روسیه هم به فهرست « قاتلان کودکان » اضافه شد

اسرائیل همچنان در فهرست بین المللی قاتلان کودکان وجود ندارد اما روسیه به آن افزوده شد.

روسیه هم به فهرست « قاتلان کودکان » اضافه شد

سازمان ملل متحد ارتش روسیه و گروه‌های مسلح همپیمانش را به دلیل کشته و زخمی شدن صدها کودک در جنگ علیه اوکراین در «فهرست شرمساری» خود قرار داده است، اما نیروهای اسرائیلی با وجود کشتن بیش از 40 کودک فلسطینی در گذشته از فهرست خارج شده‌اند.

سازمان‌های حقوق بشری درخواست‌های مکرری مبنی بر اضافه شدن اسرائیل به فهرست سیاه سازمان ملل به دلیل کشتار و معلولیت کودکان فلسطینی در کرانه باختری اشغالی داشتند.

ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل روز پنجشنبه تصمیم آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای خارج کردن اسرائیل از فهرست شرم آور را اشتباهی بزرگ خواند.

گوترش در گزارش سالانه سازمان ملل در مورد رفتار با کودکان در مناطق درگیری که روز پنجشنبه در اختیار اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت، گفت که از تعداد بالای تخلفات شدید علیه کودکان در اوکراین در سال 2022 وحشت زده شده است.

بر اساس گزارش‌های سازمان‌های خبری که نسخه‌ای از این گزارش را دیده‌اند، 477 کودک در سال گذشته در اوکراین کشته شده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این گزارش گفت که از تعداد کودکان فلسطینی که توسط نیروهای اسرائیلی در سال 2022 کشته شدند، «عمیقاً نگران» است. بر اساس این گزارش، 42 کودک فلسطینی در سال 2022 توسط نیروهای اسرائیلی کشته و 933 نفر زخمی شدند. در سال 2021، نیروهای اسرائیلی 78 کودک فلسطینی را کشته بودند.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    روسیه قاتل کودک هست چون به اکراین حمله کرد و قاتل ایران هست چون کشور ما را استثمار میکند

  • حرص نخور !
    0

    حالا واسه ی کودکان اوکراینی چکار خواهند کرد و می کنند که برای کودکان فلسطینی انجام نداده اند !
    این سازمانهای حقوق بشری به جز ابراز نگرانی عمیق و کم عمیق و نیمه عمیق مگه کاره دیگه هم ازشون بر میاد!

    ابر قدرت هایی که بیشتر با بودجه ی اونها این سازمان ها می چرخه ، کشورهای ضعیف رو مستقیم و غیرمستقیم مستعمره ی خودشان می کنند ،جنگ و خونریزی و غارت و چپاول توسط عُمالشون راه می اندازند بعد برای فریبکاری و عوام فریبی این سازمان های صوری رو تأسیس می کنند که مثلاً ما خیلی انسان هستیم و نگران ....!

  • شهرام.ر
    0

    یعنی همه دغدغه ما این است که نام اسراییل از این لیست خارج شده ؟؟؟ بهتره به جای آن، تلاش کنیم که اسم ایران عزیزمان از این لیست و لیست های مشابه ، خارج شود .

  • ناشناس
    0

    ایران چی،؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها