یک نماینده مجلس:

ممکن است در برخی از قوانین مربوط به حجاب نیاز به جرم انگاری باشد/ مردم باید قوانین عفاف و حجاب را رعایت کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: همه باید قانون حجاب و عفاف را مراعات کنند و قوه قضاییه هم لازم است به این موضوع ورود کند تا قوانین حجاب و عفاف اجرایی شود.

ممکن است در برخی از قوانین مربوط به حجاب نیاز به جرم انگاری باشد/  مردم باید قوانین عفاف و حجاب را رعایت کنند

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مورد قانون حجاب و عفاف اظهار داشت: بحث حجاب و عفاف یک بحث جدی است و در قرآن کریم حدود آن مشخص شده و بسیاری از آیات به این موضوع پرداخته است.

وی بیان کرد: از لحاظ قانونی هم روی مقوله حجاب و عفاف کارهای زیادی انجام شده اما نمی دانم چرا برخی از دستگاه‌ها این قوانین را اجرا نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند اصل قانون اساسی درباره این موضوع مطالبی آمده از جمله آنکه مطابق با اصل سوم قانون اساسی دولت موظف است همه امکانات خود را برای رشد فضائل اخلاقی بگذارد. موضوع مربوط به رعایت حجاب و عفاف کاملاً روشن و غیرقابل ابهام است و در وهله اول دستگاه‌ها باید قانون را اجرا کنند و در ادامه هم مردم باید قوانین عفاف و حجاب را رعایت کنند و حتی کسی هم مسلمان نیست ملزم به قانون و ضابط جمهوری اسلامی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن می‌خواهد این نماد جمهوری اسلامی یعنی حجاب و عفاف را خراب کند. متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر در کشور یک مقدار سست شده است و برخی از افراد می‌گویند تأثیر ندارد در حالی که اینگونه نیست و حتماً باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد و بحث عفاف و حجاب در کشور ما باید جدی تر گرفته شود.

آقاتهرانی تاکید کرد: از همه کسانی که طومار فرستادند و یا به مجلس آمدند و خواستار اجرای قانون عفاف و حجاب شدند تشکر می‌کنم و امیدوارم قوه قضائیه هم به این قضیه ورود کند. ممکن است در برخی از قوانین مربوط به عفاف و حجاب نیاز به جرم انگاری باشد که مجلس آمادگی اصلاح این قوانین را دارد و به دولت و قوه قضائیه کمک می‌کند تا قانون عفاف و حجاب بهتر و بیشتر عملیاتی شود.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها