پرسش‌های روزنامه اصلاح‌طلب از حامیان امروز و مخالفان دیروز توافق با عربستان: چه شد ۱۸۰ درجه تغییر موضع دادید؟

روزنامه هم میهن از حامیان دولت که امروز حامی توافق با عربستان شده‌‌‌اند در حالی که خودشان باعث قطع روابط شده‌ بودند، سوالاتی پرسیده است.

پرسش‌های روزنامه اصلاح‌طلب از حامیان امروز و مخالفان دیروز توافق با عربستان: چه شد ۱۸۰ درجه تغییر موضع دادید؟

 تقریبا می‌توان گفت که عموم اصلاح‌طلبان به هر نحوی که می‌توانستند از توافق اخیر با عربستان حمایت کردند.

اما باید پذیرفت که دفاع از این موضع و برقراری رابطه مستلزم سکوت در امور دیگر نیست؛ اموری که بسیار هم مهم هستند. کسانی که با شدت تمام علیه عربستان و رابطه با آن اقدام کردند و موضع گرفتند، چگونه می‌توانند امروز و بدون هیچ توضیحی، مواضعی با 180 درجه گردش بگیرند و مخاطب را قانع نکنند.

این روزنامه در ادامه پرسیده است:  همه دوست دارند که بدانند چرا برخی از نیروها پیشتر با چنین توافقاتی مخالفت قطعی و نهایی و بدون امکان تجدیدنظر می‌کردند، اکنون از آن حمایت و به آن افتخار می‌کنند؟ همه دوست دارند بدانند چه تغییری در منطقه رخ داده که پیشتر نبوده و چه داده‌ایم و چه گرفته شده است؟ همه می‌خواهند بدانند آنان که می‌گفتند قیمت ارز را دلال‌ها و مخالفان دولت و حکومت بالا می‌برند، آیا حالا هم به همان اعتقاد هستند و پایین آوردن آن را ناشی از اراده آنان می‌دانند یا به حساب خود می‌‌گذارند؟ همه می‌خواهند بدانند که اگر براساس منطق جدید می‌توان با عربستان توافق کرد، چرا در موارد دیگر اقدام نمی‌شود؟ واقعیت این است که همه نگران هستند و می‌خواهند بدانند، تندروهای حامی وضع موجود که تاکنون سیاست خارجی و برجام را اسیر شعارهای خود کرده بودند، آیا از رویکرد خطرناک خود عبور کرده‌اند یا همچنان دنبال همان سیاست‌ها هستند و حمایت‌شان از این موضع دولت تاکتیکی است؟ اینها پرسش‌های مهمی است باید مکمل حمایت از توافق دانسته شود و نه در رد آن.
منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها