شیطان در لباس خاخام؛ بن گویر مرد اول اتفاقات اخیر اسرائیل/ حمل سلاح در رژیم صهیونیستی آزاد می‌شود؟

اصرار تندروها به بن گویر و نتانیاهو نشان می دهد که قرار است قانون حمل سلاح در اسرائیل تغییر کند. بن گویر وعده داده که به زودی اجازه حمل سلاح توسط افراد غیرنظامی را خواهد گرفت. این اتفاق احتمالا درگیری شهرک‌نشین‌ها با ساکنان فلسطینی را افزایش می دهد.

شیطان در لباس خاخام؛ بن گویر مرد اول اتفاقات اخیر اسرائیل/ حمل سلاح در رژیم  صهیونیستی آزاد می‌شود؟

به گزارش خبر فوری، اتفاقات مربوط به فلسطین اشغالی در چند هفته اخیر در صدر اخبار بسیاری از رسانه ها قرار گرفته است. پیش از انتخاب نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم مشخص بود که قرار است تندروترین دولت اسرائیل روی کار بیاید و نتانیاهوی جدید با نتانیاهوی دوره قبل فرق دارد. نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس سعی کرد از همان روشی استفاده کند که دولت ائتلافی بنت – لاپید از آن بهره جست و توانست او را بعد از 12 سال از قدرت کنار بزند. نتانیاهو شروع به ائتلاف با احزاب مختلف «کنست» کرد و در راس همه به احزاب تندروی یهودی نزدیک شد. لیکود (حزب نتانیاهو) اگرچه حزبی افراطی و تند است اما تمایلات سکولار دارد. نتانیاهو سعی کرد از طریق نزدیکی به حاخام های تندرو و ائتلاف با آنها، تندروهای مذهبی را به گروه طرفدارانش اضافه کند. او به این طریق توانست به قدرت برسد و مجددا نخست وزیر شود.

شیطانی در لباس کاهن/ مرد اول حوادث اخیر کیست؟

بن گویر 2

به نظر می رسد نزدیکی نتانیاهو به تندروها باعث دردسر او و دولتش شده است. او که وارث راست‌گراترین دولت صهیونیستی است، مجبور شده «ایتامار بن گویر» را به عنوان وزیر امنیت داخلی دولت خود انتخاب کند. بن گویر رهبر حزب تندرو «(قدرت) یهود» است که به خاخام های ضد اعراب نزدیک است. او معتقد به اخراج همه اعراب از اسرائیل، افزایش شهرک‌سازی‌ها، افزایش اختیارات پلیس و ارتش برای استفاده از اسلحه گرم علیه فلسطینی ها، افزایش صدور حکم اعدام برای مسلمانان و اعراب و... اعتقاد دارد. او پیش از این، عضو حزب تندرو و تروریست «کاخ» بود و از طرفداران حاخام «مئیر کاهان» به حساب می آمد. کاهان کسی بود که صهیونیست های مذهبی را به ترور تشویق می کرد اما خودش در 1990 در نیویورک ترور شد. بن گویر همچنین از جمله کسانی بود که از باروخ گلدشتاین، تروریستی که 30 مسلمان را در شهر الخلیل به گلوله بست حمایت کرد و عکس آن را در خانه اش نصب نمود.

بن گویر بعد از ورود به کابینه نتانیاهو شروع به فعالیت علیه مسلمانان کرد. او به مسجد الاقصی رفت و صهیونیست های جوان و سربازان ارتش اسرائیل را تشویق به درگیری با مسلمانان کرد. او همچنین، بعد از اتفاقات جاری در توییتر نوشت: «زمان بازگرداندن امنیت به خیابان ها فرارسیده است... زمان آن رسیده است که نشان دهیم رئیس کیست».

ایتامار بن گویر در دولت نتانیاهو تنها نیست. نتانیاهو به صهیونیست های مذهبی و حاخام های حامی این جریان ها وعده داده که شهرک سازی های خود در کرانه باختری را افزایش دهد. در مقابل، مذهبی های تندرو به نتانیاهو قول داده اند که از طریق نفوذ خود، مانع از به جریان افتادن پرونده های ارتشاء و فساد اقتصادی او و خانواده اش شوند.

جنگ بزرگی که به زودی آغاز خواهد شد

بن گویر 3

اتفاقات چند هفته اخیر معلول به قدرت رسیدن تندروهای اسرائیل است. بن گویر در یک سخنرانی اعلام کرده که باید همه اسرائیلی ها را مسلح کنیم و به جنگ اعراب برویم. انتخاب فردی مانند بن گویر به عنوان فرمانده امنیت رژیم صهیونیستی نشان می دهد که قرار است جنگ شدیدی بین فلسطینی ها و گروه های مقاومت و صهیونیست ها اتفاق بیفتد. بن گویر بعد از حادثه شنبه که منجر به مرگ 7 صهیونیست شد به دیدار شهرک نشین های قدس رفت و از آنها عیادت کرد. در این دیدار گفتگویی به جریان افتاد که نشان داد صهیونیست ها در حال آماده شدن برای جنگ هستند. بن گویر به یکی از شهرک ‌نشینان اسرائیلی گفت: «باید به زودی سیاست در اختیار داشتن سلاح را تغییر دهیم، باید هر اسرائیلی سلاح در اختیار داشته باشد.» این شهرک‌نشین اسرائیلی به بن گویر گفت: «ایتامار، حواست به فلسطینی‌ها باشد، ما تو را انتخاب کردیم، آنها را نابود کن... اگر من مسلح بودم، عامل عملیات قدس را کشته و دستکم مانع از کشته شدن 3 یا 4 اسرائیلی در این عملیات می‌ شدم، اما من به خاطر دست داشتن در یک حادثه خشونت ‌بار، نمی‌توانستم سلاح به همراه داشته باشم.» وی خطاب به بن گویر اظهار داشت: «آنها شنبه ما را خراب کردند، حساب آنها را برس ایتامار، باید آنها را متوقف کنیم.»

اصرار تندروها به بن گویر و نتانیاهو نشان می دهد که قرار است قانون حمل سلاح در اسرائیل تغییر کند. بن گویر وعده داده که به زودی اجازه حمل سلاح توسط افراد غیرنظامی را خواهد گرفت. همسر بن گویر در مراسم رسمی با خود سلاح حمل می کند تا نشان دهد قرار است اتفاقات جدیدی در فلسطین اشغالی رخ دهد. این اتفاق احتمالا درگیری شهرک نشین ها با ساکنان فلسطینی را افزایش خواهد داد. این افزایش درگیری ها ممکن است به جنگ هم ختم شود. همانطور که عبدالباری عطوان، سردبیر رای الیوم گفته؛ بعید نیست به زودی شاهد جنگ دوم سیف القدس باشیم. آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها