روسیه: آمریکا باید در خصوص حمله به لوله گاز نورد استیرم توضیح دهد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه گفت که آمریکا باید در مورد حمله به خطوط لوله گاز نورد استریم توضیح دهد و برای این توضیحات اسناد معتبر ارائه کند.

روسیه: آمریکا باید در خصوص حمله به لوله گاز نورد استیرم توضیح دهد

به گزارش "اسپوتنیک", وی گفت: اگر تحقیقات و داده‌هایی که منتشر شده برای دولت آمریکا ارزشی ندارد، این کشور موظف است توضیحات خود را ارائه دهد، آن‌ها کاملاً در این حمله دخالت داشته‌اند. باید از اظهارات خود با اطلاعات موسق و اسناد پشتیبانی کنند. آن‌ها این اطلاعات را در اختیار دارند.

روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت درباره خرابکاری خطوط نورد استریم شده است.

پیش از این «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در اظهاراتی فاش کرد که غواصان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۲۲ تحت پوشش رزمایش‌ بالتوپس مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند. سپس این مواد منفجره توسط نروژی‌ها در عملیات خرابکاری عمدی منفجر شدند.

به گفته او ، تصمیم برای انجام این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از ۹ ماه گفت و گو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد.

آدرین واتسون، رئیس سرویس مطبوعاتی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در پاسخ به پرسش خبرگزاری تاس گزارش هرش را "یک دروغ و یک توهم کامل" خواند.

لاورف روز چهارشنبه از رسانه های خارجی خواست درباره جزییات اطلاعات هرش درباره انفجار در خط لوله نورد استریم ۱ و ۲ تحقیقات کنند. وی پیشتر رسانه های اصلی آمریکایی را به خاطر سرپوش گذاشتن بر نتایج تحقیقاتش درباره خرابکاری آمریکا در این انفجارها متهم کرده بود.

ایگور گرینکوف سخنگوی سفارت روسیه در واشنگتن روز پنجشنبه در پیامی تلگرامی نوشت: طرف روسی اجازه نمی دهد به سادگی از مساله انفجار در زیرساخت های مهم انرژی عبور شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها