مولداوی روسیه را تحریم می‌‎کند

وزیر امور خارجه مولداوی به تشریح جزییات تصمیم جدید کشورش برای پیوستن به تحریم های ضدروسی اتحادیه اروپا پرداخت.

مولداوی روسیه را تحریم می‌‎کند

 «نیکو پوپسکو» (Nicu Popescu) وزیر امور خارجه مولداوی امروز یکشنبه از تصمیم این کشور برای پیوستن به تحریم های اتحادیه اروپا علیه برخی از شهروندان روسیه در آینده ای نزدیک خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر امور خارجه مولداوی در این ارتباط گفت که بیش از ۱۰ نفر از اتباع کشور روسیه تحت این محدودیت ها قرار خواهند گرفت.

وی در این خصوص ادامه داد که تصمیم ها در این باره قبلا اتخاذ شده است؛ اما تکمیل تمام مراحل قانونی زمان می برد.

«نیکو پوپسکو» مدعی شد: ما عمدتاً در مورد ممنوعیت ورود به مولداوی، مسدود کردن حساب‌ های بانکی یا دارایی‌ های کسانی صحبت می‌ کنیم که به نحوی در تجاوز به اوکراین شرکت داشته اند!

این در حالیست که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ششم اسفند ماه سال جاری جزییات بسته دهم تحریم های بروکسل علیه روسیه را اعلام کرده بود.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب کرده است.

بنا به اعلام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بسته جدید تحریمی اروپا علیه روسیه، ۱۲۱ شخص حقیقی و حقوقی در لیست سیاه قرار گرفتند.

این مقام اتحادیه اروپا در توییتر خود آورده بود: بسته تحریمی جدید علیه روسیه ۱۲۱ شخص حقیقی و حقوقی را در هدف قرار می دهد، محدودیت های تازه ای بر واردات و صادرات (این کشور) وضع می کند و (پخش برنامه های) رسانه های تبلیغاتی روسیه را در این اتحادیه ممنوع می کند.

بنا به نوشته خبرگزاری تاس، فهرست تحریمی جدید اتحادیه اروپا پخش برنامه های شبکه های روسیا الیوم و اسپوتنیک عربی در اروپا را نیز هدف قرار داده بود.

همچنین بنا به بسته دهم تحریم های بروکسل علیه مسکو، اتباع روسیه از داشتن پست های مدیریتی در شرکت های استراتژیک اتحادیه اروپا منع شده اند.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها