رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران مطرح کرد

سکوت قالیباف در برابر 4 خواسته بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران 4 خواسته بازنشستگان از قالیباف رئیس مجلس را تشریح کرد.

سکوت قالیباف در برابر 4 خواسته بازنشستگان تامین اجتماعی

علی دهقان کیا با بیان این درخواست ها به صورت مکتوب و حضوری به وی منتقل شده است و بازنشستگان منتظر پاسخ و اقدام جهادی دکتر قالیباف هستند،گفت: درخواست اول ما این است که درباره افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ شواری عالی کار نسبت به ماده ۴۱ قانون کار ورود نکرده است. ماده ۴۱ قانون می گوید تورمی که بانک مرکزی یا مرکز آمار اعلام می‌کند که تورم اعلام شده ۴۶ و سه دهم درصد بوده درصورتی که افزایش ۲۷ درصد و ۲۱درصد بوده است.چون مجلس ناظر بر قانون است خلاف قانون را  باید رئیس مجلس به دولت تذکر داده وپیگیری کند.

وی درخواست دوم بازنشستگان را این گونه تشریح کرد: دررابطه با هزینه درمان بازنشستگان تامین اجتماعی متاسفانه حدود ۵۰۰ قلم دارو از شمول بیمه خارج شده و همچنین ارز 4200 تومانی دارو حذف و قیمت آن افزایش  چند برابری پیدا کرده که درخواست رسیدگی داریم.

او بدهی جاری دولت را درخواست سوم برشمرد وگفت: بدهی دولت فقط در سال جاری مبلغ ۲۱۴ هزار میلیاردتومان میلیارد تومان می باشد که لیست تائید شده آن طی نامه ای به رئیس مجلس داده شده است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: ارزش مطالبات سازمان تامین اجتماعی بشدت کاهش پیداکرده است بعنوان مثال در سال۱۳۹۲ مطالبات سازمان از دولت ۶۳ همت(هزار میلیارد تومان) بوده که به دلار تبدیل کنیم می شود ۱۸ میلیارد دلار اما در سال۱۴۰۰ مطالبات سازمان از دولت ۴۶۴ همت(هزار میلیارد تومان) بوده که به دلار تبدیل کنیم ۱۷وشش دهم میلیارد دلار می شود.

دهقان کیا مخالفت مجلس با واگذاری بانک رفاه را چهارمین درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی از رئیس مجلس اعلام کرد وگفت: اموال بانک رفاه کارگران صدر صد حق الناس بوده که گزارش کامل آن حضوری و طی نامه ای به رئیس مجلس اعلام شده است.

وی با اشاره به درپیش بودن انتخابات مجلس در اواخر سال جاری اظهار داشت: کانون بازنشستگان شهرستان تهران حدود 750 هزار نفر را تحت پوشش دارد این افراد منتظر پاسخ شما هستند هر چند این مطالبات قانونی، خواسته بیش از 10 میلیون نفر در کل کشور است که در خانواده بازنشستگان تامین اجتماعی حضور دارند.

دهقان کیا برگزاری بدون نتیجه جلسات با مسئولان کشور را باعث دلسردی کارگران و بازنشستگان دانست و گفت: درخواست ما پاسخ قانونی و به موقع مسئولان است و گمان نمی کنم این درخواست زیادی باشد.

منبع: عصر خبر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها