«ترامپ» در برابر دادستان نیویورک قرار گرفت

رئیس جمهور پیشین آمریکا امروز به اتهام فساد مالی و کلاهبرداری در برابر دادستان نیویورک قرار گرفت، اما از پاسخ گوئی به سئوالات مطرح طفره رفت.

«ترامپ» در برابر دادستان نیویورک قرار گرفت

 دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از پاسخ دادن به پرسش های دادستان نیویورک درباره اتهام فساد مالی و کلاهبرداری طفره رفته است.

ترامپ مدعی شده است که اقدام وی بر اساس قانون اساسی کشورش بوده است.

دونالد ترامپ امروز در حالی در برابر دادستان نیویورک قرار گرفت که می بایست به پرسش‌ های دادستان بعد از سوگند خوردن پاسخ می‌ داد.

لتیتا جیمز، دادستان نیویورک در حال بررسی این موضوع است که آیا دونالد ترامپ درباره ارزش املاکش به موسسات مالی و سازمان مالیاتی این کشور دروغ گفته است یا نه.

ترامپ و فرزندانش تلاش کردند تا مجبور نشوند برای شهادت به دفتر دادستان احضار شوند. اما با حکم دادگاه، آنها مجبور شدند که به محل دفتر دادستانی نیویورک بروند.

بر اساس بند پنجم ضمیمه قانون اساسی آمریکا، شهروندان این کشور اجازه دارند در صورتی که پاسخ هایشان به محاکمه آنها منجر شود، از پاسخ دادن به مجریان قانون خودداری کنند. در شرایطی که شهروندان در برابر پرسش‌ های دادستان از امتیاز بند پنج ضمیمه قانون اساسی استفاده کنند، دادستان ناچار است برای تحقیقات خود به منابع دیگر رجوع کند.

این در حالیست که اف بی‌ آی دیروز به محل اقامت ترامپ در فلوریدا موسوم به «مار-ئه-لاگو»، یورش برد و شبکه سی‌ ان‌ ان در این‌ باره اعلام کرد که اف‌ بی‌ آی در جستجوی اسناد محرمانه و طبقه‌ بندی شده ریاست جمهوری بوده که ترامپ آنها را به عمارتش در فلوریدا منتقل کرده است.

نیویورک تایمز هم در این باره به نقل از یک منبع مطلع نوشت: صندوق‌ هایی که ترامپ پس از تَرک کاخ سفید به مار-ئه-لاگو منتقل کرده، حاوی اسناد محرمانه بوده و ترامپ در بازگرداندن ۱۵ صندوق که مقامات آرشیو ملی ماه‌ ها خواستار آن بوده‌ اند، تعلل کرده است.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • مورچه
    1

    ترامپ بیشرف ترین

  • محمد
    0

    درودبردونالدترامپ

  • محمد
    0

    زنده باد ترامپ انشاالله بزودی رئیس جمهور آمریکا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟