واکنش قائم‌مقام وزارت گردشگری به خواستگاری در حافظیه و دستگیری مدیر آن/ با احکام غیرقابل قبول قضایی به‌دنبال چه چیزی هستیم؟!

قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون میراث فرهنگی کشور نسبت به ماجرای حاشیه‌ساز خواستگاری در آرامگاه حافظه و دستگیری مدیر این مجموعه تاریخی فرهنگی و مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس به این دلیل، موضع و واکنش خود را نشان داد.

واکنش قائم‌مقام وزارت گردشگری به خواستگاری در حافظیه و دستگیری مدیر آن/ با احکام غیرقابل قبول قضایی به‌دنبال چه چیزی هستیم؟!

علی دارابی با انتشار متنی با عنوان «دولت در دولت» به همراه تصویری از مدیر آرامگاه حافظ که چندی پیش عزت‌الله ضرغامی به مناسبت روز جهانی موزه‌ها از او تقدیر کرده بود، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره آنچه در آرامگاه حافظ رخ داده است، نوشت: «در بنای تاریخی حافظیه در شیراز دختر و پسر جوانی در میان جمعی از هم خواستگاری کردند.  

وضعیت نامناسب لباس و حجاب خانم اصلا قابل دفاع نیست. این‌که چطور این برنامه از دید ماموران حافظیه مغفول مانده و آن‌ها با تأخیر فراوان وارد عمل شده‌اند، مستوجب نکوهش و تخلف از وظایف قانونی آن‌هاست.

بیشتر بخوانید:

انتشار ویدئوی خواستگاری به سبک غربی در حافظیه شیراز و بازداشت 2 مدیر مجموعه

مدیر مجموعه حافظیه شیراز آزاد شد

کسانی که در مراسم قانون و مقررات ورود به مجموعه‌های تاریخی را که رعایت حجاب و عفاف از جمله آن‌هاست، زیر پا گذاشته‌اند نیز اقدامی ناشایست و هنجارشکنانه کرده‌اند.

قانون تکلیف هر دو گروه (ماموران و هنجار شکنان) را مشخص کرده است.

اما حیرت و افسوس نوع موضع‌گیری و سخنان و رفتار استاندار فارس و از آن بدتر اقدام دادستانی شیراز در جلب و بازداشت مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و مدیر مجموعه تاریخی حافظیه است.

با تلاش زیادی که صورت گرفت، مدیرکل با قرار وثیقه موقتا آزاد و مدیر «حافظیه» دو شب است در بازداشت به سر می‌برد. رییس نهاد ریاست‌جمهوری، وزیران میراث و دادگستری و… دو روز است همه تلاش می‌کنیم، اما این بانوی مومنه و متخصص ـ مدیر حافظیه ـ در بازداشت و پدر و مادر سالخورده‌اش چشم‌انتظار و نگران هستند! اما گویا اراده‌ای برای حل مساله نیست؟!

به‌راستی به کجا چنین شتابان؟! با این رفتار‌ها و احکام غیر قابل قبول قضایی به دنبال اثبات چه چیزی هستیم؟!

تکلیف این همه ماموران دولتی از ترس این‌که با آن‌ها نیز چنین برخورد ناحقی صورت گیرد، چیست؟ مگر رهبری نفرمودند همه با مهربانی در کنارهم باشید؟ مگر کشور تفکیک قوا ندارد و مرز‌های قانونی برای همه تعریف نشده است؟

آیا با این کار‌ها حجاب و عفاف که امری قانونی هست، حاکمیت می‌یابد؟

این مواضع، رفتار‌ها و اقدامات جز گسترش کینه و عداوت و دور شدن از همدیگر نتیجه‌ای خواهد داشت!

خرید انواع کوله و کیف ها از برند بانگه Bange

خرید انواع کوله و کیف ها از برند بانگه Bange

پیشنهاد امروز

yektanet-logo-sign

جای مدیر نمونه فرهنگی که در هفته میراث فرهنگی (دو هفته قبل) از او تجلیل شد، زندان نیست!»

 

بنابر آنچه در برخی رسانه‌ها در دو روز گذشته منتشر شد، «مدیر مجموعه حافظیه شیراز با تصمیم مقام قضایی، به همراه دو نفری که در خواستگاری حضور داشتند دستگیر شده و اعلام شد که مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس نیز تا مشخص شدن پرونده، اجازه حضور در محیط اداری را ندارد.» همچنین گفته شده است: «با توجه به تخلفات متعدد پوششی در مجموعه حافظیه شیراز و عدم توجه مسؤولان مجموعه حافظیه به نکات آموزشی ارائه شده و ثبت شکایات متعدد مردم در سامانه مردم‌رسی، مجموعه حافظیه "کارت قرمز مردمی" گرفت.»

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها