تعطیلی پالایشگاه‌ها و محدودیت توزیع سوخت در فرانسه

تداوم اعتصاب‌ها در فرانسه تولید سه پالایشگاه بزرگ را متوقف و عرضه سوخت در این کشور را محدود کرد.

تعطیلی پالایشگاه‌ها و محدودیت توزیع سوخت در فرانسه

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، اعتصاب‌ها در سراسر بخش‌های صنعتی فرانسه طی سه هفته گذشته سبب تضعیف عملکرد پالایشگاه‌های فرانسه و مشکل در تحویل سوخت در سراسر این کشور اروپایی شده، این شرایط همچنین قیمت نفت خام در اروپا را کاهش داده است، زیرا فعالان بازار به‌دنبال فروش هستند.

این اعتصاب‌ها بخشی از یک جنبش سراسری علیه تغییر در سن بازنشستگی (افزایش دو سال و رسیدن به ۶۴ سال) از سوی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه است.

تعطیلی پالایشگاه‌های فرانسه سبب تضعیف بازارهای نفت خام در اروپا شده است. به گفته تاجران، نبود تقاضا از سوی فرانسه سبب افزایش عرضه انواع نفت خام از دریای شمال، غرب آفریقا و نفت خام مخلوط از خط لوله کنسرسیوم خزر شده است.

یکی از تاجران گفت: شرایط بسیار بدی است.

این در حالی است که بخش پالایشی فرانسه اکنون وارد بیست‌ و یکمین روز اعتصاب‌ها شده و این شرایط باعث توقف تولید در سه پالایشگاه بزرگ این کشور شده و دو پالایشگاه دیگر را مجبور به کار با ظرفیت پایین‌تر کرده است.

دو پالایشگاه فرانسوی دیگر هم برای انجام تعمیرات دوره‌ای و نگهداری فعالیتشان متوقف است.

اعتصاب‌ها عرضه فرآورده‌های نفتی مانند گازوئیل و بنزین را کاهش می‌دهد. انجمن نفت فرانسه (UFIP) با استناد به داده‌های وزارت انرژی فرانسه اعلام کرد که حدود ۱۷ درصد از جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور حداقل یک محصول را تا شامگاه دوشنبه (هفتم فروردین‌ماه) از دست داده‌اند.

سخنگوی وزارت انرژی فرانسه گفت: اکنون به هیچ کارگری دستور داده نمی‌شود که تحویل از انبارهای سوخت فرانسه را ادامه دهد. این اعتصاب‌ها باعث ایجاد اختلال در خطوط هوایی هم شده است.

اداره هوانوردی غیرنظامی فرانسه (DGAC) از شرکت‌های هواپیمایی خواست تا در ۳۰ مارس یک پنجم و در ۳۱ مارس یک چهارم پروازهای پاریس - اورلی را کاهش دهند. خطوط هوایی پیش‌تر در دریافت سوخت جت مشکل داشتند، زیرا انبارهای تحویل آن مسدود شده بودند.

 

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها