پیام مهم بایدن به کنگره درباره ایران/ پایان چند سال مذاکره/ برای عصر بدون برجام آماده شویم؟

هم ایران و هم آمریکا متوجه شده اند که مذاکرات برجامی به بن بست خورده اما هیچ یک حاضر نیستند این مساله را رسما اعلام کنند چرا که می دانند در این صورت، باید منتظر عواقب آن باشند.

پیام مهم بایدن به کنگره درباره ایران/ پایان چند سال مذاکره/ برای عصر بدون برجام آماده شویم؟

به گزارش خبر فوری، دو روز قبل، گزارشی در پایگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» منتشر شد که نشان می داد برجام به پایان خود رسیده است. این پایگاه در گزارش خود، از برگزاری نشستی محرمانه با محوریت پرونده اتمی ایران در کنگره ایالات متحده خبر داد. طبق ادعای این رسانه آمریکایی، دولت بایدن در این جلسه به نمایندگان کنگره اطلاع داده که مذاکرات غرب با ایران برای احیای برجام به بن‌بست رسیده است.

چرا همه از برجام ناامید شده اند؟

به نظر می رسد با وقوع حوادث اخیر دیگر بر همه مشخص شده که برجام قابل احیاء نیست اما هیچ یک از طرفین شهامت اعلام رسمی آن را ندارند.

تا پیش از این، کنگره و سنای آمریکا مدعی بودند برجام قابل احیاء نیست اما شخص جو بایدن و بلینکن و اعضای تیم دیپلماسی دولت آمریکا معتقد بودند اندک روزنه هایی برای انعقاد یک توافق موقتی بین ایران و آمریکا وجود دارد. چند حادثه که در هفته های اخیر به وقوع پیوست نشان داد که دولت آمریکا نیز دیگر امیدی به احیای برجام ندارد.

یکی از این حوادث، عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای بود که نشان داد ایران قصد نزدیکی اقتصادی به روسیه و چین را دارد و نمی خواهد حداقل در  زمینه های اقتصادی به غرب وابسته باشد. به جز این، سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک و ملاقاتش با سران کشورها و سازمان های مختلف به خصوص رئیس جمهور فرانسه نیز باعث ناامیدی آمریکا شد. تیم بایدن امیدوار بود رئیسی در این مذاکرات نرمش نشان داده و خواسته های غرب را بپذیرد اما رئیس جمهور ایران نشان داد به هیچ وجه، حاضر نیست در مقابل خواسته های غرب کوتاه بیاید. همانطور که فریدون مجلسی، تحلیلگر مسائل بین الملل گفته غرب و آمریکا گمان داشتند که دیدگاه دیپلماتیک دولت جدید ایران همانند دولت قبل است، حال آنکه جناحی که قدرت را در ایران به دست گرفته اند نگاه کلاسیک و آکادمیک به مسائل نداشته و از منظر اعتقادی به مباحث روابط بین الملل می نگرند. این رویکرد در سخنرانی آقای رئیسی در سازمان ملل نیز به وضوح قابل مشاهده بود.

تحریم های نفتی و مبارزه جدیدی که آغاز شده است

به نظر می رسد آمریکا خود را برای آغاز عصر بدون برجام آماده کرده است. تحریم های نفتی اخیر بایدن علیه ایران به خوبی این نظر را تایید می کند. آمریکا به خوبی می داند مساله نفت برای ایران از تمام مسائل اقتصادی مهم تر است. کمپین فشار حداکثری ترامپ دقیقا همین بخش را مورد هدف قرار داده و تلاش داشت که بیشترین آسیب را به اقتصاد ایران بزند. بعد از خروج غیرقانونی ترامپ از برجام، ایران و اروپا تلاش کردند، خود، برجام را ادامه دهند اما ناتوانی اروپا از تضمین فروش نفت ایران درنهایت باعث شکست این طرح و خروج گام به گام ایران از برجام گردید.

همچنین بعد از پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری و آغاز مذاکرات احیای برجام، تیم مذاکره کننده آمریکا وعده داد که در صورت نرمش ایران، تحریم های نفتی ایران را کم می کند.

حالا تحریم نفتی ایران، شدیدتر از گذشته ادامه یافته است و این نشان می دهد که آمریکا بمب ساعتی برجام را راه انداخته و قلب آن را نشانه گرفته است. آنطور که الجزیره مدعی شده، این تحریم ها روابط اقتصادی ایران با چین، هند، امارات متحده عربی و هنگ کنگ را هدف قرار داده است. ترامپ روابط نفتی ایران با این کشورها و به خصوص شرکت های هندی و چینی را محدود کرده بود. جو بایدن در ابتدا این محدودیت ها را کم کرد و شرکت های هندی و چینی بار دیگر روابط خود را با ایران از سر گرفتند. بازگشت تحریم های نفتی به معنی بازگشت محدودیت ها و احیای همان مسیری است که ترامپ پیش گرفته بود.

برجامی که هیچ کس نمی خواهد مرگش را اعلام کند

این شواهد گویای این نکته است که هم ایران و هم آمریکا متوجه شده اند که مذاکرات برجامی به بن بست خورده است اما هیچ یک حاضر نیستند این مساله را رسما اعلام کنند چرا که می دانند در این صورت، باید منتظر عواقب آن باشند. پایان رسمی مذاکرات به این معنی است که ایران شروع به پیشرفت هسته ای می کند و آمریکا و سازمان ملل هم تحریم های بین المللی خود را مجددا اعمال خواهند کرد و این، به ضرر دو طرف است. به همین دلیل، عدم اعلام رسمی پایان مذاکرات برجامی به معنی بقای اندکی امید و احتمال گره گشایی در آینده است.

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 57
  • ناشناس
    2

    فقط‌ خدا به داد ملت بیچاره برسه با تورم چند برابر گرانی همه چیز بدبختی در خرید مایحتاج زندگی کرایه خانه نبود دارو و صد ها مورد دیگر کاسبان تحریم که خیلی از این بابت خوشحال هستند و روز به روز پول روی پول میگذارند و به ریش ملت در صف گوشت و مرغ و برنج و روغن و ... میخندند.

    نظرات شما -
    • 3

      برادران و خواهران گرامی ؛خلایق هرچه لایق !

  • ناشناس
    3

    خدا باعث وبانیشو (کاسبان تحریم) لعنت کنه و دونه دونه برید به درک دارو گیر نمیاد کثافتا ما چکار کنیم

    نظرات شما -
    • صدرا
      28

      خدا لعنت کنه آمریکا و غرب که باعث و بانیش هست ..او از برجام خارج شد .خود جنایتکار عالمه بعد به دیگران میخواد درس دمکراسی بده ..تو مزدور و طن فروش هستی که منفی میزنی ظلم های آمریکا رو در منطقه نگاه کن بعد نظر بده

    • سارا
      2

      به ناشناس 1036 اتفاقا علی و امید خوب گفتند ..این تو هستی که مزدور و وطن فروش و مفت خور هستی و چشتو به روی واقیعت بستی ..به منفی و مثبت هم کاری ندارم فقط میدونم کسانی که منفی میزند وضع مالی مناسبی دارند که این موقع ساعت به جای کار کردن سرشون توی گوشی هست و حرف مفت میزنند و اکثر کسانی که حرف منو قبول دارند دنبال کار و زندگی خودشون هسستند و دنبال غیبت و توهین نیستند ...منطورم اینکه از روی تعداد مثبت و منفی هیچ وقت فکر نکن حق با شما مفت خورها که به هیچیز پایبند نیستید هست ..خدا و قیامت رو که زیاد هم دور نیست در نطر بگیر

    • ناشناس
      1

      آخرشون باشه الهی به حق آقا امام حسین زندگی برای مردم نگذاشتن نابود کردن زندگی مردم را ای مردم بی غیرت

  • گرگانی
    2

    با جام یا بی جام یا برجام ، وضع ملت همینه

  • ناشناس
    1

    و‌ مث‌ همیشه عمر و جوونی ما فنا شد.....!!!!

    نظرات شما -
    • 0

      ملت بی غیرت و غم پرور و ولایت مدار ایران

  • ناشناس
    3

    معنی برجام به بن‌بست رسید برای بیشتر مردم،،، سربازان کشته شوید ،، تنگ دستی برای مردم،، شعار برای قاصبین

    نظرات شما -
    • التماس التماس
      12

      چهل سال شوروی با آمریکا جنگ سرد داشت . نتیجش چی شد ؟ فروپاشی شوروی و قوی تر شدن آمریکا . الانه هم 40 ساله با ایران درگیر جنگ سرد به بهونه اتم اتم هست . خب نتیجش ؟! آآآآآآمآآآآ باور کن اینبار آمریکا نابود میشه و ایلان ماسک و بیل گیتس و کیم کارداشیان و تام کروز و ... میان تابعیت ایران رو التماس میکنه

    • ناشناس
      0

      اعلیحضرت پوتین اجازه ندادند ماهم سرتعظیم فرود آوردیم!!!

  • متفاوت
    3

    دیگر این توبمیری جدید از ان توبمیریهای قبلی تاریخ نیست ، وقتی که کندو خراب شود و زنبورها ازکندو بیرون میریزند مجبوربه ساختن کندوی جدید میشوند.

    نظرات شما -
    • امیرحسین
      1

      دیگه از ترامپ می خواهد بدتر کند دیگر چیزی نمانده که تحریم نشده شما

  • ناشناس
    5

    اره دیگه اماده مبارزه خیلی شدیدتر اقتصادی وحتی شاید درگیری باهاشون باید بود بیچاره مردم بی گناه این وسط تاوان دعوای زرگری بقیه رو میخورن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • امیرحسین
      2

      دیگر از این شدیدتر نمی توانند فشار اقتصادی وارد کنند

  • کیوان
    17

    مقصر اصلی کارشکنی ها در مذاکرات برجام متاسفانه ما هستیم نه آنها و طرفهای غربی و اروپایی حسن نیت نشان دادند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      15

      میشه نظر ندی ؟

    • علی
      23

      مقصر ما هستیم ؟؟!آمریکا که از برجام خارج شد و کشورهای اروپایی هم تازه محکوم کردند ...اگر قرار باشه هر ریس جمهور امریکا که بیاد از برجام خارج بشه باز چند سال همه رو سر کار بذاره چه فایده ..آمریکا میخواد همون بلایی که سر عراق و لیبی آورد .سر ما بیاره ..روی باد ...نظر نده

    • امید
      22

      مرگ بر آمربکای جنایتکار که همه جا جنگ و خونریزی راه میندازه تا هم سلاح بفروشه و هم کشورها رو غارت کنه نمونش هم در آفریقا زیاده هم در آسیا ...لیبی عراق سوریه افغانستان یمن ....افقانستان یک کشور ثروتمندی هست ولی آمریکا تمام ثروتش و معادنشو در دست داره بعد ما این وضع مردم و کشور افغانستان رو میبینبم فکر میکنیم فقیر هستند ...مرگ بر ظالم

    • امیرحسین
      7

      اینکه حاضر نیستن یک توافق با تضمین بدهند می شود حسن نیت؟

    • ناشناس
      5

      علی و امید... امثال شما هستند که ملت رو به این وضعیت کشاندند. شما قطعا مفتخور هستید. با شما عوام کاری نداریم

    • محمد
      4

      شاید از چیزی مطمئن نیستن که تضمین نمیدن!

    • ناشناس
      2

      از نظرات متوجه همه چیز شدم نیازی به دادن نظر نیست

    • ناشناس
      1

      باز هم ملت باید تاوان بدهند

    • امیر ب علی و امید
      0

      علی جان و امید جان هردوتون جیره خواران دولتین بسه دیگه

  • ناشناس
    1

    خوش به حالمون

  • ناشناس
    1

    بازنده اصلی این ماجرا ما هستیم اقدامات ما نقض غرض است اگر ما بمب هسته ای در ارمان و شریعتمان نیست پس چرا در ایران بی راهه این پا و اون پا میکنیم و وقت تلف میکنیم از یک طرف میگوئیم انرژی ما صلح امیز است و بعد غنی سازی 60 و حتی دنبال 90 درصدی هستیم خب ما چه کسی را فریب میدهیم ؟دنیا و بین الملل را یا خودمان را ؟این راه اخرش بیراهه است و ما دست از پا دراز تر با تحمل خسارت بسیار سنگین برخواهیم گشت کدام عقل سلیم و انسان عاقل اب در هاون میکوبد ؟اگر جامعه بین الملل پرونده ایران را به شورای امنیت برد و تدارک اقدام نظامی علیه ایران کردند ما فقط باید خود را ملامت کنیم جای خود را با امریکا عوض کنیم اگر ما به جای اون بودیم و اون به جای ما خدا وکیلی چه میکردیم ؟همان کاری را میکردیم که الان امریکا با ما میکند ای عقلای کشور ، کشور را نجات بدهید معلوم نیست این اقدامات تحریک امیز از روی دوستی است یا دشمنی که اگر از روی دوستی هم باشد دوست نادان است یکبار برای همیشه غنی سازی بیش از صلح امیز را ببوسیم بگذاریم کنار حداقل در پیشگاه خداوند مرتکب گناه نشده ایم و خداوند اجر عمل صالح ما را خواهد داد اگر نظام به منافع مردم تمرکز کند یک لحظه هم در تعطیل کردن غنی سازی مازاد بر صلح امیز تردید نمیکند تقوی الهی هم این را اقتضا میکند

  • ناشناس
    4

    مسوولین بی وجدان ایران برایشان ذره ای اهمیت ندارد که شرایط زندگی مردم بدتر خواهد شد.

  • 🐜
    5

    قندتودل روسیه وچین کمونیست وکاسبان تحریم که وابسته ب هزارفامیل هستند آب شد.امان ازروزگاراینده ما ملت.گرانی هاوتورم کمرشکن .رفاه واسایش برای سردمداران مهیاهست گورپدرملت که بایدب سبک کمونیستی وکوپنی آب نان رابسختی بدست بیاورند.چه شدکه حکومت اسلامی تبدیل ب حکومت کمونیستی شده؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      مرگ بر روسیه مرگ بر چین خدا لعنتشان کند مردم از چین روسیه فلسطین حزب اله لبنان حسن نصراله یمن سوریه متفرن متنفرن متنفرن از داخلیها متنفرن متنفرن این هم از چهلو سه سال انقلاب زندگی سیاه فقر بدبختی بیچارگی گرانی دروغ و بدن عربها گردنشان کلف شه مردم مملکت خودمان روزگار سیاه و زندگی سیاه داشته باشن

  • ناشناس
    3

    انکس که نداند که نداند که نداند در جهل ابد دهر بماند که بماند
    برجام اگه به نفع ایران نبود هیچگاه ترامپ از ان خارج نمیشد

  • ناشناس
    0

    خبر: چرا واردات یک میلیارد دلاری خودرو، قیمت تولیدات داخلی را کاهش نمی‌دهد؟
    جواب: چون مافیای داخلی (مفسدان اقتصادی کلان) اجازه نمیدهند. همانهایی موجب ایجاد تحریم شدند و اجازه رفع تحریمها نمیدهند، همانهایی عامدا در کشور کمبود ایجاد کرده اند، در حالیکه عملا درامدهای ارزی بیشترین مقدار از بعد از احمدینژاد است، واردات و صادارت کشور بیش از سال 1397 است (مجموع تجارت قانونی و قاچاق) بیشتر میزان از سال 1392 است.
    پ.ن: حتی اگر برجام احیا نشود و فقط کافیست حاکمیت جلوی فعالیت مافیا بگیرد، قیمت ارز به زیر 25 ه.ت خواهد رسید، تولید ناخالص دارای لاقل 30% ظرفیت خالی است، کارخانجات یک شیفته هستند، در حالیکه ظرفیت دو شیفت خالی است، کشاورزی با مدیریت کشت جایگزین میتواند نیاز به خوراک اصلی تامین کند، صادرات به راحتی 50% افزایش میابد، فقط کافیست جلوی خیانت کاران نفوذی در نهادها گرفت.

  • محمد
    4

    ایران فدای منافع روسیه!

  • شهروند
    5

    ظریف حرف آخر را زد : مردم ایران خودشان انتخاب کردند اینطوری زندگی کنند . خلایق هر چه لایق

    نظرات شما -
    • امیرحسین
      7

      بله مردم ایران انتخاب کردن که ظریف مذاکره کند هسته ای ایران تعطیل شود در عوض ترامپ به ما لایک نشان دهد

    • امیر ب امیر حسین
      0

      امیرحسین جان خجالت بکش جیره خوار دولت بسه دیگه سیاه نماییت

  • رضا
    4

    برای من گرسنه چه فرقی میکنه!
    با برجام یا بی برجام گرسنه همیشه گرسنه است
    برجام هم بود وضع همین بود
    خودم را گول نمیزنم

  • ناشناس
    1

    ساده ایناامریکا از اول چیزی رو به نام مذاکره برجام قبول نداشت بجز وسیله ای برای وقت کشی وزمانگیری تا از داخل ایران یه اتفاقی بافتد..یعنی میگید امریکا اینقدر هالوست که در برجام ایران را برای کشورهای جهان الگو سازی کند ..هرگز چنین کاری نمیکند

  • ناشناس
    0

    احیای برجام می توانست روابط سیاسی تیره حکومت ایران با غرب و همسایگان را تا حدودی بهبود بخشیده و ناآرامی های داخلی ایران را نیز تا حدودی کنترل و فروکش نماید. عدم احیای برجام باعث می شود دولت قوای خود را در دو جبهه خارجی و داخلی مصروف مبارزه با موافقان احیای برجام کند و همین امر باعث تحلیل قدرت دولت و درگیری و مشغولیت ذهنی و باز ماندن او از امور مهم و اساسی در کشور می شود ضمن اینکه روابط سیاسی و اقتصادی بسیاری از کشورهای جهان را با حکومت ایران دچار اختلال و تنش خواهد کرد! عدم احیای برجام از سوی حکومت ایران اعطای چراغ سبز به اسرائیل از سوی آمریکا جهت حمله نظامی به تأسیسات اتمی ایران و همچنین اعطای چراغ سبز به عربستان سعودی و امارات متحده عربی و دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس و غرب آسیا جهت رفتن به سمت تولید یا خرید سلاح اتمی و همچنین رقابت تسلیحات اتمی در منطقه خواهد شد!

  • مش جمعه
    2

    خوش بحال جلیلی و مصباحیون.اینها نمی خواهند با غرب رابطه داشته باشیم،زیرا غربگرا طالب حقوق بشر هستند و حضرات ما اصلا ارزشی برای حقوق بشر قائل نیستند.جتتی و شورای نگهبان و سپاه از قبل رئیس جمهور و حقوق بشر و ....ما را مشخص می‌کنند.

  • ناشناس
    0

    یکی از عمده مشکلات ما نبودن یک راهبرد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و..در جامعه است همچنین
    نبود یک اراده محکم و قوی در ارتباط با موضوعات پیش روی کشور هست مشکلاتی که خودش رو با کوچکترین معضلات اجتماعی مثل آتش زیر خاکستر به یکباره سر بیرون می زنه و همه جا رو می خواهد به اتش بکشه این روند و یا این نگاه در ادامه حیات یک جامعه می تونه حوداث رو دو چندان بکند و برای حل آنها نیاز به یک وفاق ملی در سطح کشور هست و اولین گام آن باید این سرمایه اجتماعی که همانا مردم آن کشور هستند اعتمادشان را جلب بکنیم و این میسر نمیشه تا بصورت عملی مردم انرو به عینه ببینند و لمس بکنند اگر این اتفاقات رو یک پدیده بنامیم هیچوقت پدیده یک شبه بوجود نمی آید بلکه بمرور زمان آن پدیده بوجود می آید بد نیست به یک نمونه اجتماعی که خیلی هم مهم نظری بیندازیم همین آموزش و پرورش الان در کشور سیاست مشخصی در ارتباط با آموزش و پرورش وجود نداره و خانواده ها و بچه های مردم سرگردان در این سیاست معلومم نیست دولت به سمت خصوصی کردن مدارس پیش می رود یا کمک دولت به مدارس دولتی که صد البته به سمت مدارس خصوصی و شخصی که در کنکور امسال مشخص شد همه قبولی های کنکور امسال از مدارس خصوصی بود و تنها یک نفر از مدارس دولتی این نمونه بارز در جامعه اسلامی است یعنی تبعیض یعنی بی عدالتی یعنی رانت یعنی بی اعتمادی خود مسئولین می دانند و راه حلش را هم دارند اما همان بی ارادگی و نبود یک راهبر د مشخص در کشور حال به قسمتهای دیگر هم نگاه کنیم همینطور است

  • ناشناس
    0

    خدا بداد ما کارگران برسه با گرونی دوباره واین دولت ریسی

  • نیری
    1

    نادانان ملت قد شما حقوق ودرامد نداره که بتونه در مقابل این همه فشار طاقت بیاره همین ماموریت نیویورک شما به اندازه یکسال درآمد یه کارگره فقط اثر خبرهای منفی برجامی باعث افزایش قیمت ارز شده درصورت تحریم سازمان ملل همین کشورهای عضو شانگهای وبه اصطلاح دوست شما نمیتونن یک دلار حتی طلب تونو بهتون بدن از اعتراضات درس بگیرید باز هم میگم این ملت انبار باروته فقط باتحریم آمریکا کسی جرات معامله با شما را نداره حالا اگه سازمان ملل وشورای امنیت هم به اون اضافه بشه که دیگه واویلا

  • محمد
    5

    خیری از برجام امریکایی ندیدم شر مرسان اوکی بایدن برو بخواب /////////////////خوابت میاد

  • خودم
    0

    20 سالم بود که احمدی نژاد با دنیا سر جنگ گرفت و تحریمها را کاغذ پاره اعلام کرد 28 سالم شد که روحانی وعده برجام و رفع همه ی تحریم ها را داد و الان یه فرد 37 ساله ای هستم که جوانی ام در گیر این مسخره بازی ها تمام شد ....

  • ناشناس
    0

    چرا بچه هاشون آمریکا هستند ولی مردم تحریم هستند

  • سلیم
    0

    امریکا هیچ ضرری نخواهد کرد این اکثریت مردم ایران هستند که بایدفشارهای بیشتری را تحمل کنند و مقامات خودکامه هم باید منتظر عواقب وخیم ان باشند

  • حسین
    0

    بالاخره و در نهایت توده ای های مزدور موفق شدند

  • ناشناس
    2

    "التماس دعا" خدا شفات بده با این تحلیل ات

  • ناشناس
    1

    خواستم خبر بدم که محموله های تجهیزات استارلینک از مناطق آزاد داره وارد کشور میشه.من کارمند یکی از مناطق آزاد هستم.دستور داده شده که کسی حق نداره صحبت کنه.البته شیرینی ش رو از قبل پرداخت کردن

  • ناشناس
    0

    رییسی با وزاری ناشی که انتخاب کرده مرد این میدان نبود.
    مذاکره به این نیست که حتما باج بدی. به این نیست که برای خودت خط قرمز توهمی رسم کنی و انتظار قبول دیگران داشته باشی. در برجام مذاکره یعنی کسب حداکثر منافع ملی و دادن امتیاز برای برقرای تعادل . هر وقت موازنه بهم بخوره یکطرف اونو بهم می‌زنه. تضمین چه اهمیتی داره؟ از اول معلو م بود که این تیم قصد توافق ندارند ، تفکر بسته و ایدئولوژیک احمقانه!!!
    حالا منتظر دلار ۷۰ تومنی باشید با این رئیس جمهور انقلابی تون.
    خوش بحال آقازاده ها و بچه هاشون که هیچ وقت ضرر نمیکنند

  • ناشناس
    1

    من بارها نوشتم روی قبری که مرده نداره گریه نکنید. آخه کدام دوره از تاریخ بخصوص دوره حاضر که هر روزش با روز قبل فرق می‌کند دیدید که دولت‌ها به عقب برگردند؟ دراین عصر یک پیمان با سابقه هفت ساله یک زیر خاکی ومحلش زباله دان تاریخ است. نه آمریکا ونه ایران ونه هیچکدام از پنج به علاوه یک موقعیت ونظر هفت سال پیش را ندارند. اکنون دوره تقابل جدی فرارسیده یا آمریکا ایران را با سیاست سختگیرانه تسلیم یک پیمان سرکاری ویکطرفه مثل برجام می‌کند؟ یا اینکه ایران موفق می‌شود از این فشارها با تمایل به شرق ودر سایه جنگ روسیه واوکراین وبحران انرژی در اروپا تحریم‌ها را بکلی خنثی کند. لذا چند ماه آتی وخاصه پایان سال آینده میلادی یعنی زمستان سال دیگر سرنوشت این کارزار روشن خواهد شد.

  • ناشناس
    1

    ذات حکومت حاکم بر آمریکا وخوی استکباری آن با ایران وایرانی وحکومت دینی حامی مظلومان (فارق ازموفق بودن یانبودن)وظلم ستیز دشمن است وهر مشگلی را برای ایران ایجاد نکرده ،نتوانسته است،پس بنابر این تا نوع وسیاست چپاولگری حکومت آمریکا عوض نشود وما هم بر مواضع بحقمان محکم ایستاده باشیم جز این وضع دیگری متصور نیست،غرب فقط به نابودی جمهوری اسلامی به چیز دیگری فکر نمی کند ولی ملت در تگنای شدید اقتصادی هستند باسیاست باید سرآنها راشیره مالید وکشور رانجات داد

  • ناشناس
    0

    تشکر می کنیم از جناب آقای دکتر سید آیت الله العظمی دکتر سید رئیسی مد ظله العالی
    از طرف صنف طلا فروشان و دلالان دلار و طلا

  • ناشناس
    0

    خلایق هرچی لایق وقتی خودمون رای دادیم همینه اگر کسی سیر بود هرگز دست به دزدی وغارت و اختلاس ننیکرد سیسمونی هم ندارند جیب ها راز تا ته میره آنقدر بزرگه

  • 0

    مردم میدونن که آمریکا و اون کثافت ها همه باهم هستن بهتر از تحریم چیز دیگه ای نیست به همه جا رسیدن گدا زاده ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها