وزیر خارجه عراق با معاون وزیر خارجه ایران دیدار کرد

منابع عراقی از دیدار فواد حسین با مهدی صفری، معاون وزیر امور خارجه ایران خبر دادند.

وزیر خارجه عراق با معاون وزیر خارجه ایران دیدار کرد

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق امروز یکشنبه در دیدار با مهدی صفری، معاون وزیر امور خارجه ایران در امور اقتصادی تاکید کرد که عراق بر اساس منافع مشترک، روابط خود را با کشور‌های همسایه ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: فواد حسین، وزیر امور خارجه عصر امروز با مهدی صفری، معاون وزیر امور خارجه ایران در امور اقتصادی و هیئت همراه دیدار کرد. در این دیدار پرونده‌های مورد علاقه مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او با بیان اینکه دو طرف در خصوص چالش‌های پیش روی منطقه گفتگو کردند، تاکید کرد: در این دیدار بر اهمیت حل و فصل مسائل باقی مانده بین دو کشور به ویژه در پرونده انرژی تاکید شد که عراق برای تقویت سیستم برق از ایران گاز وارد کند.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که کشورش روابط خود را با کشور‌های همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع مشترک و به گونه‌ای که منافع ملی عراق را ارتقاء بخشد، به پیش می‌برد.

پیش از این منابع دولتی عراق موعد بازگشت گاز وارداتی از ایران از طریق خط لوله‌ای که از استان دیالی می‌گذرد را اعلام کردند و افزودند تنها ۲۳ درصد از حجم کل وارد خواهد شد.

ظرفیت این خط لوله به بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب می‌رسد و نیروگاه‌های بغداد که بارزترین آن‌ها بسمایه است، برای تولید هزاران مگاوات از آن تغذیه می‌کنند. امید است پمپاژ گاز در این خط لوله از ۶ تا ۷ فوریه از سر گرفته شود، اما تنها با ۷ میلیون مترمکعب که مستقیماً به نیروگاه بسمایه می‌رود؛ هرچند این نیروگاه روزانه به ۲۱ میلیون متر مکعب نیاز دارد تا به مرحله تولید کلی برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها