چشمان نگران آلمان به اعتراض ها در فرانسه

صدراعظم آلمان نسبت به دامنه اعتراض‌های شهروندان فرانسه به قتل خونسردانه یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس، اظهار نگرانی کرد.

چشمان نگران آلمان به اعتراض ها در فرانسه

به نقل از تارنمای روزنامه «لو فیگارو»، اولاف شولتس روز یکشنبه در مصاحبه با کانال تلویزیونی عمومی ARD اظهار داشت: ما به طور حتم با نگرانی آنچه در فرانسه اتفاق می‌افتد را نظاره‌گر هستیم.

صدراعظم آلمان ادامه داد: من بسیار امیدوار و کاملا مطمئن هستم که رئیس دولت فرانسه ابزاری برای اطمینان از بهبود سریع اوضاع پیدا خواهد کرد.

این سخنان شولتس در حالی مطرح شده است که سفر از پیش برنامه‌ریزی شده امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برای امروز (یکشنبه) به آلمان، به دلیل گستردگی اعتراض‌های مردمی، روز گذشته لغو شد.

از طرف دیگر تازه‌ترین آمار وزارت کشور فرانسه تعداد بازداشت‌های پنجمین شب ناآرامی‌ها (شنبه شب) در این کشور را ۷۱۹ مورد اعلام کرده است.

این در حالیست که ژرال دارمنن وزیر کشور فرانسه از استقرار ۴۵ هزار پلیس و نیروی انتظامی برای کنترل ناآرامی‌ها در پنجمین شب متوالی خبر داده بود.

در جریان اعتراضات شب گذشته ، ۵۷۷ خودرو و ۷۴ بنا به آتش کشیده شد. ۸۷۱ آتش‌سوزی پراکنده نیز در معابر و سطح شهرها گزارش شد. دیشب همچنین ۱۰ کمیساریا، ۱۰ ژاندارمری و ۶ پست پلیس شهری مورد حمله معترضان قرار گرفت.

سه‌شنبه گذشته، نائل ۱۷ ساله راننده خودرویی بود که به فرمان توقف پلیس بی‌توجهی کرد و پلیس موتورسوار از پنجره راننده به وی شلیک کرد و او را کشت.

این اتفاق در شهر نانتر فرانسه خشم مردم را برانگیخت و مساله مجوز پلیس در استفاده از خشونت و سلاح گرم علیه مردم عادی را به صدر اخبار و تحلیل‌ها آورد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خدا کنه ،انقلاب بشه. تا از مزایای انقلاب بهرمند شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها