آغاز آموزش میدانی بررسی منطقه عملیات دانشجویان دافوس ارتش

آموزش‍های میدانی بررسی منطقه عملیات دانشجویان دوره دوم فرماندهی و ستاد مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران از امروز به مدت سه روز در منجیل آغاز شد.

آغاز آموزش میدانی بررسی منطقه عملیات  دانشجویان دافوس ارتش

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم دکتر غلامرضا ملکی فرمانده اردوگاه دانشجویان در پایگاه تفنگداران دریایی حضرت قمر بنی هاشم(ع) منجیل در جمع دانشجویان دوره دوم فرماندهی و ستاد مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که به منظور طی آموزش‍های میدانی بررسی منطقه عملیات در منطقه رستم آباد منجیل حضور دارند،  گفت: یکی از ویژگی هایی که باعث شد این منطقه به عنوان محل آموزش دانشجویان دافوس قرار بگیرد اقلیم منطقه است.
وی افزود: این منطقه دارای کوهستان، جنگل، آب و دشت بوده و دانشجویان با توجه به این تنوع اقلیمی، به صورت عملی و از نزدیک نسبت به بررسی منطقه عملیات و برآوردهای اطلاعاتی و عملیاتی و همچنین طرح‍ریزی عملیات از روی نقشه با توجه به شرایط جو، زمین و دشمن اقدام می‍کنند.
امیر سرتیپ دوم ملکی اضافه کرد: در این دوره سعی می‍شود تا با تلفیق آموزش‍های نظری با تجارب خدمتی و بهره‍مندی از دانش اساتید، آموزش‍ها به گونه‍ای باشد که امکان درک درست از منطقه عملیات و طرح‍ریزی مشترک بین نیروهای چهارگانه ارتش فراهم شود.
فرمانده اردوگاه دانشجویان دافوس اظهار داشت: در نخستین روز از حضور دانشجویان در پایگاه دریایی منجیل، توجیه عمومی و آشنایی با منطقه عملیات و همچنین مسایل اجتماعی، سیاسی و قومیتی آن صورت گرفته است و دانشجویان اطلاعات مناسبی را در خصوص این منطقه دریافت کرده‍اند.
وی در ادامه گفت: دانشجویان در این دوره سه روزه، با ایستگاه های میدانی در مناطق لوشان و سیاه پوش و ارتفاعات آسمان سرا نیز آشنا خواهند شد.
امیر سرتیپ دوم ملکی در پایان عنوان کرد: دانشجویان در طول این دوره از سد و نیروگاه منجیل و از شهرهای منجیل و رودبار به منظور آشنایی با اوضاع فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نیز از قسمت‍های مختلف فرماندهی مرکز آموزش تفنگداران دریایی بازدید کرده و با ماموریت‍های آن  آشنا خواهند شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها