داستان حاشیه‌سازی در روابط ایران و عراق/ سرم‌های آلوده چطور اسم رمز تخریب روابط تجاری شد؟

در آستانه سفر رئیس جمهور عراق به تهران، یک روزنامه منتقد دولت، گزارش اصلی خود را به موضوع فروش سرم‌های آلوده ایران به عراق اختصاص داد.

داستان حاشیه‌سازی در روابط ایران و عراق/ سرم‌های آلوده چطور اسم رمز تخریب روابط تجاری شد؟

در آستانه سفر رئیس جمهور عراق به تهران، یک روزنامه منتقد دولت، گزارش اصلی خود را به موضوع فروش سرم‌های آلوده ایران به عراق اختصاص داد؛ اقدامی که می‌تواند نشانه‌ای آشکار از تلاش برای سنگ‌اندازی در مسیر دیپلماسی دولت باشد.

روزنامه هم‌میهن وابسته به حزب کارگزاران سازندگی، در گزارش خود درحالی مدعی فروش سرم‌های آلوده به بغداد شده بود که به گفته شرکت سازنده و توضیح سخنگوی وزارت بهداشت، اساسا آلودگی وجود نداشته و فراخوان جمع‌آوری سرم‌ها پس از مشاهده ذراتی در داخل سرم در یک مرکز درمانی داخلی رخ داده است.

شرکت سازنده، این آلودگی را ناشی از شرایط نگهداری دارو دانسته اما در گزارش این روزنامه چنین آمده بود که به نظر می‌رسید ایران به‌طور عمدی داروی آلوده به عراق صادر کرده است.

چنین ادعایی در آستانه سفر رئیس‌جمهور عراق به تهران و به ویژه با توجه به سابقه تلاش برای برهم زدن روابط دو کشور، بسیار عجیب است.

از یاد نباید برد که پیش از این نیز طرح ادعاهایی مانند قاچاق دختران ایرانی و طرح اتهام علیه گردشگران عرب، حاشیه‌ساز شده بود.

در شرایطی که طی هفته‌های اخیر، روابط ایران با کشورهای عربی بهبود یافته، باید به دقت به بررسی این موضوع پرداخت که چطور برخی می‌کوشند با حاشیه‌سازی، این روابط را خدشه‌دار کنند.

حال که شرکت سازنده این دارو توضیح داده که تمامی پروتکل‌های حفظ سلامت دارو را رعایت کرده، از رسانه‌ها انتظار می‌رود با دفاع از برند تولید ایرانی، مانع از اثرگذاری منفی شایعات، بر روابط اقتصادی تهران و بغداد شوند.

منبع: خبر24
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها