رابرت مالی در دبی دنبال چه بود؟/ اجرای 2 دیدار نماینده ویژه کاخ سفید در امور ایران با یک استاد معروف ایرانی

چرا مجوز صلاحیت رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تعلیق شد و او تا پایان تحقیقات به مرخصی اجباری رفت؟

رابرت مالی در دبی دنبال چه بود؟/ اجرای 2 دیدار نماینده ویژه کاخ سفید در امور ایران با یک استاد معروف ایرانی

صادق امامی، دبیر گروه بین الملل گفت: چرا مجوز صلاحیت رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تعلیق شد و او تا پایان تحقیقات به مرخصی اجباری رفت؟ به جز جو بایدن رئیس‌جمهور و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و چند نفر دیگر، کسی پاسخ این سوال را نمی‌داند.

حتی نمایندگان کنگره نیز از اینکه چه اتفاقی افتاده بی‌اطلاعند. آنها هم احتمالا در هفته دوم تیرماه از وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان متوجه شدند که چه اتفاقی افتاده است. در همین دو هفته، بسیار در این‌باره گمانه‌زنی شده است اما هیچ منبعی حاضر نیست که واقعیت ماجرا را تا پایان تحقیقات اعلام کند. در این زمینه یک منبع آگاه به «فرهیختگان» گفته‌ است علت تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی به دلیل مذاکرات محرمانه‌ای است که وی در دبی با طرف ایرانی داشته است.

آن‌طور که این منبع آگاه گفته مالی در دو بازه متفاوت، دو دیدار با یکی از اساتید دانشگاه تهران داشته است. این منبع از جزئیات مذاکرات سخنی نگفت اما مدعی است ه در جریان مذاکرات، پیشرفت‌هایی نیز حاصل شده و طرفین به نتایجی دست پیدا کرده‌اند اما به‌یکباره و بدون اعلام قبلی، مذاکرات متوقف می‌شود.

روزنامه انگلیسی زبان «تهران تایمز» در گزارشی درباره چرایی برکناری رابرت مالی، گذرا به جلسات مالی با «ایرانیانی» پرداخته که «ردپای آنان را طی سال‌های اخیر می‌توان در دیپلماسی واشنگتن در قبال تهران، به‌طور آشکار دید.»

این روزنامه احتمال داده است که «شاید رابرت مالی در ارتباط با این افراد و صحبت‌های رد و بدل شده بین آنها، اصول حفاظتی را رعایت نکرده و نکاتی را مطرح کرده که اجازه طرح آنها را نداشته است.» 

منبع: فرهیختگان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    احتمالا سبیلشا چرب کردند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها