واکنش اتحادیه اروپا به بازداشت «عمران خان»

اتحادیه اروپا در واکنش به بازداشت نخست وزیر سابق پاکستان اعلام کرد: چالش‌های پاکستان را فقط خود پاکستانی‌ها می‌توانند از طریق گفت‌وگوی صادقانه و در راستای حاکمیت قانون مورد بررسی قرار دهند.

واکنش اتحادیه اروپا به بازداشت «عمران خان»

اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ ای به بازداشت «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان واکنش نشان داد.

دربیانیه صادره از سوی بروکسل که در وبگاه اتحادیه اروپا منتشر شده، در این خصوص آمده است: اتحادیه اروپا در زمینه بازداشت عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان تاکید می کند که در چنین شرایط سخت و پرتنشی، خویشتن‌داری و خونسردی لازم است.

این بیانیه اضافه می کند: چالش‌ های پاکستان را فقط خود پاکستانی‌ ها می‌ توانند از طریق گفتگوی صادقانه و در راستای حاکمیت قانون مورد بررسی قرار دهند.

پس از بازداشت صبح امروز عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، اعتراضات در شهرهای این کشور آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، اعتراضات مردمی به بازداشت عمران خان در پاکستان در برخی از شهرها به درگیری معترضان با نیروهای امنیتی و پلیس نیز کشیده شده است.

اقدام امروز نیروهای امنیتی پاکستان در بازداشت نخست وزیر سابق این کشور و رسانه‌ای شدن آن، هواداران عمران خان را در برخی از شهرهای پاکستان از جمله کراچی به خیابان ها کشانده است.

به گزارش این وبگاه، ناآرامی‌ها در پاکستان که در آن انبوهی از مردم پس از بازداشت عمران خان در میادین شهرها در سراسر کشور تجمع کرده اند، کماکان ادامه دارد.

تصاویر مخابره شده از سوی رسانه‌ها نشان می‌دهد که در سراسر پاکستان، انبوهی از مردم تظاهرات کرده و معترضان حتی خروج از پیشاور را مسدود کرده اند.

برخی رسانه‌ها گزارش کردند که تعدادی از معترضان برای هجوم به بازداشتگاه نخست وزیر سابق این کشور جمع شده اند.

هواداران عمران خان وارد خانه یکی از فرماندهان ارتش پاکستان نیز شدند.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها