اف بی آی: ویروس کرونا احتمالا از یک آزمایشگاه چینی نشت کرده است

رئیس اف بی آی کووید-۱۹ را ناشی از نشت آزمایشگاهی در شهر ووهان چین دانست.

اف بی آی: ویروس کرونا احتمالا از یک آزمایشگاه چینی نشت کرده است

همه گیری کرونا از زمان ظهور در سال ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را در جهان به کام مرگ کشانده است.

گرچه سرایت این ویروس در بسیاری از مناطق جهان تحت کنترل درآمده است، اما هنوز گمانه زنی‌های بسیاری درباره منشا کووید-۱۹ در محافل عمومی و خصوصی مطرح می‌شود. آمریکا از جمله کشور‌هایی است که چین را در این موضوع مقصر می‌داند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کریستوفر ری، رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرد ارزیابی این نهاد نشان می‌دهد احتمالا ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در شهر ووهان چین نشت کرده و باعث همه گیری کووید-۱۹ در جهان شده است.

این مقام آمریکایی در گفتگو با شبکه فاکس نیوز تاکید کرد: اف بی آی مدتی است که به این ارزیابی رسیده است که منشا همه گیری کرونا در جهان به احتمال قوی وقوع یک حادثه بالقوه آزمایشگاهی در شهر ووهان بوده است.

سخنان کریستوفر ری پس از آن مطرح می‌شود که وال استریت ژورنال به نقل از وزارت انرژی آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد این بیماری ناشی از نشت ناخواسته آزمایشگاهی در چین بوده است.

اکنون چهار آژانس دیگر آمریکایی به همراه یک هیات اطلاعاتی ملی هنوز در حال ارزیابی این مسئله هستند که آیا همه گیری کرونا یک اتفاق طبیعی بوده و یا ناشی از نشت آزمایشگاهی بوده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه در این باره گفت: دولت آمریکا هنوز به هیچ جمع بندی و اجماع نظر قطعی درباره منشا انتشار کووید-۱۹ در جهان نرسیده است.

دولت چین امروز (چهارشنبه) با رد گزارش رئیس اف بی آی، آن را به شدت محکوم و اعلام کرد: ما قاطعانه با هر نوع دستکاری سیاسی حقایق مخالف هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها