انتشار ویدئوی خواستگاری به سبک غربی در حافظیه شیراز و بازداشت 2 مدیر مجموعه/ مدیرکل میراث فرهنگی استان از حضور در محیط اداری منع شد/ ویدئو

صبح امروز فیلمی از برپایی یک مراسم خواستگاری مغایر با عرف جامعه ایرانی – اسلامی در جوار آرامگاه حافظ شیرازی در فضای مجازی دست به دست شد که واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

انتشار ویدئوی خواستگاری به سبک غربی در حافظیه شیراز و بازداشت 2 مدیر مجموعه/ مدیرکل میراث فرهنگی استان از حضور در محیط اداری منع شد/ ویدئو

این فیلم که حاوی رفتارهای مغایر با فرهنگ ایرانی – اسلامی و بی‌حجابی بود، واکنش‌های بسیاری را نسبت به نحوه نظارت بر این مرکز فرهنگی به دنبال داشت.

استاندار فارس در واکنش به این اتفاق از برخورد قاطع با لاابالی گری، رفتارهای سازمان یافته و هنجار شکنانه در شیراز و سراسر استان خبر داد.

محمدهادی ایمانیه در این باره اظهار داشت: به هیچ وجه اجازه هنجارشکنی و رفتارهای خلاف شرع را در شیراز و استان فارس نخواهیم داد و با عوامل و عناصری که به صورت سازمان یافته درصدد ترویج لاابالی گری و فساد هستند، برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: مجموعه اقدامات سلبی و ایجابی مرتبط با فرهنگ عفاف و حجاب در استان فارس اجرایی شده و دستگاه‌های فرهنگی اقدامات مناسبی را در استان انجام داده اند.

رئیس شورای تامین استان فارس بیان کرد: تلاش شده در حوزه عفاف و حجاب با تدبیر، برنامه‌ریزی و ایجاد آرامش، تذکر در قالب‌های مختلف و طرح‌های ناظر و سامانه مردم رسی انجام شود اما حساب حرکت‌های سازمان یافته یا کسانی که اصرار به قبح شکنی و مقابله با قوانین و مقررات دارند، جداست.

ایمانیه تصریح کرد: وظیفه دستگاه‌های مختلف امنیتی و قضایی برخورد قاطع، مناسب و بجا است و دستگاه اجرایی و قضایی استان فارس برای مقابله با ایستادگی در مقابل قانون مصمم است.

وی ادامه داد: در ماجرای حافظیه شیراز، براساس تصمیم مقامات قضایی، مدیر مجموعه حافظیه و دو نفری که رفتارهای خلاف شرع و هنجارشکنانه داشته اند، امروز تعیین تکلیف خواهند شد و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز تا مشخص شدن پرونده اجازه حضور در محیط اداری را ندارد.

کارت قرمز مردم رسی به مدیریت مجموعه حافظیه شیراز

با توجه به تخلفات متعدد پوششی در مجموعه حافظیه شیراز و عدم توجه مسئولین این مجموعه به نکات آموزشی ارائه شده و ثبت شکایات متعدد مردم در سامانه مردم رسی، این کارت قرمز مردمی را دریافت می کند.

به موجب این کارت مدیر کل میراث تا اطلاع ثانوی به منظور بررسی های تکمیلی توسط مقام قضایی از حضور در محیط اداری منع می گردد.

گفتنی است دو مدیر مجموعه مذکور نیز بازداشت شدند.

حجم ویدیو: 3.91M | مدت زمان ویدیو: 00:01:15 | دانلود ویدیو
منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 121
  • رابی
    25

    یعنی خواستگاری کردن هم توی این مملکت ممنوع است؟طرف هر طوری دوست داشته باشد از همسرش خواستگاری می کند،به کسی چه ربطی دارد.
    آیا شماها که صیغه خانه های یک ساعتی در مشهد و قم دایر کرده اید کسی بهتون میگه چرا زنان محتاج به نان شب را به تن فروشی واداشته و بردگی جنسی گرفته اید و از طریق آنها کسب رزق و روزی می کنید؟

    نظرات شما -
    • صدرا ریاحی
      36

      طرف هرطور دوست داره از رفیقش خواستگاری کند فقط غلط می کند درحافظیه ودر حضور مردم باشد وفیلمش را برای تبلیغ منتشر کند . در مورد صیغه خانه هم خودت میدانی که زر مفت زدی .

    • خودم
      11

      صیغه خانه ها رو برای حسدالشعبی عراق عزیز راه انداختن که بیان مشهد بگن عمو ما اومدیم صیغه می‌خواییم

    • ناشناس
      47

      کثافت کاری هاتون رو با اسم خواستگاری لا پوشونی نکنید. صیغه یه عقد هست که تا خونده نشه اجازه دست زدن و بوسیدن و بغل کردن نداری پس زر زر نکن رابی روباهه. دیگه مردم ماهیت شما رو شناختن شما یه مشت بی بندو بارید.

    • ناشناس
      10

      جناب ناشناس یعنی با چند کلمه عربی خواندن که خیلی از عروسها و دامادها معنیش را نمی دانند مشکل حل می شود؟!بعد اگر همان را به فارسی بخوانند باز مشکل دارد؟یا اصلا نخوانند و 2 نفر همدیگر را دوست بدارند و بخواهند ازدواج کنن باز هم مشکل چیست اگر در دفاتر ازدواج رسمی شود؟

    • ناشناس
      12

      چرا جواب خانه های صیغه ای یک ساعتها رو نمی تونی بدی بعد به خواستگاری عاشقانه گیرمیدی من که خیلی خوشحال شدم عشق را دیدم نه درپستو که در دید همه تاکی عزا وماتم کاش تواین قهقرای بدون جشن همه ادی ها وجشنهاشونو تو فضای مجازی به اشتراک می گذاشتند تا همه خوشحالی کنند

    • رابی
      12

      جناب ناشناس
      آیا تن فروشی یک ساعته و دادن خدمات جنسی به زائران کشورهای عربی برای سیر کردن شکم، با خواندن چهار کلمه خزعبلات عربی کثافت کاری نیست؟
      اما طرف برای ازدواج دائم از نامزدش خواستگاری کند اسمش کثافت کاری است!
      کثافت افکار پلید شماست که مملکت را به کثافت کشانده است.

    • من
      1

      انشالله خوشبخت بشن

    • ناشناس
      12

      کذبیات شما قابل اثبات نیست و تَکرار صدای بیگانگان است

    • منافق کش
      26

      به رابی منافق
      عقد مامان و بابات هم با جملات عربی بوده، وقتی بمیری هم جملات عربی درگوشت میگن، اون دنیا تو جهنم هم عربی بهت یاد میدن تا شاید برگردونت بهشت البته فکر کنم تو با این افکارت طبقه هفتم جهنمی و خیلی کار آری.

    • ناشناس
      4

      چقدر ارزان و ساده و بسیار جالب و در بهترین مکان و ماندگار بود.دیگه نمیخواد میهمانان کادوهای گران قیمت بدهند

    • 2

      قربون دل خوش. ازقیمت اجاره خانه. و مسکن خبردارند

    • رابی
      2

      به خانم صدرا ریاحی
      اولا ادب نشانه شخصیت هر انسانی است
      بعدا یک سرچ توی اینترنت بکن ببین چند مرکز خدمات صیغه و ازدواج موقت که همون تن فروشی شرعی است در کشور به خصوص در قم و مشهد وجود دارد.
      خدا صدا و سیمای میلی هر چند وقت یک آخوند می آورد توی تلویزیون و به صورت رسمی تبلیغ ازدواج موقت و تن فروشی دینی می کند.بعدا تو آمدی انکار میکنی!
      الان از هر عراقی و افعانی و پاکستانی آدرس مراکز صیغه و تن فروشی را در ايران بخواهید سریع بهتون چند آدرس میده.

    • آزادی
      3

      یعنی تو آنقدر تعطیلی که فکر میکنی اون دنیا مرده ها نشستن دارن با هم عربی حرف میزنن نژاد پرست عرب دوست خیلی عربی دوست دای پاشو برو عراق زندگی کن

  • ناشناس
    8

    افزایش این مردان مطلوب نظام است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      امیدوارم زنها مهریه هم نگیرن چون میدونید که ارزش گزاشتن برای زن تو اسلامه وگرنه تو غرب هیچ مهریه ونفقه واین چیزارو نداریم،زنهای آریایی لطفا مهریه رو کنار بزارین چون مهریه در اسلام است

    • ناشناس
      1

      مردان هم چندهمسری رو کنار بگذارند چون از فرهنگ عربی است آریایی باشید لطفا...

  • ناشناس
    17

    نباید مفابل مردم ایستاد .اثر سو و تخریبی آن بیش از اصلاح وضع موجود است.درضمن این مردمی که اونجا بودند همه راضی از این برنامه و تشویق هم می کردند حالا استاندار کدام مردم را می گوید شکایت کردند ، معلوم نیست.
    مسولان محترم ! مدیریت بلد نیستید از ابزار دروغ برای پیشبرد کار استفاده نکنید

    نظرات شما -
    • 8

      مردم هیچ غلطی نمی توانند بکنند. با یک شکلات یا کمی یارانه به خودشان هم خیانت می کنند.!!

    • خخخ
      1

      بابا تو چه ساده ای به اسم مردمه

    • ناشناس
      0

      با آدمک موافقم
      خائن‌ترین و پست‌ترین مردم هستند

  • ناشناس
    1

    و باز هم خبرگزاري فارس كه تعريف اكثريت مردم را به نفع خودش تغيير داد!!

  • 1

    اين جمعيت كه تعدادشان كم هم نبود داشتند همه دست مي زدند و خوشحالي مي كردند كسي اعتراضي نمي كرد!چرا در متن خبر از اعتراض مردم خرج شده؟!

  • بهنام
    21

    قابل توجه خبر فوری
    این فرد مشکل دار با نام لابی ( رابی )
    در زیر تمام مطالب اظهار فضل و خزعبلات و مطالب هنجارشکنانه بعضاً توهین می‌نماید و جالب است تمام آنها منتشر می‌یابد و اگر کسی جواب خزعبلات این نفهم کله فندقی را می‌دهد اکثراً منتشر نمی‌شود گویا مسئول تحریریه این بخش هم لذت می‌برد .
    این دلقک بازی‌ها مربوط به ترکیه و غرب است. اکثر مردم هنوز حیا و شرف دارند . اگر به عده‌ای
    بی‌حیا رو داده و شل بگیرندبعید نیست که مراسم عروسی و شب زفاف را هم در ملاعام و جلوی چشم مردم بگیرند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اگه از خود رابی هم بپرسی، میگه نصف کامنتام منتشر نمیشه.

      تو الان خودت به رابی گفتی نفهم کله فندقی، بعد معتقدی که رابی توهین آمیز حرف میزنه؟ چی بگم والا

    • ناشناس
      1

      باهات موافقم بابت اینکه کلا مطالبش هرچی باشه خلاف نظامه

    • آزادی
      2

      چیه حرف حق اینقدر برات سنگینه تو سایت های خودتون که اصلا نظرات مخالفان منتشر نمیشه

    • صائب
      0

      اولاً راجع به عقد تو تمام ادیان از مسیحیت تا یهودیت وجود داره تازه اونا حتماً و یا اقلا اکثراً در کلیسا و ... خونده میشه لطفاً کسی خودش رو به نادانی و جهل نزنه ، ثانیاً میشه کسی حرامزاده رو معنی کنه ؟؟تو تمام دنیا هم هست و بوده اگر الان قراره تغییر کنه مدل های مختلف ازدواج رنگی از سفید تا بنفش و ... باید بگم لطفاً برید تو همون فرهنگ آریایی و هخامنشی که همه ما دوستش داریم بخونید ازدواج چی بوده ضمنا تو همون داستان استر ، که البته بنده خیلی بهش استناد نمی کنم چون از سمت صهیونیست ها عنوان شده ببینید ملکه وشتی (همسر خشایار شاه)چرا از دستور شاه برای عریان شدن در جشن شاه نپذیرفت و از شاه جدا شد لطفاً کمی تعقل تقاضای کمی تأمل عزیزان فرهنگ غنی ایرانی اتفاقاً خیلی جلوتر از اسلام حجاب و عفت و حیا رو داشته جالبه اون موقع حجاب مال اشراف و خانواده‌های بزرگان بوده لطفاً برید بخونید تاریخ رو نه اینکه فقط از روی احساسات و بدون اطلاعات حرف بزنید . ضمناً به هم توهین نکنید ضمن اینکه بنده منکر حضور افراد معرض و منافقین در این گفتگوها نیستم اما مردم بزرگ ایران اینقدر ظرفیت دارن که تو همچین موضوعی به نظرات هم احترام بگذارند

  • ناشناس
    10

    بالاخره باید بدانند و میدانند هم که رسوم شیرازی چیز دیگریست
    آیا بزرگترها احترام دارند یا خیر ؟
    حافظیه باشد برای آشناتر شدن جوانان با هم ، نه خواستگاری غربی
    خواستگاری ، با آداب و رسوم ایرانی و اسلامیش خوبه

    نظرات شما -
    • 0

      فردا از قیمت اجاره خانه و گرانیها اطلاع پیدا می کنند وازهم طلاق میگیرند.

    • 3

      در شیراز رسم است از قدیم اینجوری خواستگاری کنند حالا شما مشکل داری نه شیراز بیا نه فیلمش ببین نه نظر بده نه حافظ بخون نه سعدی اصلا به تو چه . اختلاس که نکردن دزدی و هیزی و بچه بازی نکردن جای حلال و حرام را عوض نکردن . تو خودت مشکل داری برو کوه طور . خوشت نیامد بدو سوریه یمن لبنان اصلا تو چرا ترفتی شهید بشوی در راه حرم بروی بهشت برو بشو فضولی بکن تا بشوی ندافع غیرت حیف تو که زنده ای برو بمیر

    • آزادی
      2

      اگه فرهنگ غربی بده فرهنگ اسلامی هم با فرهنگ ایرانی جور نیست

  • ناشناس
    1

    هماهنگی بین مسئولین مربوطه برای احرای این مراسم و فیلمبرداری حرفه ای بوده ..

  • وحید
    4

    قدرت اول منطقه زورش به طالبان نمیرسه جلو یه خواستگاری رو فقط میتونه بگیره

    نظرات شما -
    • 0

      طالبان که گفت اگر شما کارشناس پرور بودید تورم داخل مملکتوون 80 درصد نبود ما هم 10 درصد شما کارشناستون برای در دستشوییها خوب است افتابه ابی بشمارد

  • خدا
    2

    چطور پول ملتو میبرید غرب انگل طاده هاتون خرج میکنه چیزی نمیشه ولی خواستگاری غربی کفر و ضد خدایی محسوب میشه؟؟

    نظرات شما -
    • 0

      فرهنگ غربی رابیارید توی ایران تا دیگه آقازاده ها و بچه های مسوولین تشریف نبرند خارج و برامون نقش اپوزیسیون بازی نکنند.

  • علی
    2

    ماهم آدم ناراضی تو کلیپ ندیدیم ممکن عروس و داماد اصلا مسافر بودن از یک کشور دیگه که فرهنگشون اون مدلی باشه ساز وسرنا هم که نداشتن حالا فقط روسری عروس خانم افتاده بود که اون هم از شوق بود اینقدر نمی‌خواد گندش کنید

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      علی آقا زیاد سخت نگیر، همش شوو هست. آخه کسی که میخواد به سبک غربی خواستگاری کنه وحلقه روهم آماده کرده ، اینجوری بالباس مشکی وکتونی و... میاد اینکار رو میکنه؟؟؟ بعدهم همه زن ومردا با همدیگه محرم میشن ومیان همدیگر رو در آغوش میگیرن ؟؟ معلومه دیگه قبلا" هماهنگ شده وبرای عادی سازی داره اجرا میشه والا اصلا" وابدا" قیافش وسنش به داماد تازه کار نمیخورد، من که کم روبودم وقتی همسن ایشون بودم بچه دومم توراه بود ایشون که ماششششالا کم رو هم نیست

  • feri
    10

    بنده خداها ک کاری نکردن یه خواستگاری ساده بود .یکم اجازه بدین مردم به چیزهای کوچک دلخوش باشن

    نظرات شما -
    • 2

      اسلام در خطر است الان جسم مراجع داخل گور دستشوییشون گرفته و کفن خودشون را کثیف کردند

    • 0

      تبلیغ یک عروسی بسیار ساده و بی زرق و برق بود. عروس نه آرایشی داشت. نه کادوی گران قیمتی گرفت. تجمل گرایی و فخرفروشی در این عروسی وجود نداشت. غیرمذهبی هم نبود. با کسی کاری نداشتند.

  • رعیت شدیم
    11

    این دو نفر حتما باید اعدامشان کرد چون به روش غرب خواستگاری کردن ولی سوار هواپیما غربی اشکالی ندارد لواط ... با بچه ها خردسال اشکالی ندارد هفت تیر کشیدن اشکالی ندارد و برقراری روابط با ال سقوط کودک کش یمنی بازهم اشکالی ندارد

  • ناشناس
    8

    احسنت همه را اعدام کنید احسنت!!!
    خواستگاری در این کشور ممنوع است!!

    نظرات شما -
    • عه
      3

      احسنت احسنت
      آورین آورین احسنت

    • 0

      تبعید شون کنید اول زندگی امریکا تا درس عبرتی شود برای بقیه و اجازه ورود به کشور را به هیچ وجه ندهید تبیه از این بالاتر

    • 1

      این ازدواج به دلیل اینکه مطابق شر و دشمنی نیست به سرانجام نمی انجامد دو نفرشون با توافق همدیگر از این کشور و کشور ولایی مهاجرت می کنند به یک کشور کفر و نابود و رو به افول و جهنمی که خالی از سکنه امریکا و دیگر به این کشور اباد و پربرکت و امید و نورانی که از رخسار مردمش پیداست راه ندهید . من هم البته دلم هوس کرده بروم به این کشور کفر و جهنمی لطفا یاری کنید اصلا دلم با بهشت نیست و جای شما مخلصین را تنگ می کنم

    • ناشناس
      3

      دخترت کی میاد بیرون میخوام ازش خواستگاری کنم بعدم دستشو بگیرم ببرم تو ماشین بچرخونمش باهم صحبت کنیم یه دو هفته ای با هم باشیم ببینیم همدیگرو میپسندیم یا نه کی خدمت دخترت برسم؟بالاخره تو غرب خواستکاری سفید واین چیزا هست که اول از دختر تو شروع کنیم عالیه

  • ناشناس
    5

    بنظرم خبر خوبیه حالا که نظام خودش در برکناری مدیران ضعیف کاری نمیکنه مردم باید تا میتونند از اینکارها انجام دهند تا با پخش ویدئو هاش مسئولین امنیتی و نظامی و قضایی دخالت کرده دست بکار شده و راسا مدیران ناکارآمد را برکنار کنند اینطوری تا چند وقت دیگه نسل مدیران ایران منقرض خواهد شد

  • ناشناس
    6

    النکاح سنتی
    مگه خودتون نمیگیرد.. حالا چی شده که النکاح المشکل و ال گناه الکبیر ؟؟؟؟

  • علی
    5

    مبارک است انشااله

  • ناشناس
    35


    چقدر تابلو بود مصنوعی و از قبل هماهنگ شدهذبود

    نظرات شما -
    • عادل از قطب شمال
      5

      خیال کردی اینام عینه ساندیس خوران. که با اتوبوس وردارند بیارند

    • مهدی
      2

      ناشناس...... شعر نگو

  • محمود
    1

    چقدر قشنگ و شاد بود و همینطور کم خرج

  • حمید
    0

    عروس کلا از خود بیخود شد

  • رضا
    0

    فکر کنم مردم از این به بعد بهتره برای خواستگاری همه برن حافظیه... اگر هم نشد و نگذاشتن بهتره خانواده هایی که بچه هاشون در شرف ازدواج و خواستگاریشون شد، برن و یه حافظیه شخصی و خصوصی بزنن. مثل اون بنده خدایی که برای بچشون که دبیرستان درست و حسابی نتونستن ثبت نامش کنن ، رفتن دبیرستان خصوصی براش تاسیس کردن...

    نظرات شما -
    • 0

      فقط چند تا مشکل کوچیک شغل و مسکن و پول و سن بالای 47 سال دارم که مجردم . منتظر ظهورم تا مشکلم حل کند مادرم بهم امید داده که همین روزها یهو میاد . فقط کت و شلوارش گرفتم که وقتم تلف نشود

  • علی
    1

    مردم ایران بر اثر شرایط موجود کلا قاطی کردن هیچ کاریش هم نمیشه کرد.

  • کریم
    2

    آقای استاندار، مردم پول ندارن بچه هاشون رو برای لاابالی گری بفرستن کانادا و اروپا، مثل بچه های اکثر مسئولین. لطفاً اجازه بدید مردم زندگیشون رو بکنن.

  • Cyrus
    19

    حافظیه قبرستان است دار الرحمه قدیم شیراز جنیان حتی ! تو قبرستان کل نمیزنند و ازدواج وخواستگاری نمیکنند
    به کجا چنین شتابان....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      دیگه کجای ایران قبرستان نیست!همه جاش آه و ناله و عزاداریه!

    • 2

      حافظ نمرده...نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق... این شما هستی که ظاهرن زنده ای اما در واقع مردی...عمرن بفهمی چی میگم

    • 2

      اونجا باغ و بوستانه نه قبرستان ، اونجا عشق و معرفته نه قبرستان ، این کوهها و خیابانها و کوچه های شماست که قبرستانه

  • نعمت
    21

    در ملاء عام نباید صورت بگیرد واشاعه فحشا خواهد بوی وخواستگاری از قدیم الایام روش خاص خودش را دارد آقای رابی

  • ناشناس
    3

    مبارک باشه ، با آرزوی سعادت
    چقدر جالب بود ؛ بدون ملا و شیخ
    عروسی کاملا" ایرانی
    زنده باد

  • بهنام
    4

    ببخشید کجای این کار امنیت ملی رو در خطر انداخته دو تا جوان بنا به خواستگاری کردن والا تمام ملتی که اونجا حضور دارن ناراحت نیستن و شاد هستن و دست میزنن ممکنه بگید کی از این موضوع ناراحت شده خدا وکیلی شما دوست ندارید ملت شاد باشن کجای این کار اینقدر هیاهو داره کاش درباره معیشت مردم هم اینقدر حساس بودید آقاجان برید این اقتصاد مرده را احیا کنید طالبان بودن هم حدی داره

    نظرات شما -
    • 1

      فکر خودت نیستی فکر مراجع باش الان داخل مامی ر...

  • علی
    6

    بی مزه و یخ و مصنوعی بود!

    نظرات شما -
    • 0

      ننه عروس کو.ننه دوماد کو. خوار عروس و دوماد کو.کیک عروسی سهم من کو. چرا چندتا زن با دامن کوتاه نیومدن برام برقصن. شام و میوه وشیرینی سهم من کو. ایجوری نمیشه. اینا هیچی خرج نکردند. اینا که پول ندارن برای چی عروسی میگیرن. دهن سرویس دومادو هیچی مهریه هم نداد. معلومه مخ زن قهاری بود. چه زن کم توقعی بود. فکر کنم یک عیبی داشت. یی کاسی زیر نیم کاسن. اگر ایجوری باشه که من هر ماه میرم حافظیه عروسی میگیرم.هر کی میخواد زنم بشه بیاد اونجا بهم بگه تا اسمشون تو لیست بگذارم.تا به نوبت باهاشون عروسی کنم.

  • علی
    2

    سالها بعد به این اخبار و جو سازی ها خواهیم خندید، چقدر مسئله معمولی که برای کل دنیا و اکثریت مردم حل شده ولی برای حکومت و نظام "خیر"

  • ناشناس
    3

    به هیچ مسئول و حکومت و احدالناسی ربطی نداره.مردم هرطور دوست داشته باشن زندگی میکنن.دخالت نکنید در زندگی مردم

  • ناشناس
    0

    خوب کاری کردین دوتا مدیررا دستگیر کردین لطفا "یه دوسه تایی مدیر ان دزد واختلاس گررا هم دستگیر کنید تا مردم ببینند تو ی همه کاره جدی هستین

  • ساسان
    2

    خاک بر سرتون که شادی دوتا جوان ناراحتتون کرده
    اگه الان میرفتن اون وسط سینه میزدن میشدن بچه های ولایت
    فقط میخاین مردم تو یاس نامیدی افسردگی بمونن جوونای مملکت دارن از هزار تامشکل رنج میبرن دریغ از یه حرکت درست واسشون

  • عادل از قطب شمال
    3

    خیلی هم عالی. مثل اینکه خار رفته توی چشم مسئولین جمهوری اسلامی. این استاندار از کدوم مردم حرف میزنه. نکنه از اون چند نفر ساندیس خورها صحبت میکنه

  • ناشناس
    2

    بابا شورشو درآوردید مردم حالا یه کم شادی کردند.
    بسه خجالت داره.
    مشکلات اقتصادی و فساد و ...... عرضه ندارید حل کنید.
    راستی از دوستان توی ترکیه اولاد جناب حداد رو دیدند جلسه داشتند اونجا چکار می‌کنند پول های رانتی پدر هزار هزار میلیارد از کجا آوردند ترکیه سرمایه گذاری املاک می‌کنند
    به این دردا برسید مجلسیان، وزرا .... هر چند همتان...
    تابناک شرف داری؟ منعکس کن
    ممنون

  • شهرام.ر
    2

    ما که نفهمیدیم کجای این خواستگاری ، مغایر با فرهنگ ایرانی بود .

  • مفردی
    2

    لاابالی گری رفتارهای سازمان یافته ؟؟؟ این جملات زشت و متوحشانه رو کجا به شما آموزش داده ؟ این توهم دشمن خیالی رو از کجا با خود آوردید ؟ البته توهم نیست ،سیاست شماست ،چون راحت ترین راه برای توجیه ناکارآمدی و بیسوادی شما همین دشمن فرضی است

  • شهروند
    2

    جمع کنید خودتون دادا ... تمام زندگیتان غربیه ... فقط روی این یکی حساس شدید !!! کدوم تون ماشین غربی ندارید ، کدوم تون خانه و کاشانه و لوازم زندگی غربی ندارید ، و....

  • پور محمدی
    2

    نظار چه کاری به زندگی سخصی مردم دارد، بگذارید مردم هرجوری که بخواهند زندگی کنند ، حکومت در مسائل شخصی نباید دخالت کند . وظیفه حکومت فقط و فقط ارائه خدمات به شهروندان هست و لاغیر ، خدمات شامل موارد رفاهی و تفریحی و اموزش و بهداشت ، از جاده سازی ، پارک ، دانشگاه ، مدرسه ، مکانهایزتفریحی ، نظارت بر تولید و رعایت بهداشت ، ایجاد بیمارستان ، و.....

  • ناشناس
    3

    تبریک
    زندگیتون با قوانین عقب مونده شروع نکردین

  • هم وطن
    20

    آقایون بی غیرت هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد # از این به بعد باید بگیم پدران و براران و همسران بی غیرت لطفا بیش تر به حجاب خانواده تون توجه کنید# اگر در خانه کس است یک حرف بس است یا علی

    نظرات شما -
    • 0

      خدایی خیلی وقت است مردم ما بی غیرت شده اند!زمانی که در مترو می روی یا در پیاده روها می بینی زنان و مردان مسن و کودکان که با التماس دستفروشی می کنند در حالی که کشور ما روی ثروت خوابیده!وقتی می بینی عده ای بی سواد در راس امور هستند و با سوادان بیکار! یا وقتی می بینی فرزندان مسولین در اروپا و آمریکا هستند و خود مسولان مردم عادی را تشویق به نفرت از غرب و آمریکا می کنند و حرکتی نمی کنیم باز اوج بی غیرتی را می بینیم !هنگامیکه به بازار می روی و میبینی مردم تا کمر در سطل زباله هستند و در حال جمع آوری کاهو و میوه و ... دور ریخته شده هستند و وقتی گور خوابی و کارتن خوابی را می بینی یا کشته شدن مرزبانان را که عده ای آن را دعوای خانوادگی می بینند و کاری نمی کنند !! وقتی بابک زنجانیها و خاوریها و ... می بینیم که از دل حکومت در آمده اند باز مشخص می شود که مردم ما کاملا بی غیرت شده اند و در خواب یا درگیر مویی یا ...

  • عباسی
    1

    خیلی زیبا بود

  • ناشناس
    0

    میراث کارش حجاب نیست.... امده حریم زنده طبیعت منظر دشت اردبیل به مغان امامزاده صدر را با بلدوزر صاف و این چشم انداز افق بی نهایت را اتوبان متقاطع و اسفالت و خراب کند
    اتروز سیل امد

  • ناشناس
    1

    یعنی روشی که شما دارید 1400سال پیش بدیع وخلاف عرف جامعه نبوده ؟

  • اسی
    1

    این بنده خدا که داره خواستگاری می کنه و قصد ازدواج داره، احتمالا این ضرب المثل چینی رو نشنیده که میگه: اگه می خواهی یک روز عذاب بکشی، مهمان دعوت کن، اگر می خواهی یک سال
    عذاب بکشی، پرنده نگه دار و اگر می خواهی یک عمر عذاب بکشی، ازدواج کن!

  • معین
    17

    زن ژندگی آژادی
    مرد ،هوسرانی ،بی بندوباری
    مشغول خودمون کردن ، خر خودشون وافکارشون است
    ما ایران را از این چرندیات پاک خواهیم کرد
    مطمئن باش،👏👏👏👏👏👏👌👌👌👌👌👌👌

  • ناشناس
    14

    آخه غرب مگه فرهنگ داره که یه مشت علف هرز مثل اینا می خوان این لجن بازیا رو فرهنگ سازی تو ایران کنند

  • ناشناس
    2

    مشکلات اصلی جمهوری اسلامی رو در تصویر میبینید . اینا اصل مشکل هستن بقیه خودش حل میشه فساد و رانت و اختلاس و بروکراسی و رشوه و بیکاری و فقر صنعت اقتصاد هم که مال خره به ادما ربطی نداره

  • یه جوون پیر
    0

    خطاب به ناشناس
    سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۴۳:۰۶
    دفعه بعد میگیم که با شما هماهنگ کنن...

  • فرزاد
    0

    آقایان مسؤل قیمت رهن واجاره در شیراز خیلی خیلی خیلی وحشتناکه
    یه کم هم برای این مورد چاره ی کنید

  • صداقت
    1

    لعنت خدا بر شما لعنت خدا بر شما

  • هم وطن
    17

    اف بر مسئولان بی لیاقت که با سکوتشون خون به دل ما می کنن چطور نمی تونید جلوی یه مشت بی بندوبار رو بگیرید خدا ازتون نگذره که اسلام و احکامش رو به بازیچه گرفتید بخودتون بیاید این علاف ها رو از سطح کشور جارو کنید چرا تونستید کرونا رو شکست بدید این عروسک های خیمه شب بازی دشمنان اسلام رو که هر روز دارن با یه رفتار مضحک اسلام و کشور رو مسخره و تضعیف می کنن رو نمی تونین جمع کنین به خدا اگه حضرت آقا امر بفرمایند خودمون جلو ی این کثافت کاری رو می گیریم و اینها رو سر جاشون می نشونیم هر کس نمی تونه قانون حجاب رو تو این کشور رعایت کنه گورش رو از این مملکت گم کنه این کشور صاحب داره

    نظرات شما -
    • عادل از قطب شمال
      3

      ساندیست دیر نشه. تا یادم نرفته سعید طوسی هم کلاس فوقالعاده گذاشته. یادت نره اسم نویسی کنی.

    • عشق منی رئیسی
      15

      احسنتم کبر الله طیزکم واقعا حرف دل مومنین و متدینین زدی، مملکت صاحب دارد مملکت امانت اللهی است

    • آزادی
      2

      مشکل داری برو افغانستان پیش طالبان زندگی کن

    • ناشناس
      2

      فقط سر راهت که می خواهی بری شیراز جلوی این هموطنان بی دفاع و بی سلاح ما را بگیری قبلش سر راهت اگر وقت کردی و ایضا جرات داشتی برو انتقام مرزبانان کشور را از طالبان بگیر(اگر برادر کشی حسابش نمی کنی) و بعدش حقابه سیستان و بلوچستان را هم دریاب!

  • فتح الله احمدیان
    2

    این کجاش بافرهنگ ایرانی اسلامی مغایرت داره ؟
    بگید باکوچکترین شادی مردم مخالفیم ومغایرت داره،
    بگید دوست داریم اجتماع پژمرده،خاموش وخفقان زده باشه والا اگرآدم باشیدوانسان به خواست مردم ورفتارهای اجتماعی آنهااحترام میزاشتید.....

  • ناشناس
    1

    باید تواین اوضاع که شجاعت پیدا کرده وهمسر اختیار کرده وبا یک ویدیو جوانان رو به این کار تشویق کرده ،جایزه داد نه اینکه به چارمیخش کشید

  • رحیمی
    17

    اینها همون بی بندو بارها و بی حیاها هستن که می خواهند در جامعه حیا و عفت و حجاب نباشد تا فساد را پدر جامعه رواج بدهند و بی دینی و کفر را جایگزین دین کنند ؟! این بی حیاها ماموریت دارند جامعه را به فساد بکشانند اینگونه خواستگاری یعنی بی حیایی و ولنگاری ؟! اینها حتی قانون را هم نمی دانند و خواستگاری در خیابان و بی حیایی ضد فرهنگ و رواج بی بندوبار هست خاک برسرتان که حداقل ناموس حالیتان نیست بقول آفرینه فساد در اون ور آب که دستور بی حیایی و فساد میده و شماها اجرا می کنید ؟! حداقل به اندازه حیوانات که حریمی دارند حریم را نگاه دارید شما ها بچه های شیطان در زمین هستید و آن شاالله نابود خواهید شد .

    نظرات شما -
    • 5

      اکثر مردم به حرف شیطان گوش میدن دیگه حرف شما اثری نداره وراه راست از صحنه روزگار پاک ایران پاک شده باید ازنو بنا بشه و راهش آنوزش منطقی از اول ابتدایی برا بچه های 95,به بعده واینها که بزرگ شدن قابل هدایت شما نیستند

  • مجید
    3

    واقعا اسلام واقعی این بوده اعدام شلاق زندان عدم امنیت شغلی زورگویی یکنفر جلو چشم،مردم در سرزمین ابااجدادی خودش از دختر مورد علاقه خودش خواستگاری میکنه هیچکس هیچکس در میان مردم ن تنها اعتراضی ندارند تازه خوشحال هم هستند انوقت استاندار ورود میکنه همه را قلع قم میکنه بنام اسلام بنام دین من باوردارم اگر خامنه ای آنجا بود این دونفر را تشویق هم میکرد شیعه ما را چطوری خراب میکنند

  • ناشناس
    2

    مردم که اونجا هستن و کسی هم مشکلی نداره...از کدام مردم حرف می زنید؟ مردم ایران تغییر کردن...حتا آدمهای ۲ سال پیش هم نیستن...با این کارها فقط وقت تلف می کنید...به زودی آرزو می کنید کاش جوان‌ها ازدواج کنند اما مدلهای دیگه رابطه رو انتخاب نکنند ...جامعه ایران با سرعت نور در حال تغییره... با جریمه و باتوم و زندان و تفنگ ساچمه ای و شلاق نمی تانید متوقفش کنید...با مدل ازدواج کارتان نباشه...همین که دارن ازدواج می کنند یعنی به خیلی مسائل اخلاقی پایبند هستند...اینو بفهمید...

  • ناشناس
    2

    همین که قصد ازدواج دارند یعنی جوانهای خوبی هستند...چرا نمی فهمید؟ چرا اینقدر پرت هستید؟ چرا مسوولان جمهوری اسلامی نمی فهمند زمانه تغییر کرده؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      همینو بگو! گفتم شاید ذوق هم بکنن که با اینکه به روش غربی انجام شد اما خب خواستگاری بوده و نه رابطه دوست دختر دوست پسری به سبک غربی! تازه تو پس زمینه چیزی که خونده میشد هم که به لهجه شیرازی بود!

    • ناشناس
      0

      یه روزی روزگاری راه می افتادند روز بعدش می رفتند سراغ این جوانها یه چادر گلگلی و یه روسری سفید مینداختند رو سر دختر خانم که هم یه جورایی تشویقشون کرده باشند که دارن یه کار درست انجام میدن و هم غیرمستقیم گفته باشند اگه اینجور انجام بشه عرف بهتر می پسنده اما حالا. . .

    • 0

      و خدا می دونه بر پدر و مادر سالخورده مدیر حافظیه چه گذشته اون 2 شب که بازداشت بوده!

  • ناشناس
    2

    مبارک باشه, کجاش بده؟ متاسفم برا افکار حاکمان.

  • ناشناس
    2

    اگر اين خواستگاري لاابالی گری هست پس استاندار نميدونه لاابالی گری چيه!! دولتي ها با اين حرفهاي مفت ميخوان سر مردم گرم كنن كه تورم 70درصدي به ذهن ملت نرسه

  • کاربر
    3

    هر چند میدونم پیام منو نمیذارید تو سایتتون ولی نظرم رو میگم.
    هیچ کس با شادی دیگران مخالف نیست
    آنقدر که در دین اسلام سفارش به شاد کردن دیگران شده در ادیان دیگه اینطور سفارش نشده
    منتها چیزی که هست ما به عنوان شهروند ایرانی فرهنگ و آداب و رسوم مخصوص به خودمون رو داریم و باید بهش پایبند باشیم .
    و هم اینکه قانون اجتماعی کشورمون رو باید رعایت کنیم .

  • ناشناس یک
    13

    مرده شور ببره مردانی رو که یک جو غیرت ندارن ولی اسم. مرد رو یدک میکشن،، ننگتان باد،،، بری سر لخت و بی حجاب زنتو نشون همه بدی تا لذت ببرن،،،، همه اینا ناشی از ضعف ایمان هست و بیگانه بودن با خدا،،، و اون دنیا،،،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      و مرده شور ببرد تمام بی غیرتانی که در مقابل ظلم و زور و تو سری خوردن و اجحاف حقشان حرکتی نمی کنند!

    • به ناشناس یک
      3

      اقا ما دیگه بی غیرت شدیم درسته اسم غیرتو عوض کردیم وکسی که روی زنش حساس نیستو دوس داره کل بدن زنشو به همه نشون بده دیگه میشه با غیرت
      تعریف غیر تعوش شده،مردم ما خیلی دوس دارن همسرو دخترشون رو همه دید بزنن ،البته اینطوری رک بهشون بگی ناراحت میشن باید بهشون با ملایمت برخورد کنی که ناراحت نشن بقیه دارن ناموسشون رو دید میزنن اصلا دیگه بد نمیدونن

  • ناشناس
    2

    لباس دختره پوشیده س که...فقط روسری نداره که اونم به خودش مربوطه...روسری در ایران شده نماد سرکوب و خیلی از خانم‌ها دوست ندارن سر کنند...

  • مسعود غفوری مقدم
    2

    بادرود به نظر من چیز خاص وخلاف شئونات وهنجارشکنی اتفاق نیافتاده و در این لحظه دونفر خواستند دقایقی در جوار حافط فیلم یادگاری وشروع زندگی خویش را باکمی شادی اعاز کنند لطفا زیاد سخت نگیرید وبه چند تذکر وعدم تکرار بسنده کنید باتشکر

  • سایبری
    3

    خیلی مسائل برا دنیا از نظر شما حل شده اما همه اون دنیا درگیر بچه هایی هستند که نمیدونن پدرشون کیه. درگیر قتل و جنایت و خیانت وووو

  • ناشناس
    0

    فقط میتونم بگم دیگه خستم بریدم تا کی اینقدر بی عدالتی تا کی اینقدر رنج ومشقت تا کی دربدری تا کی ظلت و خواری خدا خسته شدم مگر ما افریده خودت نیستیم خوشت میاد اشک هر لحظه ی ما رو ببینی لذت میبری انقد صدات میکنم پس کو کجای چطوری صدات کنم که ما رو ببینی خسته ام بریدم

  • ناشناس
    0

    اگر فرهنگ غربی بده نباید از دارو و ماشین و طیاره و.... استفاده کنیم همه اینها در غرب کشف یا اختراع شده

  • ناشناس
    0

    قانون طالبان داره تو ایران اجرا میشه مردم تو مراسمات هم شادی نکنند مگه اینها چکار کردن بس کنید ترا خدا شما انتظار دارید تو مراسم شادی عزا داری کنند

  • ناشناس
    0

    مردان چه کولاکی کردن 😁😁😂😂😂
    یعنی اینقدر تشنه زن بی‌حجاب هستید؟؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها