تردید در سلامت جسمانی رئیس جمهور آمریکا/ پزشک کاخ سفید سرطان بایدن را تایید کرد

پزشک رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد ضایعه پوستی که ماه گذشته از قفسه سینه جو بایدن برداشته شد، یک نوع شایع از سرطان پوست بود.

تردید در سلامت جسمانی رئیس جمهور آمریکا/ پزشک کاخ سفید سرطان بایدن را تایید کرد

دکتر کوین اوکانر، پزشک کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی گفت که در جریان معاینه معمول پزشکی بایدن در ۱۶ فوریه "تمام بافت های سرطانی با موفقیت برداشته شد" .

وی با تاکید بر اینکه نیازی به درمان بیشتر نیست، گفت که بایدن "سالم، قوی" و "آماده"  انجام مسئولیت های خود در کاخ سفید است.

اوکانر گفت، محلی که سلول های سرطانی از قفسه سینه بایدن برداشته شده است "به خوبی بهبود یافته" و رئیس جمهور آمریکا به عنوان بخشی از برنامه پزشکی معمول خود به معاینه منظم پوست ادامه خواهد داد.

معاینات پزشکی و سلامتی  بایدن ۸۰ ساله  به شدت در آمریکا پیگیری می شود و معاینه وی که در ۱۶ فوریه پیش از احتمال نامزدی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در مرکز ملی نظامی پزشکی والتر رید واقع در ایالت مریلند انجام شد حدود سه ساعت و نیم به طول انجامید.

"کوین اوکانور" پزشک کاخ سفید در ماه فوریه در پیام کوتاهی پس از معاینه مسن ترین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اظهار داشت: رئیس‌جمهور برای انجام وظایف و مسئولیت هایش  از سلامتی برخوردار است.

بر اساس این معاینه پزشکی، بایدن علائم کووید طولانی مدت نداشت و مشکل راه رفتن او از زمان آخرین معاینه در نوامبر ۲۰۲۱ بدتر نشده است.

این دومین معاینه پزشکی بایدن از زمان آغاز به کار او در ژانویه ۲۰۲۱ بود. آخرین معاینه پزشکی بایدن برای کولونوسکوپی در نوامبر ۲۰۲۱ بود. وی در آن زمان اختیارات ریاست جمهوری آمریکا را برای مدت کوتاهی به کامالا هریس معاون خود منتقل کرد و پزشکان گفتند که رئیس جمهور آمریکا "سالم و قوی" است.

پزشک کاخ سفید گفته بود که توده کوچکی در سینه بایدن وجود داشته که برداشته شده و برای انجام "بیوپسی " (نمونه برداری) ارسال شده که نتیجه آن هنوز اعلام نشده است.

در خلاصه پرونده پزشکی رئیس جمهور آمریکا به انجام معاینات سلامتی و پزشکی لازم در خصوص توانایی‌ های ذهنی او که در ماههای اخیر بشدت مورد تردید قرار گرفته بود،  اشاره ای نشده اما در این پرونده بیان شده است که برای پایین نگه داشتن سطح کلسترول خون خود داروی "روزوواستاتین" مصرف می‌کند.

همچنین در خلاصه پرونده پزشکی بایدن آمده بود که وزن او در مقایسه با سال ۲۰۲۱، کاهش داشته و از ۱۸۴ پوند به ۱۷۸ رسیده و شاخص توده بدنی او نیز  ۲۴.۱ است که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ که ۲۵ بود، اندکی کاهش داشته است.

 جمهوری خواهان گزارش معاینات پزشکی بایدن را که مسن‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ این کشور است، از نزدیک دنبال کنند. رقیبان جمهوریخواه بایدن مانند دونالد ترامپ و نیکی هیلی هم اکنون برای نامزدی در انتخابات سال ۲۰۲۴ اعلام آمادگی کرده اند.

این در حالی است که پزشک سابق کاخ سفید در دوره‌های ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ پیش‌بینی کرد جو بایدن رییس جمهوری کنونی این کشور با یک بیماری جدی مواجه است و مجبور خواهد شد پیش از پایان دوره‌ مسئولیتش استعفا دهد.

به گزارش ایرنا از "دیلی میل آنلاین"، رانی جاکسون که در میان ۱۴ قانون گذار جمهوری‌خواه است که خواهان آزمایشات سلامتی جامع از رئیس جمهوری آمریکا شده‌اند همچنین اعلام کرد در صورتی که بایدن استعفا ندهد قانون بیست و پنجم آمریکا شامل او خواهد شد که عدم صلاحیت ریاست جمهوری بایدن را تایید می‌کند.  

از قانون بیست و پنجم آمریکا زمانی استفاده می‌شود که رییس جمهوری این کشور فوت شود، استعفا دهد و یا عدم صلاحیت او تایید شده باشد.  

وی در یک برنامه تلوزیونی گفت: بایدن با یک مشکل جدی مواجه است و وضعیت او بدتر خواهد شد.  این دیگر یک آبرو ریزی نیست. وی گیج است و گم شده به نظر می‌رسد. او به ندرت می‌تواند یک جمله پیوسته و کامل بگوید. بایدن باید یک آزمایش جامع انجام دهد و نتیجه آن را منتشر کند.  

وی ضمن انتقاد از دورویی منتقدان ترامپ که از او خواسته بودند آزمایش سلامت انجام دهد، گفت این افراد اکنون سکوت کرده‌اند.  

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها