اعترافات یک رسانه آمریکایی:

بایدن، قاتل کودکان ایرانی است/ تحریم دارویی ایران، جنایتی که فراموش نمی شود

از سال ۲۰۱۸ که داروهای خونی و تالاسمی تحریم شده حدود ۶۵۰ نفر بر اثر کمبود دارو از دنیا رفته و جان هزاران نفر هم در خطر است. این واقعیتی است که حالا صدای رسانه‌های آمریکایی را هم درآورده است.

بایدن، قاتل کودکان ایرانی است/ تحریم دارویی ایران، جنایتی که فراموش نمی شود

به گزارش خبر فوری، پایگاه فارن افرز اخیرا گزارشی درباره طرح C دولت بایدن در مقابله با ایران نوشته است. در این گزارش تاکید شده که بایدن نه تلاش دارد مذاکرات هسته ای را اولویت خود قرار دهد و نه طرح B یعنی فشار حداکثری یا جنگ را دنبال کند، بلکه تلاش دارد که فشارهای موجود را حفظ کرده و زمان بخرد تا نه ایران تحریک شود و نه آسوده خاطر گردد (متن کامل مطلب فارن افرز را اینجا بخوانید).

تئوری مطرح شده در گزارش فارن افرز در مطلبی که پایگاه اینترسپت درباره تحریم دارویی ایران منتشر کرد تأیید می شود.

بایدن، همدست ترامپ در مرگ بیماران ایرانی

پایگاه اینترسپت گزارش مفصلی درباره کمبود دارو در ایران بر اثر تحریم ها و مرگ کودکان و بزرگسالان بر اثر بیماری های خاصی مانند تالاسمی نوشته است. طبق ادعای این پایگاه، از سال ۲۰۱۸ که داروهای خونی و تالاسمی تحریم شده حدود ۶۵۰ نفر بر اثر کمبود دارو از دنیا رفته و جان هزاران نفر  هم در خطر است.

تحریم دارویی ایران در سال ۲۰۱۸ و بعد از خروج آمریکا از برجام و دستور ترامپ مبنی بر تحریم حداکثری ایران آغاز شد. بعد از این تحریم اکثر شرکت های دارویی جهان از فروش دارو به شرکت های ایرانی خودداری کردند. اگرچه جو بایدن بعد از روی کار آمدن، مدعی مذاکره با ایران و احیاء برجام بود، اما تحریم های شدید دارویی در زمان او نیز ادامه یافت.

البته دولت آمریکا (هم در زمان ترامپ و هم در زمان بایدن) اعلام کرد که بخش دارویی از تحریم ها معاف‌اند اما شرکت های دارویی به دلایل مختلف حاضر نیستند با ایران معامله کنند. ترس شرکت ها از ساز و کار تحریم ها، تحریم های بانکی و عدم انتقال پول به خارج و بدبینی نسبت به بانک های داخلی و ... همه و همه از علل این مساله هستند. تحریم های دارویی همچنان ادامه دارند و حداقل بایدن در این مورد نشان داده که راه ترامپ را ادامه می دهد.

تحریم های که کودکان ایرانی را می کشد

اینترسپت به نقل از یکی از متخصصان و مسئولان داروهای  تالاسمی ایران می‌نویسد: ما با کشورهای صادرکننده دارو و تجهیزات پزشکی ارتباط داشته ایم که به صراحت به ما گفته اند که به دلیل تحریم ها نمی توانیم دارو وارد ایران کنیم. بانک ها هم با ما کار نخواهند کرد آنها از تحریم های ثانویه می ترسند و این را مستقیماً به ما گفته‌اند.

اینترسپت در بخش دیگری از گزارش خود می نویسد: اسنادی که  اینترسپت به دست آورده از مخالفت برخی شرکت ها از خرید و فروش دارو به ایران به دلیل خطر گرفتار شدن در تحریم های ثانویه حکایت دارد. آنها همچنین مدعی اند تحریم ها مسیرهای قانونی را برای معاملات با ایران بسته است. روابط شرکت‌های دارویی و بهداشتی اروپایی و بانک‌های خارجی و ایرانی در سال ۲۰۱۸ قطع شد. پیام‌های ارسالی طرف خارجی در این مورد صریح بود: این شرکت‌ها در تجارت با ایران - حتی برای تهیه داروهای نجات‌دهنده - شرکت نخواهند کرد.

پایگاه اینترسپت ادامه می دهد: شدت بی علاقگی شرکت ها و بانک های خارجی به معامله با ایران، نشان دهنده پیروزی طرفداران تحریم، از جمله گروه های جنگ طلب طرفدار اسرائیل و اندیشکده هایی مانند اتحاد علیه ایران و بنیاد دفاع از دموکراسی است. به همت آنها، ایران امروز قادر به ارتباط با شرکت های دارویی نیست و در شرایط سختی به سر می برد.

اینترسپت در ادامه به بررسی چند نمونه از نامه ها و ایمیل های شرکت های دارویی اروپایی به طرف ایرانی و تشریح مساله تاثیر تحریم ها بر وضعیت دارویی کشور می پردازد. نامه‌ای در سپتامبر 2018 از شرکت کلوپلاست (تولید کننده داروهای اورولوژی) منتشر شده که در آن، به توزیع کننده ایرانی خود اطلاع داده "علیرغم اینکه محصولات کلوپلاست توسط تحریم‌های آمریکا و/یا بین‌المللی مستثنی شده اند، اما بانک‌های بین‌المللی از تراکنش های مالی با ایران ممنوع شده اند. در شرایط فعلی امکان دریافت پول برای محصولاتی که در ایران به فروش می رسد وجود ندارد."

اینترسپت ادامه می دهد: اگرچه دولت ایالات متحده بارها تاکید کرده که تجارت بشردوستانه با ایران تحت تأثیر کمپین «فشار حداکثری» قرار نخواهد گرفت، اما کارشناسان تحریم های اقتصادی گفته اند این ادعا گمراه کننده است. آنها می گویند وقتی تحریم ها به قدری گسترده است که بانک ها و کشورهای خارجی هرگونه معامله با کشور را یک تخلف آشکار می دانند، مردم عادی ایرانی  نمی توانند غذا و دارو بخرند. مسئله بانکی هسته اصلی مشکل است... وقتی دولت ترامپ روی کار آمد آمد کل بخش مالی ایران را تحریم کرد و هر مؤسسه ایرانی باقی‌مانده از قبل را که تحریم نبود، هدف قرار داد. این مساله امروز باعث شده امکان هرگونه معامله بانکی ایران با خارج از بین برود.

اینترسپت در پایان گزارش خود می‌نویسد: ما در مورد کودکان کوچکی صحبت می کنیم که نیاز به پانسمان و خدمات پزشکی دارند اما آن را دریافت نکرده و نمی کنند. هیچ کس حاضر نیست در برابر اقدام خلاف قانون دولت ایالات متحده در این زمینه بایستد. باید توجه عموم را جلب کرد که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 71
  • ناشناس
    4

    شاید هم شما بخاطر سماجتهای بی حاصلتان که براحتی هم برای حفظ منافعتان از این سماجتها میگذرید در جرم ترامپ و بایدن شریک باشید مگر خود شما بخاطر خوش آمدن یک ببمار فقیر از هزینه بیمارستان او صرف نظر میکنید و یا برای ازدواج جوانان خانه خالیهایتان را ارائه میکنید و یا خودرو سازتان اندکی از زورگویی هایش کوتاه می آید و یا و نمایندگان مجلستان برای ضرر نکردن خودشان با افزایش پلکانی موافقت کردند و بینهایت از این مثالها ، به هر حال دنیا قانونی دارد و قلدرها مجری آن ، مثل آنجاها که شما قلدر آن هستید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      33

      بله بله
      صد در صد! آمریکا درست می گوید...
      عشق ما یو اس ای!
      خاک بر اون سرت با این تحلیلت چون بیمارستان پول می گیره ، آمریکا هم باید دارو رو تحریم کنه!!!!!!!!!!!!!!
      یعنی پیاز از تو بهتر تحلیل می کند

    • جواب‌ناشناس‌دومی
      4

      ساده لوحی هم حدی دارد ایتها بدتر از آمریکا
      خودشان را تحریم کرده‌اند هدف اینها فشار به
      زندگی مردم است!!!!! تو کی از خواب بیدار میشی؟؟؟؟

    • ناشناس
      3

      خود تحریمیها که صد برابر تحریم آمریکا اثر داشت.سالهاست که تمام اندوخته هایم صرف رهن و اجاره شد. چرا اینقدر الکی قیمت زمین و خانه را بالا بردند. چون مسوولین و آقازاده ها دلال و انحصار طلب هستند.

    • فاطمه
      27

      واقعا لجنی و منافق

    • به فاطمه
      4

      آدم هر لجنی توی دنیا باشه ولی پرستو نباشه

    • علی
      3

      عزیزم آمریکا فقط تو این چند سال به ما ظلم و تحریم میکنه،؟
      تحریم های بقیه کشورها به کی ربط داره؟

  • ناشناس
    1

    وقتی ارز ازاد شده از عراق را به حجاج اختصاص میدهید پس نگویید کار امریکاست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      37

      مجبور بودن. عراق که پول نمیده، گفته به جای پول، به زوار خدمات میدم

    • جواب‌دومی
      2

      یعنی‌ اینقدر کشور ایران ضعیف شده که نمی‌تواند
      حق خودش را از عراق بگیرد وای بر ما که قدرت
      کشورمان به کجا رسیده !!!!!

    • ناشناس
      0

      خودم یکی از همین بیماران هستم که قرص خودمو از ترکیه میخرم،قبلا بود ۵۰ تومن ولی الان ۳۰۰هزار تومن تازه بسته ۲۰ تایی.

  • ناشناس
    0

    فقط و فقط مردم ایرانند که قربانی زد و بندهای سیاسی سردمداران می شوند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خودشون اینجور انتخاب کردند🙂

    • ناشناس
      1

      40 ساله که انتخاب ازادی نداشتند

    • ناشناس
      0

      در همون انتخابات‌های ناآزاد به شکل پرشور شرکت کردند و حماسه‌ها آفریدند!
      بوش میاد که بزودی پرفسور ظریف هم بطور کامل میره توی پاچه‌شون🙂

  • رضا
    1

    باعث و بانی تمام مشکلات کشور ی عده ی خاصی از رجال کشور هستن که کاسبان تحریم ها هستن، همه هم این. میدونن الا ی عده که توی کله ی مبارکشون بجای مغز پهن هست. از جمله نویسنده مقاله

  • 2

    این تحریمها جز پروارتر کردن برادران قاچاقچی و مستحکمتر کردن و تثبیت اقلیت تندرو و به حاشیه بردن اکثریت مردم در حاکمیت و انزوای کشور که خواست تندروهاست ثمری نداشته است.

  • ناشناس
    0

    قاتل کودکان ایرانی است ولی خوب هوای حاکمیت را دارد

    نظرات شما -
    • 0

      اینها‌ پشت پرده باهم دوست هستند واقعیت
      این است

    • 1

      پس چرا آقازاده هاشون رفتند آمریکا و با قاتلین ایرانیان دست به دست هم دادند تا با تحریمهای داخلی و خارجی دهن مردم ایران را سرویس کنند.کاسبان تحریم که خودشون هستند.

  • ناشناس
    2

    قاتل اونی هست که نگذاشت واکسن کرونا وارد شود و چقدر عزیز از دست دادیم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      آره واقعا بدتر اینکه بیسواد می‌گفت میخوان ژن مارو دستکاری کنند در صورتیکه نسل بعدی خودش رو انگلیسیها ژن گذاشتن

    • ناشناس
      16

      جونم رو براش میدم
      میفهمی؟
      جونم رو براش میدم

    • 0

      ناشناس 19:05 کمی تفکر

  • حسینی
    35

    خدا لعنت کند بایدن زمان روحانی صادرات واکسن کرونا ممنوع کرد و باعث شهید شدن چند ده هزار ایرانی ، این جنایت امریکا نباید فراموش کنیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      جناب مثل اینکه شما اصلا تو باغ نیستی یا خودت رو به نادانی می زنی

    • ناشناس
      1

      متاسفانه احمق زیاد داریم

    • ناشناس
      1

      پس بیائید قبول کنیم اینها ابرقدرتند و اینقدر ....

    • ناشناس
      0

      حسینی؟ این فامیلی 50 سال پیشته که بعد انقلاب عوض شد؟

  • ناشناس
    4

    کاش مسکن ها را تحریم می، کرد قتل و خشونت از قرصهای خطرناکه

  • ناشناس
    2

    بی جهت دروغ ننویسید،دارو هیچ وقت شامل تحریم نبوده، این جنایت گردن کسانیست که دارو و سلامت مردم هیچ گاه جزو اولویت‌هایشان نبوده و نیست

    نظرات شما -
    • 29

      ابله!!!!!!!!!
      دارو تحریم نیست ولی ساز و کار انتقال پول برای بانک ها مثل سویفت و حواله و... برای شرکت های ایرانی مسدود است بنابراین طرف آمریکایی چون حسابهاش در صورت معامله با ایران میره زیر ذره بین خزانه داری آمریکا نمیاد با ایران معامله کنه...
      الان دو زاریت افتاد

    • جواب‌ادمک
      2

      ساندیس خور و مفت خور اینها از تحریم‌ها بیشتر
      از آمریکا سود می‌برنند‌ نادان!!!!!!

  • ناشناس
    2

    دارو تحریم نبوده شرافت داشته باشید و بگویید قصد تخریب غرب رو داشتیم ولی تیرمون به سنگ خورد ...اگر تحریمه چطور دایی بنده از هلند دارو برای ما میفرسته اونم بدون محدودیت مقدار

    نظرات شما -
    • ناشناس
      33

      دایی شما نفت میده و دارو میگیره یا یورو میده و دارو میگیره؟ دایی شما اگه میتونه بیاد نفت ببره و به جای آن یا دلار یا یورو یا دارو یا قطعات خودرو و یا دیگر مواد اولیه را وارد کنه.

    • ناشناس
      9

      چون دایی شما جزو سوپر ولایی ها هست

    • ناشناس
      2

      دایی ایشون وزیر و وکیل و پارتی دار نیست یک شهروند است منظور را بفهم و مغلطه نکن

    • عه
      3

      ارسال دلارهای مردم ایران برای لبنان و فلسطین و یمن
      جنایتی که فراموش نمی‌شود البته این حقیقت است نه اون

    • 12

      بی سواد
      دارو تحریم نیست ولی دایی شما دارو از داروخانه می گیره برای شما می فرسته اگر بخواهی دارو وارد کنی باید از طریق " بانک پول انتقال بدهی " این فرآیند انتقال را باید یک بانک انجام بدهد اگر بفهمند که طرف یک شرکت ایرانی است کل حساب های تولید کننده میره زیر ذره بین برای همین شرکت های متوسط دارویی سعی می کنند وارد این بازی نشوند.
      البته بعضی از شرکت های خیلی گنده هم هستند که به کارشون ادامه می دهند ولی همه نمی تونند از پس کاغذبازی ها بربیان...
      واسه همینه که می بینی بعضی داروها میان بعضی هاشون هم نمیان

  • سلیمان
    30

    انشالله داروها را در ایران درست میکنند وهیچ نیازی به آمریکا نداریم وهیچ غلطی نمی تواند بکند

    نظرات شما -
    • 2

      مگر داروهای ایرانی را چگونه توزیع می کنید؟محصولات دیگر ایرانی را با چه خون دلی به مردم می رسانید؟این بی عدالتی و فاصله طبقاتی جمع گسل را کی ها برپا کرده اند و دامن میزنند؟

    • 0

      انشالله مثل مستعان و هایپرسونیک و در آینده اف۳۵۰۰

  • ناشناس
    2

    تحریم فقط یک کلمه است برای کشتن و نابودی ملت که باعث اونم خود مسئولین هستن . چرا ؟
    چون دکان باز کردن و همه رو تیع میزنن ، داروسازا ، داروخانه ها ، پزشکان و بیمارستانها مردم رو مستقیم میفرستن سینه قبرستون
    اگه دقت کرده باشید الان داروخانه ها از سوپرمارکتا بیشتر شدن ، سر هر کوچه یه داروخانه هست که دکترا با هم در ارتباطن ، داروهاشون تاریخهای دو سه ماهه داره .
    قاتل مردم بایدن نیست قاتل مردم ایران مافیای دارو در خود ایرانه از جمله مسئولین ؛ دلالها ، دکترا و ....
    دیگه این جملات تکراری را ننویسین که حالمون ازتون بهم خورده و هی میخایم بیاریم بالا و بریزیم رو سر و صورتتون

  • دومان
    0

    خودتون میدونید مردم هم میدانند !!پس وقاحت نداشته باشید ...دشمن هم...

  • ناشناس
    0

    تحریم شامل دارو نمی شود. مگر اینکه ارزی که به اسم خرید داروست صرف چیز دیگری شود که در کشور ما با سابقه استفاده چند منظوره از امبولانس و هلال احمر و ... کاملا طبیعیه.

  • ناشناس
    0

    قاتل ایرانی ها ........... است.

  • پوریا
    4

    سلام هموطن؛

    دشمن همه ما اعم از کودک و بزرگسال، زن و مرد و پیر و جوان، فقط مغزهای کوچک زنگ زده ایست که با تحجر و ایران ستیزی سیری ناپذیری کمر به تاراج و نابودی ثروتها و منابع و اعتبار و تاریخ و فرهنگ و عمر و جوانی و آینده این سرزمین بسته و در وقاحت و ناجوانمردی و دروغگوئی دست شیطان رو از پشت بسته...

  • ناشناس
    2

    این تحریمها خوبیهایی هم داشت.کاسبان تحریم و تحریم کننده های داخلی و خیلی چیزهای دیگر به وضوح مشخص شدند.

    نظرات شما -
    • بنده خدایی
      6

      ببخشید اشتباهی دستم خورد منفی زدم

  • ناشناس
    0

    تحریم که نعمت بود
    چی شد پس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • شهرام.ر
    3

    قاتل کودکان ایرانی کسانی هستند که با سیاست های احمقانه خود ، باعث تحریم کشور شده اند (هر چند که دارو و غذا در لیست تحریم های امریکا قرار ندارد!!)

  • ب ناشناس۱۰/۲۷
    4

    ساندیس گرم خوردی تابحال خاویار خوردی پاچه خواری عاقبتی ندارد

  • علی
    1

    دیگه همه میدونن دشمن کیه و کجاست...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اخونده

    • ناشناس
      20

      دشمن ما شما غرب پرستان بی شرف هستید که توی تمام ارگان ها نفوذ کردید و زنهاتونو ت خیابون دارید میفروشید.

    • ناشناس
      8

      جان ناقابلم را فدای آخوندها میکنم تا آسیبی به دین خدا نرسه. اگه پاش بیفته براشون سر ناموسم را هم گوش‌تاگوش می‌برم

  • ناشناس
    0

    بيشرف هاي دروغگو

  • فتح الله احمدیان
    0

    چراگناه مسئولین خودمان روگردن دیگران میندازید ؟
    چرا بایدن ؟
    خودمون باعث وبانی این موضوع هستیم....

  • ناشناس
    0

    قاتل اون کسیه که با واردات واکسن کرونا مخالفت کرد

  • ناشناس
    0

    چه کسانی باعث شدند به خاطر هیچ مملکت تحریم بشه چه چیزی به دست آوردید به جز گنده ...زی

  • رابی
    1

    دارو و خدمات بشردوستانه هیچ وقت جزو تحریم های آمریکا نبوده اند و اگر کمبود دارو در کشور وجود دارد به خاطر دیپلماسی ضعیف و عدم پیگیری مسئولان در تهیه اینگونه داروها می باشد.به فرض مثال بعضی از شرکت های خارجی به خاطر تحريمها تمایلی به ارسال دارو به ایران نداشته باشند‌در این حالت که موضوع جان مردم در میان است میبایست مسئولان وزارت امور خارجه سریعا و از طریق سازمان های بین المللی و حقوق بشری و رایزنی با مقامات کشورهایی که این شرکت ها در آنجا وجود دارند ،مشکل را سریعا حل می کردند.ولی متاسفانه شاهد بی تفاوتی حکومت و وزارت خارجه به این موضوع هستیم.
    یک مسئله دیگر هم وجود دارد که مشکوک است.در تمام داروخانه‌های کوردستان عراق و خیلی از شهرهای دیگر عراق داروهای ایرانی به وفور یافت می شود و داروهای خارجی نیز از ایران به عراق قاچاق می شود و زیر قیمت در اونجا به فروش می رسد.
    من احتمال می دهم که مسئولان کشور داروهای خارجی را وارد می کنند و کشورهای اروپایی هزینه اش را از پول‌های بلوکه شده دریافت می کنند .و ایران این دارو ها را به شکل قاچاق وارد عراق و افعانستان و لبنان و سایر کشورها می کند و با فروش آن زیر قیمت بازار مقداری درآمد ارزی کسب می کند .و به قول خودشان از این طریق هم پولها را آزاد کرده اند و هم تحريمها را دور می زنند.و متاسفانه این داروها را در اختیار خود ایرانیان قرار نمی دهند.زیرا تمام چند صد هزار نیروی حشد الشعبی از ایران حقوق می گیرند و احتمالا پول حاصل از فروش این داروها به جیب حشد الشعبی می رود‌

  • ناشناس
    1

    سلام همه می دانند حتی در جنگ چه سلیب سرخ چ حلال احمر دارو و غیره را نمی زنند شاید پوتین کودک کش باشد که هست ولی همه می دانند غذا و دارو هیچ زمانی تحریم نمی شود حتی نفت در برابر دارو و غذا به صدام داده شد پس این چیزها دردی را دوا نمی کند : حکایت ایران شبیه یک خودرو است که همه می دانند باک ماشین بنزین ندارد و سوخت رسانی صورت نمی گیرد ولی مکانیکی برای در آمد ( کاسبان تحریم و تندروها ) می گوید ایراد برقی است باید انژیکتور تعویض شود الان هم همه می دانند ایران تحریم است علت تحریم کاملاً مشخص تر از روز است چرا بین 205 کشور فقط ایران الان هم روسیه قبلش هم کره شمالی و ونزویلا و سوریه بودن همگی دوستان مگسان دور شیرینی ایران هستند . چرا دویست کشور تحریم نیستند . مذاکره زمانی پایدار است که ما می بایست یک سال زمانی که دولت قبلی امریکا داد تا بریم از خود دفاع کنیم نرفتیم اگر حق با ما بود چرا نرفتیم تا یک سال بعد ترامپ از برجام خارج شود . اگر فقط برجام قبول دارید چرا رئیسی تیمش قبلاً زدن برجام نابود کردن . تخلف بیش از شش درصد غنی سازی از سوی ایران است اگر صبر می کردیم بایدن میامد الان برجام 3 سال بود احیا شده بود . ترامپ بیرون رفت ولی ما تخلف کردیم علنی نشان دادیم اتم نیروگاهی نمی خواهیم چون الان در امارات مذاکره است . همین امارات بزرگترین نیروگاه تولید برق اتمی دارد فقط ده سال نتیجه داد . همین امسال 2200 مگاوات بیشتر شد. سوخت می خواهید امارات مجانی می دهد . ما چ بخواهیم چ نخواهیم این فرمان کشورداری دلار صد هزار تومانی روی شاخ هست باید صادق بود و شفاف هم با ملت هم با جهان . دیگر حنای ما رنگ ندارد قسم حضرت عباس جواب نمی دهد . تنهابرگشت به دیپلماسی و جهان بینی 200 کشورتحریم نشد است . هرگز اگر ایران تخلف نمی کرد تحریم نمی شدیم . جالب درس عبرت از کره شمالی که 50 سال همه چیز نظامی دارد ولی گوله ای شلیک نکرد ملتش عصر حجر زیست می کنند . دنیا نیاز به نفت و گاز ما بشکل واجب ندارد دیدیم همزمان با ما ونزویلا و سوریه روسیه تحریم نفتی شدن اروپا یخ نزدن کک نکزید

    نظرات شما -
    • گرگري
      0

      صليب. سرخ هلال احمر د نوشتن دقت كنيد

    • ناشناس
      2

      گرگری خان به بزرگواریتون ببخش، همه مثل شما باسواد و استاد نیستند

  • ناشناس
    12

    امریکا در حق ایرانیان جنایتی تاریخی بسیار بزرگتر و غیر قابل سنجش با این بیمار کشیها انجام داده است.اران را گرفتار لاشخورانی کرده است که در پی منافع شخصی و فرقه ای خود و در راه تحقق برنامه استعماری امریکائی پس رانی ایرانی به پیش از تاریخ مدرنیته بر هیچ کس و چیز دیگری رحم نمی کنند.مگر داروهای موجود در ایران,بومی یا وارداتی,چگونه در کشور توزیع می شود و به دست بیماران می رسد.اینه با دارو و رزق و روزی مردم کاری می کنند که تحریمهای امریکای واقعا شیطان بزرگ پیش ان عین رحمت است.تحریمهای امریکای یک پیشکش بسیار دوستانه به مافیای اختاپوسی فراگیر جا خوش کرده در قدرت این معنویت فروشان است که هرگز راضی به پایان گرفتن ان نخواهند شد البته اگر سیاست خالقشان هنوز بر همان پایه دشمنی با مردم و عامه ایران و خود ایران باشد نه جز ان.

  • ناشناس
    0

    بالاخره آمریکا میتونه قلطی کنه یا نه

  • ناشناس
    0

    مرگ بر امریکا و کسانی که نمی تونن برای مربضهای خودشون دارو درس کنن. اونوقت با دلارهای این بیماران بدبخت خیلی‌ از مسولان را مفتی به حج تمتع می فرستید با پول مردم بدبخت ایران و دلارهای آزاد شده. خوب برای این بدبخت ها دارو بخرید و از کشورهای دیگر قاچاقی بیارید. شما که استاد این کارید

  • مسیح
    12

    واقعا آمریکا نماد استکبار و شیطان جهان است کسی که از بمب کثیف اتمی برای نابودی یک ملت استفاده کرده و با تحریم ها دسترسی کلی انسان را از داروی مورد نیاز بوجود آورده نباید در سازمان ملل و جهان هیچ کرسی داشته باشد. خاک بر سر بی شرف های وطن فروش که در این کشور فریاد آزادی می دهند. یا حق

  • محمد رضا
    4

    ارزش دین به این است که وجدان انسان را بیدار می کند و با بیداری وجدان ، انسانیت انسان آشکار می شود . متاسفانه سیاسی شدن دین ، ارزش آن را از بین می برد . چرا که در سیاست ، سیاسی کاری داریم ، دغل بازی داریم و ...... . تجربه ۴۴ ساله جمهوری اسلامی نشان می دهد که برای حفظ ارزش دین می بایست اسلام سیاسی را کنار بگذاریم .

  • عادل
    4

    بایدن خیلی تلاش کرد مزدوران داخلی بودن بخاطر اینکه از تحریم پول بیشتر بزنند جیب نگذاشتن مزاکره بشه

  • ایرانی
    0

    تحریم کجا بود
    همه باهم دوست هستند

    حتی با اسرائیل
    فقط عوام ضرر میکنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها