نتانیاهو در دستوری به وزرا: تا از من دعوت نکردند، با آمریکایی ها دیدار نکنید

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی ها دیدار نکنند.

 نتانیاهو در دستوری به وزرا: تا از من دعوت نکردند، با آمریکایی ها دیدار نکنید

به گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، برخی وزرای کابینه نتانیاهو قصد سفر به آمریکا و برگزاری دیدارهای رسمی با مسئولان این کشور را داشتند اما وی به آن ها دستور داد، «تا زمانی که من به آمریکا سفر نکردم، هیچ کس حق این کار را ندارد.»

بر اساس این گزارش، وزرایی که مانند «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، قصد سفر به آمریکا را دارند، با مسئولان این کشور دیدار نخواهند کرد.

قبل از اینکه دولت جو بایدن اعلام کند که مسئولان آمریکایی به دلیل اظهارات تحریک آمیز اسموتریچ درمورد «حواره» با وی دیدار نخواهند کرد، نتانیاهو به اسموتریچ دستور داده بود که طی سفرش به آمریکا، دیدار رسمی با مسئولان این کشور برگزار نکند.

یک منبع مطلع در گفت وگو با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفر هر یک از وزرای صهیونیستی به آمریکا، مساله دعوت نشذن از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن را برجسته تر می کند، به همین دلیل نخست وزیر رژیم صهیونیستی این دستور را صادر کرد، البته «ران درمر» به عنوان فرستاده ویژه نتانیاهو، از این قاعده مستثنی است.

در بخشی از این گزارش آمده که نتانیاهو با گذشت بیش از دو ماه از نخست وزیری خود انتظار داشت که دعوت رسمی از کاخ سفید دریافت کند، همانگونه که «نفتالی بنت» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ژوئن ۲۰۲۱ روی کار آمد و در آگوست همان سال به کاخ سفید رفت.

این گزارش دعوت نکردن کاخ سفید از نتانیاهو برای سفر به آمریکا و نبود گفت وگو میان تل آویو و واشنگتن را «اتفاقی استثنائی» توصیف کرد و نوشت که این مساله برای نتانیاهو که منتظر دعوت رسمی است، بسیار نگران کننده است.

همچنین در این گزارش آمده که طی هفته های اخیر، موعد سفر نتانیاهو به امارات بررسی شده اما با مخالف این کشور، برنامه این سفر تکمیل نشده، زیرا ابوظبی ترجیح می دهد که بعد از پایان ماه رمضان در این خصوص تصمیم گیری کند.

گزارش ها حاکی از آن است که آمریکایی ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند برنامه اصلاحات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف بوجود آورده است.

اسموتریچ پس از یورش اخیر شهرک‌نشینان صهیونیست به دهستان حواره در جنوب نابلس و انجام چند عملیات ضد صهیونیستی در پاسخ به این جنایت، خواستار محو کلی این شهرک شد؛ اظهاراتی که موجی از محکومیت و انزجار را در سراسر جهان از جمله در آمریکا به دنبال داشت.

پیش از این نیز کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا دیدار با وزیر تندروی دارایی رژیم صهیونیستی را که قرار است به واشنگتن سفر کند، تحریم کرده است.

کاخ سفید رسما اعلام کرد، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا با بزالل اسموتریچ در واشنگتن دیدار نخواهد کرد.

از سوی دیگر، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اظهارات اسموتریچ درباره «محو دهستان حواره» را غیر مسؤولانه، توهین آمیز و نفرت انگیز دانست.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها