چگونه G 7 می خواهد روسیه را در تنگنا قرار دهد

سات آلمانی فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ نوشت: نشست G-7 روز جمعه در شهر هیروشیما آغاز شد و با توجه به جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین و تلاش فزاینده چین برای برتری، دستور کار بیش از هر زمان دیگری به مبارزه "خوب در برابر شر" شباهت دارد.

 چگونه G 7 می خواهد روسیه را در تنگنا قرار دهد

سران دولت های هفت اقتصاد بزرگ دموکراتیک و نمایندگان اتحادیه اروپا بعدازظهر جمعه به سرعت به تصمیمی برای تحریم های شدیدتر علیه روسیه رسیدند. پس از ناهار، آنها اولین جلسه کاری خود را در این زمینه برگزار کردند و تنها پس از چند ساعت کلمات روشنی را خطاب به مسکو بیان نمودند: "ما روسیه را از فناوری G-7، کارخانه‌های صنعتی و خدماتی که از ماشین جنگی آن پشتیبانی می‌کنند محروم می کنیم." هدف از این اقدامات جدید، "اطمینان از شکست تجاوز غیرقانونی روسیه به کشور مستقل اوکراین" بود.

در جریان روز جمعه، ابتدا انتظار نمی رفت که سران کشورها به این سرعت بر سر موضعی در قبال روسیه به توافق برسند. قبل از شروع رسمی اجلاس، آمریکا و بریتانیا ایده های خود را برای تحریم های شدیدتر مطرح کرده و از ابتدا لحن اجلاس را تعیین کرده بودند: قرار بود کالاهای بیشتر و حتی افراد و سازمان های بیشتری از روسیه و کشورهای ثالث در لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گیرند. نخست وزیر بریتانیا نیز خواستار ممنوعیت واردات الماس و فلزات روسیه مانند مس، آلومینیوم و نیکل شد.

هنگامی که چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا در صبح جمعه در مقابل مطبوعات ظاهر شد، آشکارا در تلاش بود تا به موضوع اصلی نشست سران برسد. وی گفت: ما تجارت الماس روسیه را محدود خواهیم کرد. اما وقتی بعدا از میشل پرسیده شد که اجماع در مورد تحریم ها دقیقا به چه معناست، او محتاطانه از پاسخ خوددداری کرد.

هم اکنون در اتحادیه اروپا بر سر بسته یازدهم تحریم مذاکره می شود. تاکنون هیچ توافقی در مورد ممنوعیت واردات الماس روسیه به دست نیامده است. به عنوان مثال، بلژیک یکی از مهم ترین مراکز تجارت جواهرات در بورس آنتورپ را دارد. نگرانی زیادی وجود دارد که تجارت به مراکز خارج از اتحادیه اروپا مانند امارات متحده عربی تغییر کند. 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها