تشر کیهان به روزنامه اصلاح طلب

افتخار عبرت انگیز برجام را برای خودتان نگه دارید!

روزنامه کیهان نوشت: روزنامه آفتاب یزد از عنوان جعلی و غیرواقعی «برجام چینی» برای توافق ایران و عربستان استفاده کرد.

افتخار عبرت انگیز برجام را برای خودتان نگه دارید!

این روزنامه سخنان یک تحلیلگر را تیتر یک خود (برجام چینی) کرد که گفته است: من به این تفاهم‌نامه برجام چینی می‌گویم.

مقایسه غلط توافق ایران و عربستان به برجام و چینی نامیدن آن در حالی است که اولا؛ مذاکرات ایران، عربستان با وساطت کشورهایی مانند عراق و عمان و... به مدت یک سال و نیم در جریان بوده و چین حلقه نهایی این پادرمیانی است و نه‌تنها واسطه آن.

ثانیا؛ برجام توافق ایران با 5+1 بود و توافق اخیر، صرفا میان دو کشور ایران و عربستان.

ثالثا؛ برجام، واگذاری امتیازات نقد فراوان (تعطیلی یا اوراق کردن برنامه هسته‌ای ایران) در قبال دریافت امتیازات نسیه و محدود بود. تعهدات ایران کاملا روشن، اغلب برگشت‌ ناپذیر و پیش از فرا رسیدن روز رسمی شروع اجرای توافق و اجرای تعهدات غرب بود؛ در حالی که در توافق اخیر همچو معامله نامتوازن و کلاهبردارانه‌ای انجام نشده است.

رابعا؛ در برجام، مکانیزم ماشه‌ای در خدمت آمریکا تعبیه شده تا منافع حداکثری آمریکا را به شکلی یکطرفه تامین کند و به عنوان یک شمشیر تهدید غرب، بالای سر توافق باشد و حال آنکه توافق اخیر قرار است متقابل و متوازن اجرا شود.

بنابراین باید به نشریات زنجیره‌ای مانند آفتاب یزد (و هم‌میهن و دیگران که دم از برجام چینی و... می‌زنند) باید گفت افتخار(!) برجام را برای خودتان نگه دارید و به عنوان عبرت همه تاریخ و همه کشورها بایگانی کنید؛ دیگر چنان توافقی تکرار نخواهد شد.

شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها