معاون اجرایی رئیس جمهور:

موافقت دولت با تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس اعلام شده بود

معاون اجرایی رئیس جمهور با اعلام اینکه نامه مکتوب موافقت دولت با طرح تشکیل "وزارت بازرگانی" قبلا با هماهنگی مجلس ارسال شده بود، نوشت: ارائه لایحه دو فوریتی تشکیل"سازمان بازرگانی" به پیشنهاد و با هماهنگی ارکان مجلس انجام شد.

 موافقت دولت با تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس اعلام شده بود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه - ۲۷ فروردین - با بررسی فوری لایحه "ایجاد سازمان بازرگانی" مخالفت کردند و طبق رای بهارستانی ها این لایحه باید به صورت عادی در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

موضوعی که با توجه به شعار سال که مهار تورم نامیده شده، اولویت دستگاه های کشور قرار گرفته، از اهمیت بسزایی برخودار است و طبق گفته کارشناسان ایجاد این سازمان‌ می تواند نقش موثری در تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت ها ایفا کند.

نظر نمایندگان‌ مخالف بر این است که دولت می بایست لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس ارسال می کرد، این در حالیست که طبق گفته اعضای دولت، نامه مکتوب مبنی موافقت دولت با تشکیل وزارت بازرگانی پیش از این به مجلس ارسال شده بود و حتی همین لایحه تشکیل سازمان بازرگانی هم با هماهنگی مجلس و نظر موافق نمایندگان بهمن سال گذشته راهی پارلمان شد.

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در این باره در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است که ارائه لایحه دو فوریتی تشکیل"سازمان بازرگانی" به پیشنهاد و با هماهنگی ارکان مجلس انجام شد.

وی این را هم خبر داد که نامه مکتوب موافقت دولت با طرح تشکیل "وزارت بازرگانی" نیز، قبلا با هماهنگی مجلس ارسال شده بود.

منصوری همچنین در گلایه‌ای از رفتار مجلسی ها آورده است: مناسب بود دوستان، مسیر دیگری برای انتقال پیام های جانبی انتخاب می‌کردند!

از روز گذشته تاکنون برخی هم در فضای رسانه‌ای این رفتار نمایندگان در بررسی لایحه‌ای مهم که در مهار تورم نقش بسزایی دارد را رفتارهای انتخاباتی و سیاسی تلقی کرده اند و افکار عمومی منتظر است مجلس یازدهم لایحه‌ای را که زمینه تحقق شعار سال محسوب می شود، سریعتر تعیین تکلیف کند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها