امیرعبداللهیان: افغانستان نیازمند راه حل‌های فوری است

فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در ارزیابی امور افغانستان با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

امیرعبداللهیان: افغانستان نیازمند راه حل‌های فوری است

حسین امیرعبداللهیان در دیدار  روز یکشنبه  فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در ارزیابی امور افغانستان ، ضمن ابراز خرسندی از انتصاب وی در این سمت، آمادگی جمهوری اسلامی  ایران برای پیشبرد ابتکارات منطقه ای با محوریت سازمان ملل متحد در موضوع افغانستان را اعلام داشت.

وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه تشکیل حکومت فراگیر و مبارزه با تروریسم در افغانستان را مهم ارزیابی و بر ضرورت حمایت از ابتکارات منطقه ای به ویژه چارچوب همسایگان در راستای کمک به حل چالشهای افغانستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان  افزود: افغانستان نیازمند راه حل های فوری می باشد و اگر جامعه بین المللی به چالشهای امنیتی این کشور ناشی از تحرکات گروههای تروریستی توجه جدی نداشته باشد تبعات منفی آن دامنگیر منطقه و جهان خواهد شد.

امیرعبداللهیان ماموریت سینیرلی را در شرایط کنونی سنگین و دشوار توصیف و ابراز امیدواری کرد که با توجه به تجربه مفید و پشتوانه حرفه ای  ارزیابی دقیق‌تری از واقعیتهای افغانستان داشته واین ماموریت به شکل موفقی به سرانجام برسد.

سینیرلی اغلو نیز در این دیدار از فرصت تبادل نظر و گفت‌وگو با وزیر امور خارجه کشورمان ابراز خرسندی نموده و با ارائه ارزیابی خود از تحولات و شرایط افغانستان در ابعاد مختلف سیاسی و امنیتی، بر اراده سازمان ملل متحد در حمایت از ابتکارات منطقه ای و چارچوب همسایگان به منظور کمک به تشکیل دولت فراگیر در این کشور تاکید کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    0

    ما خودمان در حکومت ایران جمهوری دمکراتیک و دولت فراگیر با حضور همه اپوزیسیون خارج نشین و داخلی و اقوام و احزاب سیاسی تشکیل داده ایم که آنوقت از طالبان توقع داریم در افغانستان دولت فراگیر با حضور همه احزاب سیاسی تشکیل دهد؟! ابتدا یک سوزن به خودمان بزنیم بعد یک جوالدوز به دیگران!

  • ناشناس
    0

    اونی که نیازمند کمک های فوری است ایران است نه افغانستان ...

  • ناشناس
    0

    گر اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی

  • ناشناس
    0

    مملکت خودمون چی نیازمند هیچی نیست ؟؟؟ کل اگر طبیب بودی سرخود دوا نمودی..

  • shahram
    0

    به زبان عربی صحبت میکردی !!!
    خدائی این خنده ها رو از مردم نگیرید ...

  • محمد گندم نژاد(طوسی)
    0

    لنگ دراز ایران و افغانستان را اشتباه گرفته است

  • ناشناس
    0

    توباغچه خودتاگریدربزن

  • درود
    0

    درود بر حسین امیر عبدالاهیان

  • امین
    0

    واقعا خنده داره آقای عزیز مشکل بچه خودتو حل کن نه همسایه چراغی که به خانه رواست در مسجد حرام است تا بوده فلسطین عراق سوریه افغانستان یمن برای همه پدر شودن مسئولین خودمون موندیم یتیم

  • ناشناس
    0

    بخدا این مسئولین یا خیلی ابله بیشعور نفهم هستند یا اینکه واقعا اجنبی بی وطن هستند که ایران و ایرانی را ول کردند و چسبیدند به عرب و افغان و برای کل دنیا نسخه می پیچیند.راستی در جواب توهین طالبان درباره حقابه چه غلطی کردید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها