روزنامه گردی ۲۱ اسفند ۱۳۵۷

امام خمینی: نظر آیت الله طالقانی درباره حجاب صحیح است/ قطب زاده: سخنرانی آیت الله طالقانی را سانسور نکردیم، باطری دوربین تمام شده بود/ عکس

متلاشی شدن پیمان امپریالیستی سنتو به دنبال اقدامات انقلابی دولت ایران و تفاهمی که پاکستان نشان داد تیتر اول روزنامه اطلاعات در ۴۴ سال قبل امروز، دوشنبه ۲۱ اسفند سال ۱۳۵۷ است.

امام خمینی: نظر آیت الله طالقانی درباره حجاب صحیح است/  قطب زاده: سخنرانی آیت الله طالقانی را سانسور نکردیم، باطری دوربین تمام شده بود/ عکس

  امام خمینی هم فرموده اند نظر آیت الله طالقانی درباره حجاب صحیح است. دادستان تهران هم در اخطاریه شدیدی ورود به خانه افراد، بدون اجازه دادسرا را برای همه حتی ماموران انتظامی، کمیته ها و پاسداران ممنوع اعلام کرده است.

IMG_20230312_061258_529

وزیر کشور هم گفته است در نحوه رفراندوم تغییری داده نشده است و آیت الله مفتح در این زمینه ذکر کرده اند که رای منفی به منزله رای به شقوق دیگر حکومتی است. دولت هم اعلام کرده است بودجه سال آینده یک دوازدهم خواهد بود. سخنگوی چریکهای فدایی خلق هم اعلام داشته است که تضعیف دولت موجب درگیری مردم می شود و برای نابودی برنجکاران ایرانی و فروش برنج آمریکایی از فیلیپین کرم ساقه خوار وارد کرده اند! به صفحه آخر روزنامه می رویم به سخنان صادق قطب زاده در جمع تعدادی از دانش آموزان دختر معترض برمی خوریم که متن کامل خبر به شرح زیر می باشد؛

بعدازظهر دیروز گروهی از دانش آموزان دبیرستانهای دخترانه برای بیان نظرات خود درباره سانسور در تلویزیون و مساله حجاب در مقابل ساختمان تولید تلویزیون واقع در خیابان جام جم گرد آمدند و خواستار ملاقات با سرپرست رادیو تلویزیون ملی ایران صادق قطب زاده شدند و کفشهایشان را از پا درآورده بدست گرفتند و گفتند مگر آقای قطب زاده طرفدار پا برهنه ها نیست حالا ما هم پا برهنه ایم!

مسئولان تلویزیون به آنها گفتند  که بعلت گنجایش محدود سالن سخنرانی فقط تعدادی از آنها می توانند وارد شده و با سرپرست تلویزیون ملاقات کنند. سپس سرپرست تلویزیون به میان آنها آمد تا به حرفهایشان گوش دهد.

-5791939973807718873_121

قطب زاده در قسمتی از سخنان خود خطاب به دختران دانش آموز گفت؛ پا برهنه استعاره و تمثیلی است از هشتاد و پنج درصد مردم زحمتکش این مملکت که مورد ظلم قرار گرفته اند از کارگر و دهقان گرفته تا کارمند دولت. ما حافظ و خدمتگزار این دسته از مردم هستیم و برای رسیدن به اهداف دولت، انتظار دقت، مددکاری و صداقت داریم. ما اجازه نمی دهیم حتی به اقلیت ظلم شود ما اجازه نمیدهیم که اقلیت به دیگران که حجاب دارند تهمت هایی بزنند.

قطب زاده افزود؛ من با هیچ قشر و دسته ای از بالا و پایین کاری ندارم. روی سخن‌ من با مردم مسلمان ایران است و برای رضایت آنها کار می کنم. این هو و جنجالها اثری ندارد و از شما خواهران می خواهم متوجه باشید به خدا به همان آزادی سوگند تا دست به دست هم‌ ندهیم امکان ندارد بتوانیم مملکت را از ورطه بدبختی نجات دهیم.

قطب زاده در پاسخ به اعتراض دختران در مورد سانسور بعضی برنامه ها و از جمله مصاحبه تلویزیونی حضرت آیت الله طالقانی و نظر ایشان در مورد شوروی توضیح داد که هیچ سانسوری در کار نبوده و واقعا باطری دوربین فیلمبرداری تمام شده و خود من به آقایان فیلمبرداران تلویزیون اعتراض کرده ام.

در جواب اعتراض دختران دانش آموز به پخش نشدن تظاهرات بانوان در تلویزیون، قطب زاده جواب داد که فیلم ها حاضر به نمایش نبوده است (این فیلم دیشب از تلویزیون پخش شد).

این‌ تجمع در حالیکه دختران دانش آموز اصرار داشتند که جریان آن حتما از تلویزیون پخش شود سرانجام متفرق شدند.

گفتنیست، نظر آیت الله طالقانی در مورد حجاب در شماره دیروز روزنامه اطلاعات به صورت زیر منتشر شده بود:

20

منبع: دیدبان تاریخ
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها