شبکه 13 رژیم صهیونیستی:

نتانیاهو شخص مطلوبی برای کاخ‌سفید نیست

شبکه 13 رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» دیگر شخصیت مطلوبی برای دولت آمریکا نیست.

نتانیاهو شخص مطلوبی برای کاخ‌سفید نیست

رسانه‌های صهیونیستی شب گذشته (شنبه، ۱۱مارس) گزارش دادند که دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر تل‌آویو  بر این باور است که او به یک شخصیت غیرمطلوب برای کاخ سفید تبدیل شده است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» و به نقل از شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی، «موریا والبرگ» خبرنگار امور سیاسی این شبکه در گزارشی اعلام کرد: «یک منبع سیاسی دیروز با یکی از شخصیت‌های همراه نتانیاهو در سفر به رم صحبت کرده است. من از همراه نتانیاهو درباره دلیل عدم دعوت کاخ سفید تا به حال از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن سوال کردم».

خبرنگار شبکه۱۳ درباره گفت‌وگویش با این منبع آگاه از دفتر نتانیاهو توضیح می‌دهد: پس از اصرار بر سوال و ربط دادن آن به اصلاحات قضایی و قانع نشدن به پاسخ اولیه که دلایل متعددی برای آن وجود دارد، شخص نزدیک به نتانیاهو گفت که «شما باید از آمریکایی‌ها بپرسید که چرا نتانیاهو هنوز به واشنگتن دعوت نشده است».

خبرنگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در ادامه گزارشش تصریح کرد: این پاسخ نشان می‌دهد که دفتر نخست‌وزیر هم معتقد است که نتانیاهو شخصیت مطلوبی برای کاخ سفید نیست.

هفته گذشته، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که «آمریکایی‌ها در حال بررسی تصمیمی است که بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه نتانیاهو را از سفر به ایالات متحده منع کند». او در گفت‌وگویی مطبوعاتی اذعان کرده بود که باید روستای فلسطینی «الحواره» محو شود! اظهاراتی که موجب انتقاد رسانه‌های جهانی و محکومیت شدید کشورهای عربی شد.

گرچه اسموتریچ سرانجام روادید دیپلماتیک برای سفر به واشنگتن را دریافت کرد اما این تصمیم بعد از آن مورد بررسی قرار گرفت که اتهامات گسترده‌ای علیه وی در زمینه‌های نژادپرستی و تروریسم به وجود آمد و این موضوع نشان‌دهنده بدبینی کاخ سفید به مقامات فعلی تل‌آویو است که وضعیت سرزمین‌های اشغالی را به ناامنی و درگیری کشانده‌اند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا شنبه، ۱۱فوریه برای نخستین‌بار از طرح کابینه راست‌گرا و افراطی رژیم صهیونیستی تحت عنوان اصلاح سیستم قضایی انتقاد کرده بود. او در گفت‌وگو با «نیویورک تایمز» گفته بود: «نبوغ دموکراسی آمریکایی و اسرائیلی در این است که بر پایه نهادهای قوی و بر اساس کنترل و توازن، و یک قوه قضاییه مستقل ساخته شده‌اند». رئیس‌جمهور آمریکا در این باره تصریح کرده بود گه توافق در مورد تغییرات اساسی و اطمینان از پذیرش آن‌ها توسط مردم برای تداوم پیداکردن، امری بسیار مهم در اصلاحات است.

چند روز پیش از اظهارنظر بایدن هم، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترکش با نتانیاهو خطاب به او مدعی وجود دموکراسی و حقوق بشر و آزادی در آمریکا و رژیم صهیونیستی شده و گفته بود: «آنچه مشارکت ما را قوی نگه می دارد، منافع و ارزش‌های مشترک، به ویژه حمایت از نهادها و ارزش‌های دموکراتیک، حمایت از حقوق بشر و اقلیت‌ها، حاکمیت قانون، آزادی مطبوعات و تقویت جامعه مدنی است».

نتانیاهو اما ساعاتی بعد و طی رایزنی با اعضای حزب لیکود، این اظهارات بلینکن را «دخالت آشکار، واضح، غیرضروری و احمقانه» آمریکا توصیف کرده و افزود:  «حمایت از حقوق مردم ما و رساندن صدای آن‌ها یکی از نقاط قوت منحصربه‌فرد دموکراسی‌های ما است و ایجاد اجماع در مورد پیشنهادهای جدید مؤثرترین راه برای پذیرش و حفظ آن پیشنهادات است».

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها