دادگاه منهتن علیه ترامپ اعلام جرم کرد / احتمال بازداشت رئیس‌جمهور سابق آمریکا در روز سه‌شنبه / پلیس نیویورک درباره ناآرامی‌ها هشدار داد

سرانجام پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، دادگاهی در آمریکا علیه دونالد ترامپ اعلام جرم کرد و رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده احتمالا طی روزهای آتی به زندان می‌رود.

دادگاه منهتن علیه ترامپ اعلام جرم کرد / احتمال بازداشت رئیس‌جمهور سابق آمریکا در روز سه‌شنبه / پلیس نیویورک درباره ناآرامی‌ها هشدار داد

هیأت منصفه عالی منهتن، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را به جرم پرداخت حق‌السکوت، متهم کرد.

به این ترتیب ترامپ اولین رئیس جمهور سابق آمریکا خواهد بود که به جرائم کیفری متهم می‌شود.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز به نقل از منابع مطلع نوشت که احتمالا طی روزهای آینده کیفرخواست علیه ترامپ اعلام می‌شود.

همزمان، دستیاران ترامپ می‌گویند او اکنون در عمارت خود موسوم به «مارئه-لاگو» در ایالت فلوریدا حضور دارد و از شنیدن خبر اعلام جرم علیه خود غافلگیر شده است.

برخی رسانه‌های آمریکایی نیز گزارش دادند که رئیس جمهور سابق این کشور طی روزهای آینده بازداشت خواهد شد.

واکنش تند ترامپ به دادگاه منهتن: این نیرنگ دموکرات‌هاست!

رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به اعلام جرم علیه خود به اتهام پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، مدعی شد: «من کاملا بی‌گناه هستم!»

ترامپ با بیان اینکه این اتهام سیاسی و در راستای دخالت‌ها در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ است، ادعا کرد: «این اتهام‌زنی، برای بایدن نتیجه عکس خواهد داشت. این نیرنگ دموکرات‌هاست».

محبوبیت بالای ترامپ در بین جمهوری‌خواهان آمریکایی باعث شده تا بسیاری درباره احتمال بروز درگیری داخلی در آمریکا به دنبال بازداشت او، هشدار دهند

باوجود بهره‌برداری‌های انتخاباتی ترامپ از این حکم، وکیل رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» خبر داد که ترامپ در اوایل هفته آینده خود را به دادگاه منهتن تسلیم می‌کند.

دادستان کل نیویورک نیز گفت که با وکلای ترامپ تماس گرفته تا هماهنگی‌های لازم برای تسلیم‌شدن او برای حضور در دادگاه را انجام دهد.

رسانه‌های آمریکایی نیز گزارش دادند که دادستانی نیویورک و تیم حقوقی ترامپ توافق کرده‌اند تا او در روز سه‌شنبه تسلیم قانون شود.

هشدار پلیس نیویورک درباره ناآرامی احتمالی مرتبط با بازداشت ترامپ

در همین‌حال اداره پلیس نیویورک از افسران خود خواست تا در صورت بروز هرگونه اخلال امنیتی هشدار دهند و برای احتمال وقوع ناآرامی‌ها آماده شوند.

پلیس نیویورک در بیانیه‌ای گفت: «موقعیت نیروهای پلیس بر اساس تحولات در روزهای آینده مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. ما هیچ خشونتی را تحمل نخواهیم کرد».

در این بیانیه آمده است: «ما برنامه‌های استقرار پرسنل خود را برای همگام شدن با تحولات امنیتی بررسی خواهیم کرد. همه افسران باید برای بسیج در حین کار و برای یک سناریوی آشفته اضطراری آماده باشند».

این حکم درحالی صادر شده که نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، در مجموع، ۵۴ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه از نامزدی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حمایت می‌کنند که بیش از دو برابر تعداد افرادی است که حامی ران دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا هستند.

براساس نظرسنجی شبکه خبری فاکس نیوز که روز پنج‌شنبه منتشر شد، ران دی‌سانتیس توسط ۲۴ درصد از پاسخ‌دهندگان حمایت شده است.

این نظرسنجی اضافه کرد که از ماه فوریه، رای ترامپ ۱۱ درصد افزایش یافته است، در حالی که حمایت از دی‌سانتیس جمهوری‌خواه چهار درصد کاهش یافته است.

همین محبوبیت بالای ترامپ در بین جمهوری‌خواهان آمریکایی باعث شده تا بسیاری درباره احتمال بروز درگیری داخلی در آمریکا به دنبال بازداشت او، هشدار دهند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها