂😁

  • باشتین
    9

    چطور امریکا با قلدری تمام با اتکا به قوانین داخلی خود ، خود را محق می داند که کشتی های نفتی و کالاهای صادراتی و وارداتی ایران را به بهانه نقض تحریم های امریکا توقیف کند وپول های ایران را در کشورهای دیگر بلوکه کند و از ان طرف دنیا به خلیج فارس بیاید و تحریک و تنش افرینی کند اما ایران حق ندارد مقابله به مثل کند ؟؟؟ امریکا باید بفهمد که زمانه بزن در رو گذشته است ، یک کشتی ایران را توقیف کند دو فروند کشتی اش توقیف خواهد شد ؟ ان کاسه لیسان بی اصالت و ترسوی طرفدار امریکا در داخل هم بهتره به جای مزدوری وطن فروشی از منافع ملی کشور خود دفاع کنند .

  • مجید
    12

    با سلام.کشور همیشه سربالای ایران تا رهبری با تدبیر وباشجاعت وانقلابی وسخنوری بزرگ ومتدین همچون حضرت آیت الله سید علی خامنه ای را دارد ما مردم عادی خیلی راحت سر به بالشت میگذاریم چون آمریکا ۳۰ سال پیش جرات مقابله با کشور ایران را نداشت وای به حالت امریکا اگه الان با این پیشرفت ایران در تمام علوم و انرژی بخوای نزدیک مرز ایران حتی سرک بکشی!!!!!....یه وقت نادان نشی امریکا،چون مردم ایران ازت کینه ها در سینه ها دارند...

    نظرات شما -
    • عرفان
      1

      من یکی میخوام آمریکا حکومت داری کنه نه اونی که ازش حرف میزنی

    • سیاوش
      0

      می دونی کاش یه فرصت میشد این مردم برای یه بار هم شده آمریکا رو می دیدند تا هم به آرزوشون می رسیدن هم شاید این کینه ای که میگی رو می فهمیدن

  • آکایک
    12

    آمریکای کثیف مثل همیشه میخاد زوربگه اگه امریکاخودش رادرمقابل ایران ضعیف نشون بده باعث میشه کشورهای عربی ازش حساب نبرن وکم کم باایران باشند.

  • م.م
    11

    اف ۳۵ های آمریکا تو منطقه چه غلطی کرده که اف ۱۶ هاش بخواد غلطی بکنه .
    تشریف بیارید با موشک های ضدهوایی آماده پذیرایی هستیم .
    ساقط کردن هواپیما دیگه برای پدافند ایران شده آب خوردن اینو خودشون هم میدونن.
    با یچیزه جدیدتر اگر دارن بیان تو میدون 🤣

    نظرات شما -
    • خخخخ
      1

      یاد ادعاهای اون بابایی افتادم که می گفت مدیریت مشکل امروز کشوره یه میلیون خانه می سازم برنامه اقتصادی با ضمیمه محسن رضایی دارم اونم خیلی ادعا می کرد حالا رسیدیم به هواپیما زدن مثل آب خوردنه عزیزم اون هواپیمایی که زدی خودی بود و مسافری وگرنه لطفا سابقه یه هواپیما زدن تو 10 سال پیشو بگو ماهم بدونیم

  • کریم لطیفی
    0

    روسیه در مقابل اوکراین چراغ سبز به غرب داده برا جنگ باایران ولی کشورهای حوزه خلیج فارس درحال دفاع از وقوع این جنگ هستند

  • ناشناس
    3

    ساندیس خورا کجایند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      من اینجام کجات میخاره ؟؟؟؟؟
      😂😂😂😂😂😂😂

  • محمد علی میرزایی
    2

    تو این شرایط بد سیاسی یه عده به فکر حجاب و راه انداختن تظاهرات مجدد مردم هستند.
    مسائل حجاب سالها برنامه ریزی میخواهد.

  • هیچکس
    13

    اینجا خلیج مکزیک نیست اینجا سرزمین آریایی هاست

    ای مگس (us) اینجا نه جولانگه توست

    عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری

    معادلات بین المللی تغییر کرده اگه آمریکا میتونست قطعا به ایران حمله می‌کرد ، نمی‌تونه

    نظرات شما -
    • العرب
      1

      اینجا کشور عرب و حسین و طالبان و افغذن و لبنان است
      اینجا جمهوری لسلامی است

    • حمید
      0

      ناصر خسرو جوابتو داده هیچکس
      چون تیغ به دست آری مردم نتوان کشت نزدیک خداوند بدی نیست فرامشت این تیغ نه از بهر ستمگاران کردند انگور نه از بهر نبید است به چرخشت عیسی به رهی دید یکی کشته فتاده حیران شد و بگرفت به دندان سر انگشت گفتا که «کرا کشتی تا کشته شدی زار؟ تا باز که او را بکشد آنکه تو را کشت؟»

  • ناشناس
    0

    وقتي تفكر مسولين اين است كه سالي چندآمريكايي گروگان ميگريم به ازاي هركدام چند ميليارد پول درخواست ميكنيم شما چه انتظاري از دنيا داريد واقعا؟؟

    نظرات شما -
    • حسین
      4

      سلام دوستانی که با مسائل نظامی منطقه خلیج فارس آشنای ندارند لطفا اطهار نظر نکنند آمریکا هیچ گاه با ایران درگیری نظامی نخواهد داشت دوستان عزیز ایران تو خلیج فارس 64 جزیره دارد از هر کدامش من نمی گم موشک بلکه یک عدد کاتیوشا به سمت ناوگان آمریکا شلیک بشه ناوی در کار نخواهد بود جنگ به نفع آمریکا نخواهد بود

  • ناشناس
    2

    خدا کنه جنگ بشه خسته شدیم از این زندگی هرروز شرمنده زن وبچه میشیم از گرونی فولاد که نیستیم یه دفعه راحت بشیم لعنت به این زندگی خدا ازتون نگذره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خب برو بمیر
      مگه مجبوری به زندگی ننگینت ادامه بدی؟

  • صلح دوست
    4

    باید به آمریکا حمله و نیویورک رو فتح کنیم، روسیه زپرتی به اوکراین حمله کرد مگه ما از از روسیه کمتریم

  • ناشناس
    0

    😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  • 2

    حبوبات کم بخور

  • سیستان
    4

    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ونمی تواند بکند

  • ناشناس
    4

    آمریکا شیطان بزرگ
    از اونور دنبا اومده گردن کشی کنه فقط هارت و پورت دارن
    والا نظامیان اونها جاشونو خیس نمیکردن و جلو دوربین گريه نمیکردن ...گذشت اون زمان

  • حسین
    0

    سلام دوستان تمام مطالب شما را خواندم اول از هما آمریکا خوب می‌داند که ایران دو ارتش دارد دوم اینکه ما در خلیج فارس 64 جزیره داریم که به عبارتی 64 ناو داریم که سلاحهای سنگین ضد ناو وغیره مستقر هستند سوم اینکه آمریکا باید بابت پولی که از اعراب که یک نوع باج هست می‌گیرد باید اقدامی بکند چون اگر نکند گاوهای شیرده احتمال دارد که عصبانی بشن وشاخش بزنند به شما اطمینان میدهم آمریکا به هیچ عنوان قادر به در گیری با ایران نیست چون اگر بود تا حالا اقدامی کرده بود از جنگ جهانی دوم به بعد حتی کشور روسیه نتوانسته یک تیر کلاش به سمت نیروهای آمریکایی شلیک کند ولی شما دیدید با موشک پایگاه‌ نو تو عراق شخم کردند هوا گیمای شناسایی گران قیمت را با پدافند بومی زدند نتونست هیچ کاری بکند در پایان به اون دوست عزیز که نوشته ساندیس خور ها کجایند عزیز دلم منیکی از اون ساندیس خورها هستم که در زمان جنگ. ایران وعراق با تمام دنیا جنگیدم ودر نهایت پیروز شدیم سلام بر شهدا درود بر رزمندگان بی ادعا که با اسلحه کلاش مقابل تناک تی 72 روسی متعلق به ارتش بعثی عراق ایستادند

  • ناشناس
    3

    با همین افکار دو هزار ده شاهی تو برجام هم سرتون شیره مالیدند و هنوزم نمی فهمید. آخه دیگه با پدافندی قوی چند لایه کشور اف ۱۶ چه قدر کارایی داره؟

    نظرات شما -
    • خخخخ
      2

      امریکا جیگر داره بزنه و میزنه
      مگه میخواد بیاد تو خاک ایران که پدافند بزنه هواپیمای امریکایی رو؟
      تنگه هرمز بین المملیه،امریکا بزنه اینا هیچ‌غلطی نمیتونن بکنن
      یعنی اینا‌جرات ندارن،فکر کن امریکا اف ۱۶امریکا شاه جهانو بزنه😂😂😂در عرض پنج دقیقه ایرانو از زمین محو میکنن
      دیگه اینقدام خر نیست اخوند 😅

  • ناشناس
    0

    بزنید تو دهن آمریکا... آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

  • 0

    اون خانواده شهید پرور که در امریکا هستند برگردند که اوضاع خوبی نیست

  • ناشناس
    0

    خوشبختانه هنوزاحمق زیادداریم

  • ناصر
    0

    اگه امریکا خطایی کنه اول خودش نابود میشه دوم نوچه های داخلیش که دارن اینجا کامنت لجنی میذارن تک تک اینا با هوش مصنوعی شناسایی میشن

  • Iranian_pacifist
    0

    فعلا بذار کشتی هایی که رد میشن فارسی حرف بزنن تا بعد ببینیم آقای منطقه(ایران بزرگ) چه تصمیمی میگیره.
    دیگه هرجای دنیا شاخ بازی درمیارید دیگه تو خلیج فارس که شاخ نشید بخدا بد میشه براتون آبروتون تو کل دنیا میره سربازاتون یادتون رفته چجوری با گریه میکردند؟
    از گلوبال هاوگم بگیم؟
    نظرت راجبه توقیف کشتیات چیه که ۳برابر ارزش چیزی بود که ازمون دزدیدی ولی هیچ غلطی نکردی البته نمیتونستی چون فقط هارت و پورت الکیی.
    اینجا آقای منطقه ماییم همه چیز ماییم هزارتا جنگنده ام بیارید بعدش خودت میفهمی خلیج تا قیامت مال ماست و ما تصمیم گیرندشیم.
    والله قسم اگر امریکا فقط ۱درصد میدونست تو خلیج فارس حریف ایران میشه چندسال پیش که ۴۵۰هزارتا نیرو تو عراق داشت افغانستان کلی پایگاه داشت تو خلیج فارس جولان میداد دولت وقت ما بی عرضه ی غربزده بود اونموقع به ایران حمله میکرد نه الان که اقای منطقه ایم.
    حالاام یه عده غربزده تحلیلگر منطقه شدند!
    شما هیچ حقی برای اظهار نظر راجبه تنش بین ایران و غرب ندارید وقتی با وقاهت تمام تسلیحات سازی مارو زیر سوال میبرید و میگین برای چی موشک سازی میکنید وقتی مردم اقتصادشون مشکل داره؟
    وقتی امنیت نباشه بهترین اقتصادم داشته باشی مفت نمی ارزه.
    این غربزده ها چنان از قدرت امریکا ترسیدند! که یادشون رفته ما ۸سال با دست خالی جلوی چه کشورهایی جنگیدیم.
    هژمونی امریکا تموم شده به زودی میفهمه این تقابل چقدر براش هزینه داره.
    وقتی یک جنگنده چند صد میلیون دلاری با دوتا موشک چند صد هزار دلاری منهدم بشه تازه میفهمه این جنگ بنفعش نیست!

    ایران و ایرانی سربلند🇮🇷

  • ناشناس
    0

    به وحشت افتادید ؟؟ شماها که رجز خوانی میکردید الان با چند تا هواپیما حالتون بد شد ؟ قدرت اول متطقه رو باش😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  • منتظر ظهور
    0

    سلام بر همتون چاکرتونم ۰۰۰یکیتون نکته ای امام زمانی نوشته بودید۰۰۰اره زدن هواپیمای خودی اونم تو ان موقع حساس که ۱۲موشک به پایگاه آمریکا زده بودند دال بر آن بود که خدا میخواست با این اتفاق بگه ایران جایگاه واقی تو اینه فکر میکنی تویی که این مملکت رو با این همه دشمنان قوی وقدرتمند نگه داشته ای ۰۰نه این منم دلیلش هم اینه که آخرین باقیمانده ی خودم(بقیه الاه) هست که مثل یه آدم عادی داره تو این کشور زندگی میکنه و هیچکس هیچکس هیچکس نمیشناستش فقط به خانواده اش گفته وفقط دختر اولش به امامت او یقین داردوبقیه خانواده اش او را یار امام زمان عج میدانند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها