روزنامه یدیعوت احارانوت:

واحد جدیدی در ارتش اسرائیل برای جنگ با ایران تشکیل شده است

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احارانوت در گزارشی از تشکیل واحد جدیدی در سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل (امان) به نام «واحد 54» برای آمادگی جهت جنگ احتمالی با ایران خبر داد.

واحد جدیدی در ارتش اسرائیل برای جنگ با ایران تشکیل شده است

به گزارش وبسایت صدی البلد، به نوشته این روزنامه، یگان جدید حاصل طرح به روز شده‌ای است که توسط ارتش و نیروی هوایی اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای و دیگر مراکز حساس ایران تهیه شده است.

یدیعوت احارانوت به نقل از افسران این واحد جدید، نوشت: «این یک تغییر اصولی در نوع تفکر و برنامه‌ریزی است و ارتش مجبور به انجام آن شده است، چرا که جنگ با ایران به هیچ وجه مشابه جنگ با حزب‌الله یا عملیات علیه حماس و جهاد اسلامی در غزه نخواهد بود».

طبق این گزارش، در حالت کلی وظیفه این واحد، جمع‌آوری اطلاعات در خصوص سپاه پاسداران است. این واحد 30 عضو دارد که یک سوم آن‌ها افسر هستند و فرماندهی آن‌ها را نیز یک سرگرد اطلاعاتی با نام اختصاری «D» بر عهده دارد.

یدیعوت احارانوت نوشت: «هر روز سرگرد D و افرادش اقدام به تفکیک اطلاعاتی بخش‌های مختلف از سپاه پاسداران می‌کنند و همچنین به بررسی روش جنگی و آموزشی آن‌ها می‌پردازند. همینطور در سرتاسر ایران، هزاران هدف نظامی وجود دارد که اسرائیل می‌تواند به آنها حمله کند، اما ستوان Y، یکی از اعضای یگان جدید اسرائیل، موظف است مهم‌رین اهداف را شناسایی کند».

یکی دیگر از اعضای این واحد به یدیعوت احارانوت گفت: «ما تمامی بخش‌های سپاه پاسداران را تحلیل می‌کنیم و نه سپاه قدس را، ایران از لحاظ مساحت کشور بزرگی است. آن‌چه که ما جمع‌آوری کرده و در مورد آن بحث می‌کنیم تأثیر مستقیمی بر توانایی ارتش اسرائیل دارد و بر اساس طرحی است که ستاد مشترک سال‌هاست آن را ترسیم کرده تا زیربنای قدرت ارتش اسرائیل در سال‌های آتی باشد».

او افزود: «هر روز اهداف بیشتری را بر اساس درجه‌بندی‌های مختلف جمع‌آوری می‌کنیم و بهترین راه برای ضربه زدن به آن‌ها را یاد می‌گیریم، بانک اهداف خود را صرف نظر از تأسیسات هسته‌ای ایران دو برابر کرده‌ایم، این موضوع با جنگ‌هایی که طی سال‌های اخیر داشته‌ایم تفاوت دارد، رویارویی همه جانبه نظامی داستان دیگری است».

یدیعوت احارانوت در پایان گزارش خود نوشت: «این واحد در کنار نمایندگانی از دیگر واحدهای اطلاعاتی مانند 8200 و 9900 و اندکی کمک از سوی آمریکایی‌ها طرح اطلاعاتی جنگی را آماده کرده‌اند که کسی وقوع آن را تصور نمی‌کند».

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    6

    اسرائیل باید حواسش باشه که اگر دست از پا خطا کنه شیربچه‌های ما آن را از روی زمین محو میکنند همانطور که صدام را سرنگون کردند و همانطور که تنگه هرمز را بستند و آل‌سقوط را از روی زمین محو کردند و همانطور که از ایرباس انتقام سقط گرفتند و همانطور که با طالبان دعوای خانوادگی کردند. پس باید احتیاط کنه و با دم شیر بازی نکنه وگرنه براش گرون تموم میشه

  • رابی
    1

    وقتی دست توی سوراخ مار بکنی ،مار هم نیشت میزنه.اگر آخوندها در امور داخلی اسرائیل و کشورهای منطقه دخالت نکنند،سرائیل کاری با ایران نخواهد داشت.از قدیم گفتند کرم از خود درخت است.

  • ناشناس
    8

    سرما نخوری بچه برو زیر لحاف ، هوا سرد است 🤠
    تا الان هیچ غلطی نکردی ، الان که در محاصره داخل و خارجی ، چه غلطی میتونی بکنی ⁉️🤔🥱
    همه خرابکاری ها و ترورهای داخل ایران توسط منافقین و نفوذی هایی بوده که همه ایرانی هستند ، پس غلط زیادی نکن 🔥👹
    انگار عجله داری زودتر به فاک فنا بری ، ببینم چی در چنته داری ⁉️ فقط لب و دهنی ، زیرش زاییدی 🥱🤠🤣
    حالا D و Y رو کن تا Delete year شوی 🥱😉😂🤣🤣🤣

  • ناشناس
    1

    یعنی تا الان چنین واحدی نداشتید و اینهمه وعده و وعید میدادید

  • ناشناس
    8

    اینا همه حرف مفته ،،،هیچ غلطی نمی‌تواند بکنند ،،

  • ناشناس
    1

    فقط ملت ها را فریب می دهند ، از ۵۰ سال قبل مرگ بر اسرائیل می گفتند ، اسرائیل هرسال قدرتمندتر شد و جنگ زرگری دیگه نخ نما شده . تکراری و خسته کننده شده . ملت ایران که شعار مرگ می داد به فلاکت افتاده ، مردم اسرائیل در رفاه و سلامتی زندگی می کنند . خدعه ، فریب

  • محمد گلکار خوزانی
    7

    سلام علیکم و رحمت الله.

    جمهوری اسلامی ایران درخت بیدی نیست که از این بادها بلرزد. از طوفان هم نمیلرزد چه برسد گاها از بادهای فصلی!!!!!!
    اسرائیل با ارباب بزرگ خود آمریکا برای همان جماعت عرب های مرتجع امر و نهی کند ، هر چند که برخی از انانان دیگر واسه اسرائیل غاصب و ارباب ان آمریکا تره هم خورد نمی‌کنند.

    نظرات شما -
    • دانا
      5

      بنی عباس ثانی فقط با آمدن منجی فرو می ریزد.آمریکا و اسرائیل یاران بنی عباس ثانی هستند.

  • تنهای تنها
    0

    تو ایران هم نمایندگان ملت آماده و سرحال و دوره دیده شدند مردم از جیب خودشان یه شاسی بلند گذاشتند زیر پای نمایندگان پس بگو مرگ بر آمریکا و حالش با برو بچ نمایندگان

  • تنها
    0

    یگان شاسی بلند نماینده از جلو نظام آماده برای رویارویی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تنبان خود را نمیتوانند جمع کنند

    • 0

      یک گردان مسلح یک هفته ای
      تهران را تصرف میکند اینها هیچی
      ندارن و مرد جنگ هم نیستند
      فقط نمایشی و حرف مفت زدن

  • آگاه
    1

    همان طور که اسرائیل برای حکومت ایران نعمت است ایران هم برای اسرائیل نعمت است .بنیامین نتانیاهو مدیون بچه های مقاومت است .جالب است هر وقت ایران سر وصدا می شود اسرائیل و آمریکا با پهپاد خودی نشان می دهند و وقتی در اسرائیل سرو صدا شده بود هم بچه های مقاومت که حقوقشان از بودجه ی کشور ما تهیه می شود یک چند تا موشک به اسرائیل زدند و سرو صدا در اسرائیل بر علیه دولت خوابید.
    جنگی هم بشود یک جنگ زرگری است .ما در ایران خیالمان راحت است چون از نزدیک دیدیم نیروهای نظامی و لباس شخصی ها چقدر توانمند هستند البته اسرائیل شاید کار راسخت بکند چون با تجهیزات نظامی در جلوی نظامی ها ولباس شخصی ها می ایستد.

    نظرات شما -
    • 0

      درود به شرفت با هم مردم ایران
      و اسراییل و غزه را میچاپن

  • یاسر
    2

    شتر در خواب بیند پنبه دانه

  • ناشناس
    3

    اسرائیل سگ کی باشه برای ما واق واق کنه

    نظرات شما -
    • 0

      پارس میکنه

  • مرگ بر رژیم غاصب صهیونیستی
    1

    به نام خدا
    رژیمی وحشی غاصب و کودککش صهیونیستی هیچ غلطی نمی تواند بکند که اگر می توانست قبلا می کرد جرائتش را ندارد دست از پا خطا کند بقولی از چهار طرف می خورد وقتی که ما موشک و پهباد و سایر تجهیزات مدرنی که امروز داریم را نداشتیم و در عوض آنها غیر از تجهیزات خودم به تجهیزات غرب نیز دسترسی ویژه داشت و حزب اللهی و انصار اللهی نبود و مردم فلسطین کامل بیدار نبودند آن وحشی ها می ترسیدند و نتوانستند حمله کنند حالا که نیروهای نظامیان شان از پادگان ها فرار می کنند و فلسطینی ها بیدار شده و تمام عیار در میدان هستند و داعش و القاعده (دو نیروی نیابتی ویژه آن رژیم سرکوب شده و غرب همچون گرگی پیر رو به افول گذاشته و از ایران تودهنی خورده ما را تهدید می کنند و تیپ و یگان به اصطلاح ویژه تشکیل می دهند بپرستید اگر بزنند آیا می دانند که سالم به مخفی گاه مدنظرشان می رسند و آیا آیا مخفی گاه ها نیز در امان است؟؟؟؟!!! از خواب بیدار شد و همچون سرمایه دارانی که از ترس فرار می کنند راهنمایی بگیرید و جان خود را نجات دهید و گرنه منتظر باشید که مردم مظلوم خونشان به جوش آمده و خودشان روزی اقدام لازم را به سرانجام می رسانند. نصر من الله و فتحا قریب

  • ع م ز
    0

    نتانیاهو درخواب حرف میزنه خداکنه درخواب دیگه راه نره ک ازلب بام پرت خواهد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      داداش شما پهلوان کوچه های تاریک هستید

  • ناشناس
    0

    اسرائیل نوک پیکان امریکا و انگلیس است وگرنه ضعیفتر از این حرف هاست. اگر ابی در دیگش می جوشید تا تا حمله کرده بود!
    خوش بود گر محک تحربه اید به میان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها