ادامه اعتراضات در شهرهای فرانسه؛ درگیری پلیس فرانسه با معترضان در لیون

در ادامه اعتراضات در شهرهای فرانسه، پلیس این کشور در شهر لیون با معترضان درگیر شد و برخی گزارشها حاکی از شکستن شیشه مغازه‌ها و بانکها از سوی معترضان حکایت دارد.

ادامه اعتراضات در شهرهای فرانسه؛ درگیری پلیس فرانسه با معترضان در لیون

در ادامه اعتراضات فرانسویها به سیاستهای اقتصادی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور، هزاران نفر در شهرهای مختلف این کشور از جمله در پاریس و لیون به خیابانها آمدند. 

در پاریس پلیس فرانسه برج ایفل را تعطیل کرد و تدابیر امنیتی در پایتخت را به بهانه اینکه معترضان قصد دارند با رادیکال کردن فضا اوضاع را متشنج کنند افزایش داد. با این حال رسانه ها از آغاز اعتراضات امروز سه شنبه با وجود تدابیر امنیتی شدید در پاریس خبر داده‌اند.

براساس گزارش رسانه ها، در شهر لیون پلیس با موانع آهنی برخی خیابانهای این شهر را مسدود کرده است. همچنین گزارشها از درگیری پلیس با معترضان در این شهر و شکستن شیشه های مغازه ها و برخی موسسات مالی و بانکها از سوی معترضان حکایت دارد. 

حزب وطن این کشور با انتشا بیانیه‌ای تاکید کرده، به تظاهرات خود ادامه می دهیم و تصمیم دولت برای افزایش سن بازنشستگی به 64 سال را فاقد مشروعیت خوانده است. 

این حزب همچنین به ماکرون هشدار داد که خشم مردم در حال افزایش است و دولت باید به حرف معترضان گوش دهد. 

خبرنگار شبکه الجزیره همچنین گزارش داده است که معترضان در شهر مارسی تجمع کرده و ایستگاه راه آهن سن شارل را به اشغال خود دراورده اند.

وزارت کشور فرانسه در بیانیه ای با هشدار به معترضان درباره به خشونت کشاندن اعتراضات اعلام کرد که 13 هزار نیروی پلیس را در شهرهای مختلف این کشور برای مقابله با معترضان مستقر کرده است. 

نظرسنجی روزهای اخیر نیز نشان داد که محبوبیت شخصی ماکرون به ۲۸ درصد کاهش یافته که پایین ترین سطح از زمان اعتراضات جلیقه زردها در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است. ماکرون به دلیل امتناع از افزایش مالیات بر ثروتمندان مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. منتقدان همچنین اصلاحات بازنشستگی را به عنوان بار فزاینده‌ای بر دوش کارگران محکوم کرده‌اند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها