انتقال «ترامپ» به دادگاه نیویورک/ ترامپ بازداشت شد/ روند محاکمه ترامپ یک سال به طول می‌کشد/ ترامپ از حبس دادگاه خارج شد/ تصاویر و ویدئو

رسانه های آمریکا در حال پوشش زنده انتقال «دونالد ترامپ» به دادگاه نیویورک و نیز درگیری موافقان و مخالفان وی در میان تدابیر شدید امنیتی هستند.

انتقال «ترامپ» به دادگاه نیویورک/ ترامپ بازداشت شد/ روند محاکمه ترامپ یک سال به طول می‌کشد/  ترامپ از حبس دادگاه خارج شد/ تصاویر و ویدئو

شبکه تلویزیونی اِی بی سی نیوز هم اکنون در حال پوشش زنده تصاویر و ویدئوهایی از انتقال «دونالد ترامپ» چهل و پنجمین ریسس جمهور آمریکا به دادگاه در منهتن نیویورک برای تفهیم اتهام، حضور گسترده نیروهای امنیتی و پلیس و همچنین تجمع و درگیری حامیان و مخالفان وی است.

در بخشی از گزارش این رسانه به انتقال دونالد ترامپ به دادگاه برای تفهیم اتهام اشاره شده است.

وی در مسیر حرکت به دادگاه خطاب به حامیان خود از داخل خودرو فریاد می زند: این پیگردِ قانونی نیست؛ بلکه آزار و اذیت است.

تعدادی از حامیان وی هم بیرون از دادگاه تجمع کرده اند.

گزارش‌گر شبکه تلویزیونی اِی بی سی نیوز در این خصوص اعلام کرد: احتمال دارد ترامپ قبل از ورود به دادگاه منهتن که قرار است در آن تفهیم اتهام شود، برای تجمع کنندگان بیرون دادگاه سخنرانی کند.

در این میان تصاویر مخابره شده از مقابل این دادگاه نشان می دهد حامیان و مخالفان رئیس جمهور پیشین آمریکا مقابل دادگاه کیفری منطقه منهتن در نیویورک جمع شده و شعارهایی را فریاد می زنند.

در این میان برخی از حامیان ترامپ با مخالفان وی و پلیس نزدیک دادگاه درگیر شده اند.

پلیس نیویورک نیز برای جلوگیری از افزایش تنش‌ ها و درگیری های خشونت آمیز در محل، به حامیان ترامپ هشدار جدی داده است.

انتقال «ترامپ» به دادگاه نیویورک/ موافقان و مخالفان درگیر شدند

انتقال «ترامپ» به دادگاه نیویورک/ موافقان و مخالفان درگیر شدند

انتقال «ترامپ» به دادگاه نیویورک/ موافقان و مخالفان درگیر شدند

انتقال «ترامپ» به دادگاه نیویورک/ موافقان و مخالفان درگیر شدند

انتقال «ترامپ» به دادگاه نیویورک/ موافقان و مخالفان درگیر شدند

انتقال «ترامپ» به دادگاه نیویورک/ موافقان و مخالفان درگیر شدند

ترامپ وارد دادگاه منهتن شد

ترامپ وارد دادگاه منهتن شد

هیچکس بالاتر از قانون نیست - ترامپ تمام شد

به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و چهره پیشتاز نامزدهای جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور که با اتهاماتی از جمله پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی مواجه است، سه شنبه شب به وقت تهران، وارد دادگاه منتهن نیویورک شد.

شبکه خبری ان.بی.سی گزارش داد که ترامپ خود را لحظاتی قبل تحویل مسئولان منهتن داد و انتظار می‌رود قبل از محاکمه در مقابل قاضی، از او اثر انگشت گرفته شود.

ترامپ همزمان با ورودش به دادگاه منتهن گفت: آنها من را دستگیر می‌کنند و باور نمی‌کنم که این اتفاق در آمریکا رخ می‌دهد.

امروز ده‌ها تن از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به سمت دادگاهی که علیه او برگزار شود، هجوم آورده‌اند. بر اساس این گزارش، ورودی‌های پشتی دادگاه نیویورک به روی هرگونه وسایل نقلیه و عابران پیاده بسته شده است.

شبکه خبری ان.بی.سی پیشتر گزارش داده بود که نزدیکان مایک پامپئو، وزیر خارجه دولت ترامپ از قول او گفته‌اند وزیر خارجه سابق آمریکا باور دارد صدور کیفرخواست دادستانی منهتن علیه ترامپ می‌تواند زمینه به‌چالش کشیده شدن رئیس جمهوری سابق به‌دست دیگر چهره‌های جمهوری‌خواه را فراهم آورد و دلیلی محکم در اختیار آنها بگذارد تا ترامپ را در رقابت‌های درونی حزب متبوع‌شان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، به چالش بکشند.

کارزار انتخاباتی ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود رئیس جمهوری پیشین آمریکا زمان زیادی در نیویورک نخواهد ماند و پس از پایان جلسه دادگاهِ روز سه‌شنبه، این شهر را به مقصد «مارالاگو»، محل اقامت خود در ایالت فلوریدا، ترک خواهد کرد تا در همان روز و همان مکان برای جمعیتی از حامیانش سخنرانی کند.

ترامپ وارد دادگاه منهتن شد

ترامپ دقایقی دیگر آزاد می‌شود؟

خبرگزاری تاس روسیه نوشت: بازداشت ترامپ تا زمانی که اتهامی علیه وی مطرح شود ادامه خواهد داشت. انتظار می رود ظرف نیم ساعت ترامپ آزاد باشد و دادگاه را ترک کند.

ترامپ: قاضی از من متنفر است

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در شبکه مجازی خود به نام «تروث سوشال» نوشت: قاضی که برای «پرونده‌سازی» علیه من «انتخاب» شده، از من متنفر است! او علیه الن ویزلبرگ (مدیر مالی سابق سازمان ترامپ) از زور استفاده کرد – در حالی که حق این کار را نداشت – و با شرکت‌های من که اقرار به جرم نکرده‌اند، شرورانه رفتار کرده است. درخواست تجدید نظر می‌دهم!

قاضی مد نظر ترامپ «خوان مانوئل مارچان» است؛ کسی که توسط آلوین براگ، دادستان ناحیه‌ای منهتن انتخاب شد. به گفته ترامپ، این قاضی، ویزلبرگ را واداشت تا در اتهامات فرار مالیاتی و جعل سوابق مالی اقرار به گناه کند.

کاخ سفید: برای مقابله با خشونت آماده‌ایم 

به گزارش الجزیره، کاخ سفید در خصوص تهدید ایجاد ناآرامی‌های احتمالی پس از محاکمه ترامپ اعلام کرد: هیچ اظهارنظری در مورد این پرونده نمی‌کنیم. ما برای هر تهدیدی آماده‌ایم.

روند محاکمه ترامپ یک سال به طول می‌کشد

رویترز به نقل از کارشناسان حقوقی نوشت حضور دونالد ترامپ در دادگاه احتمالا کوتاه خواهد بود و هر محاکمه‌ای، حداقل بیش از یک سال به طول خواهد انجامید.

متهم شدن یا حتی محکومیت ترامپ از نظر قانونی، مانع از نامزدی وی برای ریاست جمهوری نمی‌شود.

ترامپ از حبس دادگاه خارج شد

رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از انگشت نگاری محل بازداشت موقت را ترک کرد و برای شروع جلسه استیضاح خود به دادگاه رفت.

ترامپ، تحت مراقبت!

در تصویری که رسانه‌های آمریکایی منتشر کرده‌اند، ترامپ حین جلسه دادگاه توسط دو مامور مراقبت می شود.

photo_2023-04-04_22-26-41

 

دادگاه ترامپ ؛ حکم احتمالی اش چیست؟ آیا می تواند کاندیدای ریاست جمهوری شود؟

در دادگاه ترامپ چه اتفاقی می افتد؟ چه حکمی در انتظار اوست و آیا می تواند مجدداً کاندیدای ریاست جمهوری شود؟

این ها سوالاتی هستند که این روزها دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا متهم است به پرداخت “حق السکوت” به یک خانم بازیگر فیلم های مستهجن و از همین رو، برای او کیفرخواست صادر شده است. قرار است او سه شنبه به دادگاه برود ولی طبق توافق وکلایش و دادستانی، به او دستبند نخواهند زد ولی انگشت نگاری انجام می شود.

اما در دادگاه و پس از آن چه اتفاقی خواهد افتاد، دادرسی چقدر طول می کشد و رأی احتمالی چیست؟ این ها پرسش هایی هستند که یورو نیوز به آنها پاسخ داده است.

در دادگاه چه اتفاقی خواهد افتاد؟

محتوای کیفرخواست ترامپ همچنان مهر و موم است بنابراین هنوز جزئیات اتهاماتش برای همگان روشن نیست. چنین چیزی در دستگاه قضایی آمریکا رایج است و گاه شرح کامل اتهامات مطرح شده علیه متهم، تا زمان اولین حضور او در دادگاه مخفی نگه داشته می‌شود. اتهاماتی که هیأت منصفه علیه ترامپ تایید کرده است نیز در حال حاضر علنی نیست.

علاوه بر این، دادستان منهتن می‌تواند از دادگاه بخواهد که یا قبل از آغاز محاکمات متن کیفرخواست را منتشر کند و یا منتظر بمانند تا در اولین جلسه دادگاه مقابل قاضی، متن کیفرخواست خوانده شود.

پس از جلسۀ تفهیم اتهام، خود ترامپ یا وکلایش می‌توانند به این اتهامات اعتراض و آنها را رد کنند. به این ترتیب او موقتا آزاد و تاریخ دیگری برای تشکیل جلسه دوم دادگاه تعیین خواهد شد. نکته دیگر اینکه با توجه به ماهیت اتهامات، ترامپ مجبور به پرداخت وثیقه نخواهد بود.

آیا دادگاه او در برابر دوربین رسانه‌ها برگزار می‌شود؟

این به عهده قاضی است تا با توجه به ماهیت تاریخی این رویداد و درخواست رسانه‌ها برای پوشش خبری آن، تصمیم گیری کند و هیچکس نمی‌تواند قاضی را مجبور به پذیرفتن دوربین رسانه‌ها کند.

گفته می‌شود که دادگاه ترامپ به ریاست قاضی «خوان مرچان» برگزار خواهد شد؛ یعنی همان قاضی که پیش از این به پرونده تقلب مالیاتی مطرح شده علیه سازمان ترامپ رسیدگی کرده است.

آیا ترامپ همچنان می‌تواند نامزد ریاست جمهوری شود؟

بله. قانون اساسی ایالات متحده هیچ چیزی درباره سلب صلاحیت افراد به دلیل طرح اتهامات جنایی یا محکومیت بیان نمی‌کند.

همچنین انتظار می‌رود که دونالد ترامپ، با هدف موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ میلادی، تمام مراحل رسیدگی به این پرونده را به نمایشی برای جذب طرفداران بیشتر تبدیل کند.
آیا ترامپ می‌تواند همچنان به انتقاداتش از سیستم قضایی آمریکا به دلیل پیگرد قانونی این پرونده ادامه دهد؟

بله؛ همه متهمان حق دارند از بی‌گناهی خود دفاع کنند؛ با این وجود ترامپ نمی‌تواند دادستان را تهدید کند. ترامپ در هفته‌های منتهی به صدور این کیفرخواست، حملاتش را علیه الوین براگ، دادستان دموکرات منطقه منهتن و سیستم قضایی آمریکا تشدید کرده بود.

قاضی همچنین می‌تواند با صدور یک حکم، مانع از صحبت ترامپ درباره این پرونده شود.

رسیدگی به این پرونده چقدر طول خواهد کشید؟

مدت بسیار طولانی. ترامپ بارها اعلام کرده که قویا با این اتهامات مبارزه خواهد کرد. او حق دارد به اسنادی که دادستان‌ها در تحقیقات خود جمع آوری کرده‌اند، همچنین به صورتجلسه هیأت منصفه و شواهد شاهدان دسترسی داشته باشد.

وکلای ترامپ نیز احتمالاً از شیوه‌های قانونی مختلف سعی خواهند کرد تا روند رسیدگی به این پرونده را متوقف کنند.

آیا ترامپ در صورت محکومیت به زندان می‌رود؟

در تئوری، بله. اتهام جعل سوابق که در این پرونده نیز مطرح است، جرمی درجه یک محسوب می‌شود و تا چهار سال زندان دارد.

اما در واقعیت روشن نیست که دادستان الوین براگ درخواست چه نوع مجازاتی را خواهد کرد.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها