مکاتبه با روسیه برای استفاده از ۳ هواپیمای روسی

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی از مکاتبه با روس‌ها برای به‌کارگیری ۳ هواپیمای روسی در مسیر‌های داخلی خبر داد و گفت: باید بتوانیم از "آزادی پنجم هوایی" استفاده کنیم.

مکاتبه با روسیه برای استفاده از ۳ هواپیمای روسی

حرمت‌الله رفیعی با اشاره به نابسامانی بازار حمل‌ونقل هوایی داخلی، اظهار کرد: از روس‌ها درخواست کرده‌ایم که ۳ فروند هواپیما را در اختیار ما قرار دهند تا از آن‌ها در پرواز‌های داخلی و خارجی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: از این هواپیما‌ها برای انجام پرواز‌های داخلی و پرواز به کشور‌های دیگر استفاده خواهد شد.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران در خصوص استفاده از هواپیمای شرکت خارجی برای انجام پرواز داخلی گفت: این کار غیرقانونی نیست؛ ناوگان هوایی کشور محدود است و مردم همواره گلایه دارند که بلیت هواپیما کمیاب است.

رفیعی با یادآوری این‌که گفته می‌شود تعداد ناوگان هوایی کشور باید به ۵۰۰ فروند افزایش یابد، بیان کرد: الان ۱۰۰ تا ۱۵۰ هواپیما -فعال- بیشتر نداریم. با توجه به این‌که هواپیماسازی مانند خودروسازی نداریم بنابراین اجازه دهند بر اساس معاهده بین المللی "آزادی پنجم" را بدهند.

وی در این‌باره توضیح داد: به‌عنوان مثال چنانچه هواپیمایی از کشور ترکیه (ترکیش ایرلاین) که می‌خواهد برای رفتن به مقصد از آسمان ایران استفاده کند، بتواند یک لندینگ داشته باشد و مسافران داخلی را با خودش ببرد. حجم عمده‌ای از مسافران داخلی از این طریق جابجا می‌شوند.

وی اضافه کرد:‌ شرکت‌های هواپیمایی می‌بینند ایران نیازمند چنین پرواز‌هایی است و به همین دلیل تعداد ایرلاین‌های خارجی فعال در کشور زیاد می‌شود.

وی تاکید کرد:‌با این کار قیمت بلیت هواپیما شکسته می‌شود، البته اگر اجازه این کار را بدهند. متاسفانه ایرلاین‌های داخلی حاکم بر حمل‌ونقل هوایی هستند.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایرانی
    0

    سلام ، پس این هواپیمائی Manteghi Air آماده پرواز نشد؟!

  • ناشناس
    0

    بنظرم بیشتر هواپیما از روسیه بگیرید که ظرفیت بالا داشته باشه تا زودتر از دست ملت راحت بشید و کسانی هم که قصد خودکشی دارند از این هواپیما ها استفاده کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها